چگونه با ایکس باکس در آپارات استریم کنیم

حالا که با شروع نسل نهم کنسول‌های بازی، شرکت مایکروسافت حسابی حال و هوای Xbox و عناوین انحصاری آن را متحول کرده است، در این مقاله به شما استریم بازی با کنسول‌های ایکس‌باکس را آموزش خواهیم داد تا بتوانید به راحتی با بازی‌های انحصاری یا عناوین موجود در سرویس گیم پس، به استریم بپردازید.

آموزش استریم در آپارات | استریم با xbox | اموزش استریم با ps5 در اپارات

علاقه‌ی گیمرها به بازی‌های ویدیویی تنها به اجرا و تجربه‌ی بازی‌ها خلاصه نشده و شاهد پدیده‌ای به نام استریمینگ هستیم که بر اساس آن بازیکنان تجربه‌ی خود از بازی‌هایشان را به صورت زنده با دیگران به اشتراک می‌گذارند. استریمینگ به مرور زمان با ظهور پلتفرم‌های بزرگ و پرجمعیتی مثل توییچ، یوتوب گیمینگ و میکسر سابق، ثابت شد که این حرفه در سرتاسر جهان طرفداران بسیار زیادی دارد و روز به روز به مخاطبین و فعالین این عرصه افزوده شد.

اپلیکیشن توییچ در ایکس باکس

بهترین راه حل برای استریم مستقیم بازی درحال اجرا روی کنسول Xbox One استفاده از اپلیکیشن اختصاصی توییچ در این کنسول است. با نصب و فعال‌سازی اپلیکیشن توییچ روی کنسول Xbox One می‌توانید در هر لحظه حین بازی خود با فشردن کلید هوم ایکس باکس، قابلیت استریم از طریق توییچ را همانند آنچه برای میکسر شاهد بودیم، فعال کرده و پخش زنده‌ی خود را آغاز کنید. پیش از فشردن کلید نهایی برای آغاز پخش زنده، می‌توانید تنظیمات مربوط به عنوان و دیگر مشخصات استریم خود را شخصی‌سازی کنید و به نوعی دیگر نیازی به یک پی سی جانبی برای کنترل تنظیمات مربوط به توییچ نخواهید داشت.

اپلیکیشن توییچ در کنسول Xbox One تمامی نیازهای شما بابت یک پلتفرم استریمینگ را برطرف خواهد کرد و برای دسترسی به آن نیاز به هزینه‌های جانبی نیست. این اپلیکیشن به راحتی میکروفون و وب‌کم متصل شده به کنسول را شناسایی کرده و به استریم شما اضافه می‌کند. سپس تنها کافی است دیگر تنظیمات مربوط به رزولوشن و سطح کیفی صوتی و تصویری استریم خود را متناسب با سرعت اینترنت خود شخصی‌سازی کنید و شروع استریم را رقم بزنید.

استفاده از کپچر کارت برای استریم بازی با ایکس باکس

با استفاده از کپچر کارت می‌توانید حداکثل سطح کیفی صوتی و تصویری بازی درحال اجرای خود را در استریم خود به نمایش درآورید و برای انجام این کار گزینه‌های متعددی را در اختیار دارید. در این زمینه شاهد کپچر کارت‌هایی هستیم که قابلیت استریم بازی‌ها با رزولوشن 4K را به ارمغان آورده‌اند و بدون هیچ تاخیری تصویر بازی شما را از کنسول به کامپیوتر انتقال می‌دهند. علی‌رغم ساز و کار بسیار قدرتمند و مطلوب کپچر کارت‌ها، استفاده از آن‌ها نیز با سادگی بسیاری همراه است. برای استفاده از کپچر کارت تنها کافی است که از یک سو کنسول خود را با استفاده از کابل HDMI به کپچر کارت متصل کرده و سپس کپچر کارت را به پی سی خود متصل کنید.

سپس مشاهده خواهید کرد که بازی شما به طور همزمان (در صورت تهیه‌ی کپچر کارت‌های قدرتمند جدید) درون ویندوز به نمایش در می‌آید و بهامروزه یکی از مشاغل سودآور و پر درآمد دنیا، استریم کردن است که شاخه های زیاد و متنوعی دارد، اما در مجموع هر نوع استریم کردن یک معنی دارد، پخش زنده از کاری که انجام می دهید برای دنبال کنندگان. استریم یعنی پخش زنده و به کسانی که استریم می کنند، استریمر گفته می شود. استریمرها راز این راه حرفه ای را که بلدند به دیگران نشان می دهند و از طریق آن درآمد زایی می کنند. استریم کردن فقط برای بازی نیست، بلکه شما با استریم می توانید آموزش دهید، اجرایی برگذار کنید یا درمورد مبحثی صحبت کنید؛ حال سوال این است: چگونه با گوشی استریم بگذاریم؟

گوشی استریم چه خصوصیاتی باید داشته باشد؛ برای پاسخ با ما همراه باشید.از تمام این روش ها می توانید درآمدزایی خوبی داشته باشید، البته برای افراد داخل ایران پروژه بهره بری از استریم مقداری سخت و نشدنی است. پلتفرم های متنوعی برای پخش استریم ها وجود دارند که معروف ترین آن ها یوتیوب است، در این برنامه می توانید به راحتی برای هر موضوعی یک پخش زنده برگذار کنید. برای گیمرها بهترین برنامه پخش زنده توییچ نام دارد که بسیاری از کاربرانی که دنبال استریم بازی هستند این برنامه را روی و سیستم خود دارند.

نسخه ایرانی این برنامه ها که قابلیت استریم کردن دارد، آپارات نام دارد و شما می توانید به راحتی در آپارات پخش زنده داشته باشید، اما برای شما درآمدی ندارد و فقط جنبه تبلیغات کار شما را دارد، اما در یوتیوب و توییچ درآمدزایی قانونی است و کاربران هم می توانند شما را حمایت یا به اصطلاح دونیت کنند که متاسفانه درآمدزایی از این راه در ایران غیرممکن است زیرا یوتیوب فیلتر است و هنوز فرهنگ دونیت کردن در ایران درست جای نگرفته است. اما ما در این مطلب قصد داریم به شما آموزش دهیم که چگونه به راحتی می توانید با گوشی خودتان استریم کنید بدون اینکه نیاز به هزینه های اضافی داشته باشید. همراه مجله تکنولایف باشید.

چرا استریم با گوشی موبایل؟

این روزها افراد از گوشی‌های موبایل هم برای استریم کردن استفاده می‌کنند. ما در ادامه به دلایلی اشاره می‌کنیم که ممکن است علت رو آوردن افراد به این روش باشند.

کاهش هزینه‌ها

بسیاری از افراد گوشی‌های موبایلی دارند که از پس استریم کردن برمی‌آید. به همین خاطر هم با استفاده از تلفن هوشمند می‌تواند حسابی در هزینه‌های‌تان را کاهش دهد. چرا که خرید بازی استیم یک ستاپ کامل برای ضبط استریم ویدیو هزینه زیادی می‌طلبد. گوشی‌ها خود دوربین و میکروفون دارند و از برنامه‌های استریم مختلف پشتیبانی می‌کنند. این تمام چیزی است که یک فرد برای شروع استریم به آن نیاز دارد. پس اگر قصد دارید با کم‌ترین هزینه استریم کردن را شروع کنید، استفاده از تلفن‌های هوشمند انتخاب معقولی به نظر می‌رسد.

دسترسی راحت

اگر بخواهید بدون اتلاف وقت و در کم‌ترین زمان دست به یک پخش زنده فوری بزنید، گوشی موبایل بهترین انتخاب خواهد بود. چون اکثر افراد معمولا تمام روز گوشی خود را همراه دارند و می‌توانند به راحتی در زمان دلخواه دست به این کار بزنند.

برای استریم با گوشی به چه وسایلی نیاز داریم؟

درسته که در قسمت بالا گفتیم نیاز به هزینه اضافی نیست، اما موارد ابتدایی برای یک پخش زنده با کیفیت را باید رعایت کنید تا بتوانید کاربران بیشتری را جذب محتوای خود کنید. مهم ترین موردی که باید ابتدا در اختیار داشته باشید، اینترنت بسیار قوی با حجم زیاد است. بهتر است از اینترنت های TD-LTE ایرانسل استفاده کنید و اگر آنتن دهی در خانه شما ضعیف است، از آنتن های جانبی که به مودم متصل می شوند استفاده کنید.
در مرحله دوم باید یک گوشی با پردازنده خوب داشته باشید که بتوانید بازی ها را همزمان با چند برنامه دیگر اجرا کند، یک رایانه نسبتا خوب به همراه یک وب کم و میکروفون که برای هر فردی که تولید محتوا می کند لازم است. راحت ترین راهی که می توانید با گوشی استریم کنید، برای پخش زنده آموزشی یا سمینارها برنامه یوتیوب و آپارات بهترین برنامه هایی هستند که خیلی آسان می توانید پخش زنده داشته باشید. برای کسانی که گیمر هستند برنامه محبوب Twitch می تواند بهترین گزینه استریم گیم باشد.

چگونه با گوشی در توییچ استریم کنیم؟

برنامه OBS Studio را روی رایانه خود نصب کنید. این برنامه محبوب ترین برنامه برای انتقال ویدیو به توئیچ است.
پس از نصب این برنامه، وارد شوید و اکانت توئیچ خود را روی آن باز کنید. این مراحل را دنبال کنید: چک کنید که حتما برنامه Reflector 3 باز باشد و به گوشی شما متصل شده باشد، اکنون این برنامه سعی می کند که صفحه گوشی شما را به توئیچ منتقل کند. حالا نوبت به مرتب کردن چینش محتوای صفحه پخش شما می رسد که بتوانید مخاطبانتان را سرگرم کنید: چند نکته برای بهتر شدن کیفیت نهایی استریم شاید تصور کنید که استریم با گوشی موبایل نتایج خوبی را به دنبال ندارد و محتوای بی‌کیفیتی را به وجود می‌آورد. اما این درست نیست و با دقت به موارد زیر کیفیت استریم بالایی خواهید داشت.

نورپردازی

توجه به نور فضای مورد نظر می‌تواند کیفیت استریم‌تان را از این رو به آن رو کند. اگر در فضای استودیویی استریم می‌کنید، مشخصا می‌توانید وقت صرف کرده و به کمک نورهای مصنوعی یک محیط خوب را به وجود آورید. اما در غیر این صورت، اگر فردی هستید که نیاز دارید در هر جایی به جز محیط استودیویی دست به استریم بزنید، باید به سراغ بهترین مکان برای این کار بروید تا نورپردازی مناسبی داشته باشید.اگرچه دوربین اکثر گوشی‌های هوشمند به قابلیت Nighttime مجهز است، اما به طور کلی باید بگوییم که استریم در محیط‌های تاریک و کم‌نور ایده‌ی خوبی نیست.

زاویه دوربین

شاید کیفیت پخش با گوشی به اندازه دوربین‌های حرفه‌ای نباشد، اما شما می‌توانید با خلاقیت‌تان این ضعف را پوشش دهید. زاویه دوربین مشخص می‌کند. در واقع زاویه دوربین اهمیت زیادی دارد و در ارائه پیام شما برای مخاطب‌های‌تان نقش مهمی را ایفا می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم اگر اهمیت زیادی برای این بخش قائل هستید، کمی در این خصوص مطالعه کنید تا تکنیک‌های فیلم‌برداری و نحوه استفاده از زوایای دوربین را بیاموزید.

صدا

کیفیت صدا بسیار مهم است. پس استفاده از میکروفون مجزا می‌تواند در بهتر کردن کیفیت استریم‌تان حائز اهمیت باشد. اگرچه برخی از گوشی‌های امروزی از نظر دوربین می‌توانند با دوربین‌های حرفه‌ای رقابت کنند، اما میکروفون‌های داخلی آن‌ها هنوز جا برای بهبود دارند. پس فراموش نکنید که استفاده از یک میکروفون مجزا که کیفیت صدا را افزایش می‌دهد، می‌تواند حسابی در خروجی‌تان تاثیر داشته باشد. علاوه بر این، باید مراقب صداهای اضافی پس‌زمینه هم باشید. برخی صداها طبیعی هستند، اما باید توجه داشته باشید که استریم کردن در محیط‌هایی نزدیک به خیابان‌های شلوغ و محیط‌های پر سروصدا اصلا ایده‌ی خوبی نیست.

سخن آخر

در این مطلب آسان ترین روش های استریم با گوشی را به شما آموزش دادیم، روش های دیگری هم وجود دارد که از طریق دیگر برنامه ها صورت می گیرد، اما سعی کردیم در این مطلب از تکنولایف آسان ترین روش های استریم با گوشی را در اختیار شما قرار بدهیم.
اگر قصد استریم بازی با گوشی را دارید، پیشنهاد می کنیم فقط با پلتفرم توئیچ یا همان Twitch استریم کنید، زیرا در این برنامه اکثر گیمرها مشغول به استریم بازی هستند و شما راحت تر می توانید مخاطبین خودتان را پیدا کنید و زودتر به درآمدزایی برسید. از طرفی آپارات هم در ایران کاربرد دارد که در حقیقت اکثر کاربران برای دیدن استریم ها به این پلتفرم مراجعه نمی کنند و همان توییچ را ترجیح می دهند.
اما اگر قصد استریم کردن یک سمینار یا نمایش را دارید، پیشنهاد می کنیم از یوتیوب استفاده کنید که بسیار آسان تر و درآمدزا تر از بقیه پلتفرم ها می باشد؛ اما پیشنهاد ما استریم از طریق اینستاگرام است که در حقیقت در آن زمان بلاگر یا اینفلوئنسر لقب می گیرید نه استریمر اما راحت تر از دیگر پلتفرم ها مخاطب جذب می کنید و کاربر ایرانی فعال در این برنامه خیلی بیشتر از بقیه پلتفرم ها است. امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید به یک استریمر در حرفه خود تبدیل شوید و به درآمد برسید.

سوالات متداول

برای استریم با گوشی به چه وسایلی نیاز داریم؟ برای استریم با گوشی به مواردی نظیر اینترنت پر سرعت، گوشی با چیپ‌ست قدرتمند، یک رایانه مناسب، وبکم و میکروفون نیاز خواهید داشت.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا