۷ دمنوش برای تقویت ایمنی بدن

: فتاب‌‌نیوز:

علیرضا جارگلی ، محقق و پزشک طب ایرانی ، از دمنوش های گیاهی برای تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده و تجویز می کند و می گوید: “در روزهای شیوع بیماری کرونا ویروس قلب ، برای جلوگیری از این بیماری باید مقدار مایعات را افزایش دهید. .

وی افزود: گیاهانی مانند آویشن ، دارچین ، سیاه دانه ، زردچوبه ، مرزنجوش ، گل گاوزبان ، زعفران ، هل ، لیموترش ، رزماری و بابونه و همچنین سبزیجاتی مانند چغندر ، کدو ، کلم ، کدو سبز ، کرفس ، کرفس ، هویج ، زردچوبه ، نعناع ، نخود سبز و انجیر آغشته به آب ، آب انگور ، برگ های زردآلو ، آناناس ، سیب و آب آن در تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید و موثر هستند.

جارگولی سپس 7 چای موثر را برای تقویت ایمنی معرفی و تهیه کرد.

1) چای آویشن و شیرین بیان با مارمالاد
خاصیت ضد ویروسی ضد ویروسی دارد و همراه با مواد مغذی سرشار از آنتی اکسیدان است. این داروی خوبی برای بیماری هایی مانند آنفلوانزا و سل ، عفونت های ریوی ، برونشیت و سرماخوردگی است.این چای با ترکیب یک لیوان آب با پنج مارمالاد و یک قاشق برگ آویشن ، با ترکیب یک قاشق چای خوری ریشه شیرین بیان تهیه می شود. گفتنی است مارمالاد موجود در این نوشیدنی تأمین کننده بسیار خوبی ویتامین C است که برای افزایش قدرت بدنی مفید است و دارای خواص ضد میکروبی است.

2) بابون شیطان پرستی
در آبگرم با طبع گرم و خشک از سه گرم این گیاه با آب جوشانده سه بار در روز برای تقویت ایمنی بدن م effectiveثر است. توجه به این نکته ضروری است. افراد مبتلا به آسم مجاز به نوشیدن این چای نیستند.

۳) هیچ کس
در مزاج گرم و خشک یک قاشق میز آبگوشت برگ این گیاه در 50 مکعب. St. آب جوش برای تقویت ایمنی مناسب است ، اما برای افرادی که آسیب کبدی دارند توصیه نمی شود.

4) مرزنجوش دمنوش
این چای ماهیتی گرم و خشک نیز دارد. یک قاشق چایخوری برگ این گیاه به همراه 250 مکعب آب جوشانده از یک تا دو لیوان در روز بسیار مناسب است ، اما این چای به زنان باردار نیز توصیه نمی شود.

5) دمونوش ماریام گلی
این چای مانند سایر چای ها از نظر طبیعت گرم و خشک است و به صورت یک قاشق چای خوری آب جوش تهیه می شود و افراد می توانند آن را تا سه بار در روز بنوشند. با این حال ، این چای برای افرادی که تشنج های مختلف دارند نیز توصیه نمی شود.

6) دانه های سیاه
مصرف دانه های سیاه با مزاج بسیار گرم و خشک همراه با عسل برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید و مثر است ، به طوری که در مزاج های گرم تا 1.5 گرم خیسانده در سرکه و سپس خشک شده و در مزاج های سرد کمی بیشتر از این هنجار ، برای زنان باردار توصیه نمی شود.

7) زوفا
در صورت گرم و خشک ، دم کرده یک قاشق چای خوری آب جوش به مدت 15 دقیقه تا سه بار در روز برای تقویت سیستم ایمنی بدن م effectiveثر است ، مصرف زیاد چای به کبد آسیب می رساند.

سرانجام ، جارگلی تأکید کرد: توجه به این نکته ضروری است که در صورت عدم امکان دسترسی به پزشک ، برای استفاده از داروهای گیاهی برای پیشگیری و هم در مراحل درمان ، لازم است با پزشک طب سنتی مشورت شود. در این حالت ، فقط برای پیشگیری ، پس از مطالعه دقیق موارد منع مصرف و عوارض جانبی ، از گیاهان دارویی با حداقل مقدار ممکن استفاده کنید ، زیرا هر یک از این گیاهان در صورت استفاده بیش از حد ، منجر به عوارض جانبی می شود.

دکمه بازگشت به بالا