ابتلای ۱۴۵هزار پرستار به کرونا در کشور / بیش از ۱۵۵ پرستار شهید در دوران کرونا

شهید بهشتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه بیش از 155 پرستار در اقصی نقاط کشور به عنوان حامی سلامت به مقام شهادت نائل شده اند، گفت: دنیا را برید.

به گزارش خبر روزانه و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تالار دکتر علیرضا در مراسم تجلیل از مقام پرستار، روز پرستار را مصادف با میلاد با سعادت حضرت زینب (س) قهرمان کربلا، بسیار درخشان و امیدوارکننده توصیف کرد. برای جامعه پرستاری

وی افزود: حضرت زینب با لشکری ​​به نهضت پرشور امام حسین (ع)، صفات و کرامات ایشان ادامه داد و عنوان روز پرستار همزمان با ولادت این بانوی قهرمان گواه مقام والای پرستاری است.

هال با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت نامگذاری روز پرستار همزمان با ولادت بانوی قهرمان کربلا گفت: پرستار حامل پیام های مهمی است.

رئیس دانشگاه گفت: بحران تاج نشان داد که پرستاران ایران اسلامی در عرصه ایثار پیشرو هستند.

وی با بیان اینکه در روزهای سخت نبرد با تاج و در شرایطی که حتی تامین تجهیزات حفاظتی نیز به بحران تبدیل شد، پرستاران صحنه حفاظت انسانی را ترک نکردند و از نظر اجتماعی فاصله گرفتند، پرستاران را ترک نکردند، گفت: موقعیت ممتاز خدمت را ترک کنید.

هال با اشاره به ایثارگری های پرستاران در سخت ترین روزهای ولیعهد تاکید کرد: بخش قابل توجهی از قربانیان حوزه سلامت جامعه پرستاران هستند و ایثار این عزیزان جای تقدیر و تجلیل دارد. “

رئیس دانشگاه ادامه داد: بالغ بر 155 پرستار در اقصی نقاط کشور شهید یا مدافع سلامت شدند که این عزیزان جان خود را فدا کردند تا مردم از آتش تاج در امان باشند تا از آلام مردم در این همه گیری جهانی کاسته شود. .

وی ادامه داد: تا امروز 145 هزار پرستار در حوزه وظیفه عمومی در کشور مبتلا شده اند که این بستگان به معنای واقعی از جانبازان سلامت هستند.

هال با بیان اینکه علیرغم بی ادبی ها و وعده های عملی نشده، خدمات مرکز پرستاری کشور همچنان درخشان است، ادامه داد: پرستاران کوشا این منطقه در تمام بحران ها و روزهای سخت با جان و دل به خدمت رسانی به مردم ادامه دادند.

رئیس دانشگاه با بیان اخلاص و سخاوت پرستاران پرتلاش کشور گفت:

هال با بیان اینکه امسال روز تجلیل از مقام شامخ پرستاران در شرایط مختلف در کشور و دانشگاه برگزار می شود، افزود: امیدواریم در شرایط امروز خواسته های پرستاران در بالاترین سطح برآورده شود. “

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری خطاب به مسئولان و سیاسیون گفت: این مهم در هیئت دولت اجرایی می شود.

به گفته دکتر هال، پرستاران افتخاری کشور هرگز از راه اندازی نظام تعرفه ها به دنبال منفعت مالی نیستند، بلکه استقلال حرفه ای و حرکت عدالت خواهانه در حوزه سلامت بدون توجه به منافع مالی، دستاورد بزرگ جامعه پرستاری معرفی سیستم تعرفه

لزوم رعایت قانون فوق العاده ضرایب ویژه، مزایای مالیاتی (ویژه پرستاران عروق بیماری کرونا)، ایثارگری برای پرستاران مبتلا به سندرم های روحی و جسمی در دوران تاج گذاری، استخدام و نظام یکپارچه متمرکز مبتنی بر نظام مستقر بر اساس و رعایت این الزامات قانونی را ضروری دانستند.

رئیس دانشگاه در بخشی دیگر از این مراسم با بیان روند سخت و تلخ کار 89 روزه پرسنل پرستاری گفت: روند جذب و تبدیل وضعیت این نیروها را نادیده گرفته و به تعویق بیندازید یا حذف کنید.

وی با اشاره به دستور مقام معظم رهبری و تمرکز ایشان بر تسریع 89 روزه جذب نیرو، افزود: با توجه به فرمایش صریح رهبر معظم انقلاب در صورت نیاز به کادر درمانی و کادر درمانی این عزیزان امروز.

تامین ایمنی و پایداری شغلی کودکان برومندی که در قالب پرستاری لباس فرم می پوشند از دیگر محورهای دکتر زالی در این جلسه بود.

هال ادامه داد: تردیدی نداریم که فضای حاکم بر دولت و مجلس شورای اسلامی با جوهره تکریم و رفع مشکلات پرستاران آمیخته شده است.

وی در ادامه به فرمایشات حکیمانه، دلسوزانه و دلسوزانه رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: مبنای این فرمایشات تحقق الزامات و رفع مشکلات جامعه خواهر است.

رئیس دانشگاه آمادگی خود را برای اجرای طرح‌های نوآورانه وزارت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اعلام کرد و در این طرح‌ها به موضوعاتی از جمله درمان بعدی پرستاری که در دوره سلطنت شکل گرفت و پرستاری عمومی پرداخت. .

هال در خاتمه با تبریک روز پرستار به آحاد مردم در عرصه خدمت از تلاش های شورای دانشگاه برای پاسخگویی به درخواست های جامعه پرستاری خبر داد و از تلاش های دانشگاه شهید بهشتی تقدیر کرد. علوم پزشکی به عنوان یک واحد پویا و نوآور.

دکتر سعید کریمی، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) مبنی بر ارزش والای مراقبت از پرستاری نزد خداوند گفت:

معاون آموزشی دانشگاه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اطمینان و رعایت الزامات پرستار گفت: تامین نیازهای پرستاران در دستور کار دانشگاه است.

کریمی در ادامه به تشریح مصائب حضرت زینب (سلام الله علیها) پرداخت و ولادت آن حضرت را روز پرستار نامید و آن را افتخاری بزرگ برای جامعه پرستاری دانست.

برای مول، مدیر گروه پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این مراسم با اشاره به امواج مختلف و هولناک تاج، تلاش پرستارانی را که برای ایستادن در کنار مردم تلاش کردند مایه تذکر و ستایش برشمرد.

وی گفت: پرستاران منطقه علاوه بر درمان بیماران مبتلا به کووید، در برنامه کلی واکسیناسیون نیز نقش بسزایی داشته اند.

وی افزود: 20 ماه سخت از شیوع بیماری همه گیر کرونا در کشور می گذرد، در این روزهای سخت همکارانی را از دست داده ایم، خانواده های بی شماری داغدار عزیزان خود شده اند و پرستاران زیادی همچنان با عوارض مزمن عروق بیماری کرونا دست و پنجه نرم می کنند. “متاسفم.

مولا ادامه داد: پرستاران قوی تر و با تجربه تر آماده خدمت رسانی به مردم هستند.

وی سپس گزارشی از اثربخشی رهبری پرستاری دانشگاه ارائه کرد و تامین نیروی کار را از مشکلات عمده مدیریت پرستاران در بحران کووید 19 برشمرد.

مدیر دفتر پرستاری دانشگاه افزایش موارد پرسنل عروق بیماری کرونا، حذف پرستاران باردار و شیرده در کرون، تجهیز مجدد تخت‌های ویژه را به ویژه از جمله مشکلات پیش روی تامین نیروی کار برشمرد. در تاج

وی از ارجاع پرستاران بیمارستان های کم برخوردار تاج در پردیس به سایر بیمارستان ها و داوطلبان به مراکز دانشگاهی سیستان، بلوچستان و خوزستان خبر داد.

مولا با ارزیابی زحمات پرستاران تاج با استناد به آمار مبتلایان و بیماران گفت: تا امروز 4280 نفر از کارکنان بیمارستان های دانشگاهی و غیردانشگاهی تحت پوشش قائد بستری شده اند و 12 نفر نیز در این بحران جان خود را از دست داده اند. .

اجرای برنامه پیشگیری و کنترل عفونت ها، توانمندسازی روانی و اجتماعی پرسنل پرستاری، مشارکت در طرح واکسیناسیون کرونا، فعالیت های کمیته عوارض واکسیناسیون تاج سر و برنامه پیشگیری از مرگ و میر نوزادان از یک تا 59 ماهگی شامل برنامه های مدیریت پرستاری علوم پزشکی شهید این بهشتی است که مول اشاره کرده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، امروز 22 آذرماه مراسم تجلیل از مقام پرستار در تالار امام خمینی (ره) دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور جمعی از وزارتخانه برگزار شد. از مسئولان بهداشت

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا