کرونا در کشور کنترل شد / زیرساخت‌های مقابله با کرونا همچنان برقرار باشد

معاون وزیر بهداشت درباره شرایط کنترل کرونا در کشور گفت: باید بر بخش‌های بیمارستان کرونا نظارت ویژه‌ای وجود داشته باشد و ایجاد زیرساخت‌های آماده برای مقابله با کرونا در مراکز درمانی ادامه یابد. چون باید برای هر چیزی آماده باشیم.

به گزارش خبر روزانه، دکتر سعید کریمی در گردهمایی پیراپزشکی دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور با اشاره به نتایج خوب وزارت بهداشت در مقابله با اپیدمی تاج، گفت: سلامت، تاج کنترل شد. و امروز به لطف واکسیناسیون کلی وزارتخانه، تعداد مرگ و میرهای عروق کرونا ویروس در هفته های اخیر چندین بار به صفر رسیده است که افتخار بزرگی است.

وی تاکید کرد: موضوع اپیدمی تاج در کشور تمام نشده است و همچنان از مردم می خواهیم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

دکتر کریمی از امدادگران دانشگاه‌های کشور خواست تا نظارت ویژه‌ای بر بخش‌های بستری ولیعهد داشته باشند و زیرساخت‌های آماده‌شده برای مقابله با ویروس کرونا در مراکز درمانی باید حفظ شود، زیرا باید برای هر کاری آماده باشد.

قائم مقام وزیر بهداشت به پیامدهای روانی اپیدمی کرون در جامعه اشاره کرد و گفت: در این شرایط باید به سلامت روان توجه بیشتری شود، زیرا طبق گزارشات پس از تاج، اختلالات روانی، افسردگی و اضطراب افزایش می یابد. . این رشته هم نیاز به برنامه ریزی معاونت درمان دارد.

وی با اشاره به قانون گذاری جوانان گفت: در آینده نزدیک در کلینیک های ویژه دانشگاه های علوم پزشکی برای اولین بار مراکز ناباروری سطح 2 با حداقل یک متخصص اورولوژی، زنان و زایمان و آزمایشگاه ایجاد می شود، زیرا طبق قانون جوانان. جمعیت، هر دانشگاهی باید مرکز ناباروری باشد.

وی درباره لزوم توسعه خدمات دندانپزشکی گفت: اگر بخواهیم خدمات دندانپزشکی کشور را توسعه دهیم باید در 270 کلینیک تخصصی و فوق تخصصی خدمات دندانپزشکی ارائه کنیم. در حال حاضر 17 خدمات دندانپزشکی تحت پوشش بیمه قرار دارند و در نظر داریم تعداد قابل توجهی از خدمات دندانپزشکی دیگر را نیز تحت پوشش قرار دهیم.

کریمی با تاکید بر برقی‌سازی فرآیندهای معاونت پزشکی خاطرنشان کرد: باید سامانه‌های یکپارچه ایجاد شود تا معاونت پزشکی الکترونیک بتواند از تجهیزات، عملکرد و نیروی انسانی ثبت‌نام کند. همچنین یک سیستم نظارت بر درمان برای شناسایی سوابق بیمارستانی، پزشکان و افراد و همچنین مزایا راه اندازی خواهد شد.

معاون وزیر بهداشت افزود: مراکز جراحی محدود از پایان تیرماه اعتبار می گیرند.

به گزارش وب دا، کریمی گفت: توانبخشی اولویت معاونت درمان و مقوله بسیار مهمی است و در نظر گرفتن بخش و تخت توانبخشی برای بیمارستان های پرتخت بسیار مهم است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا