اطلاعیه سازمان آب و برق خوزستان در خصوص کدورت آب اهواز

خبر روزانه/خوزستان سازمان آب و برق خوزستان در اطلاعیه ای به بررسی مسائل پیش آمده در رابطه با طرح آبرسانی غدیر و کدورت آب اهواز در روزهای اخیر پرداخت.

به گزارش خبر روزانه به نقل از شبکه اطلاع رسانی سازمان آب و برق خوزستان؛ متن آگهی به شرح زیر است:

به اطلاع مردم شریف و محترم استان خوزستان می رساند در چند روز اخیر به دلیل بارندگی های اوایل پاییزی همراه با شدت زیاد در حوضه های میانی رودخانه دز شاهد تغییر کدورت بوده ایم. از رودخانه های بالادست، که طبیعی است با بله، و این اشکالی ندارد.

پس از هماهنگی های انجام شده توسط همکاران ما در شرکت آب و فاضلاب خوزستان، وضعیت به حالت عادی بازگشته و این تغییرات هیچ ربطی به رسالت و ماهیت پروژه عظیم و پربرکت غدیر ندارد.

همانطور که قبلا ذکر شد، رسالت پروژه آبرسانی غدیر انتقال آب برای تامین آب شرب بخش زیادی از جمعیت شهرها و روستاهای استان خوزستان است.2 سال خشکسالی و همچنین کاهش کیفیت آب سایر منابع تامین آب به موقع به بهره برداری رسیدند.

دستاورد پروژه آب گدیرا این است که تعداد زیادی از شهرها و روستاهای مسیر این پروژه از نعمت آب پایدار و باکیفیت رودخانه دز برخوردار هستند، بنابراین قابل درک است که در صورت عدم بهره برداری از این پروژه بر اساس برنامه زمان بندی شده با افت شدید کیفیت و منابع قبلی تامین آب شرب (رودخانه کرهه)، بیش از 50 درصد جمعیت استان با بحران دسترسی به آب آشامیدنی پایدار مواجه شدند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا