بیش از ۹۵ درصد مصوبات ستاد کرونا اجرا شده است/امکان صادرات اقلام بهداشتی مازاد

وزیر کشور و فرمانده ستاد ملی مبارزه با تاجگذاری اظهار داشت: گزارش تلفیقی از اقدامات و مصوبات از ابتدا تاکنون و همچنین کمیته های موجود در ستاد نشان داد که بیش از 95٪ مصوبات ستاد و کمیته ها انجام شده است.

به گزارش خبر روزانه ، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه پنجمین جلسه ستاد عملیاتی ستاد ملی مبارزه با تاجگذاری به خبرنگاران گفت: این باعث خوشحالی من است. به خصوص مردم عزیز ما ، علی رغم چالش های بسیاری که در اقتصاد ، کار و مشاغل وجود دارد ، در حفظ پروتکل های مراقبت های بهداشتی به ما کمک کرده و با ما همکاری کرده اند.

فرمانده قرارگاه در این باره گفت: این همکاری منجر به کاهش روند بیماری از نظر وزارت بهداشت شده است. البته این به معنای طبیعی بودن ، بی احتیاطی و یا نادیده گرفتن قوانین مراقبت های بهداشتی نیست.

وی گفت: “مردم عزیز ، ما می دانیم كه نسخه جهش یافته ویروس کرونا در انگلیس و اروپا شیوع یافته است ، که نشان می دهد بیماری قابل اعتماد نیست و به طور دقیق قابل شناسایی نیست.” در هر صورت ، حداقل پروتکل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی باید مورد توجه قرار گرفته و با دقت انجام شود تا دوباره در کشور با اوج بیماری روبرو نشویم. زیرا هر قله بیماری از نظر اقتصادی ، اجتماعی و روانی تأثیر زیادی بر مردم دارد و هزینه های زیادی برای کشور دارد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی به هماهنگی جلسه امروز اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعات مطرح شده بحث مجوز صادرات اقلام بهداشتی بود که جای خوشحالی دارد که روزهایی وجود داشت که کشور حتی ماسک ، کیت تشخیصی یا پنکه یا مولد اکسیژن داشت. ما این را کمبود داشتیم ، اما اکنون به مرحله ای رسیده ایم که غیر از تأمین نیازهای داخلی می توانیم صادرات داشته باشیم.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد با هماهنگی وزارت بهداشت به منظور شناسایی و تأمین نیازهای وزارت صمت و گمرک اجازه صادرات داده شود تا بتوانیم به کشورهای منطقه و کشورهای نیازمند کمک کنیم.

رحمانی فضلی همچنین گفت: اجرای پروتکل های بهداشتی در برخی از دستگاه ها بالاتر از حد متوسط ​​و حداقل نرخ ها زیر بود که به این دستگاه ها هشدار داده می شود و از آنها خواسته می شود پروتکل ها را رعایت کنند. همچنین تصمیم گرفته شد به برخی از دستگاه هایی که با پروتکل ها مطابقت ندارند هشدار داده شود.

وزیر کشور همچنین با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم جلسه امروز موضوع دولت الکترونیکی بود اظهار داشت: آقای انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس اداره اداری و استخدامی گزارشی در این زمینه ارائه کرد که روند بسیار خوبی است اما برای جای دادن B ما هنوز راهی طولانی برای پیمودن داریم. برخی از دستگاه ها مانند وزارت راه و شهرسازی عملکرد بسیار خوبی داشتند ، بنابراین تصمیم بر این شد که دستگاه های دیگر را بر روی همان الگو قرار داده و در زمان مشخصی طراحی آنها را اصلاح کنند. اگر این مرحله را انجام دهیم ، می توانیم خدمات مشتری را سرعت بخشیم. بگذارید این را بگیریم و همچنین سلامتی مردم را تضمین کنیم.

فرمانده پایگاه عملیاتی با اشاره به اینکه تدارکات الکترونیکی نیز مسئله مهمی در مبارزه با ولیعهد است ، اظهار داشت: با وقوع دستور تاج رئیس جمهور و ستاد ملی مبارزه با تاجگذاری تقویت زیرساخت های لازم برای خرید الکترونیکی مردم بود.

وی در این زمینه افزود: طبق گزارشی که امروز از طرف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه شده ، آمادگی كامل برای ارائه این خدمات وجود دارد. طبق وزارت صمت ، از زمان شیوع بیماری بیماری کرونا قلب ، خریدهای الکترونیکی بیش از سه برابر شده است. با این حال ، ما هنوز به نقطه مطلوب نرسیده ایم که در طی برنامه ریزی تصمیم گرفته شده است که همه ابعاد مشکل را ببینیم تا بتوانیم این کار را انجام دهیم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی خاطرنشان کرد: امروز گزارشی از فروش محصولات نیمه تمام وزارت بهداشت ارائه شد که مطابق دستور رئیس جمهور دو بار با وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه همراه بود. تصمیم بر این شد که تا پایان ماه مه سال آینده بتوانیم بیش از 240 محصول نیمه تمام را در مراقبت های بهداشتی در سراسر کشور انجام دهیم. متولی و برنامه این کار مشخص شده و سازمان برنامه بودجه نیز تجدید نظر کرده و قول داده است منابع خود را که باعث افزایش ظرفیت زیرساخت های بهداشتی می شود در جهت خدمت به مردم عزیز با ذهنیت جمعی تجدید نظر کند.

“ما از همه افراد ، کارمندان اجرایی و معتمدین در زمینه های مختلف که به ما کمک کرده اند ، تشکر می کنیم و امیدواریم که با این هماهنگی ، همدلی و همکاری بتوانیم دوره درمان را برای حل مشکلات کوتاه کنیم و ناراحتی مردم را از این موضوع برطرف کنیم.

رحمانی فضلی در پاسخ به س aال خبرنگار در مورد تشدید کنترل در مرزهای کشور به دلیل شیوع ویروس پیشرفته کرونا در کشورهای اروپایی ، گفت: این موضوع قبلاً به ویژه بعد از آزمایشات بخشی از برنامه های ما بوده است. بلافاصله در کشور ساخته شده است. با این حال ، قبل از آن نتایج آزمون از 24 تا 48 ساعت طول می کشید ، اما اکنون نتایج از 20 دقیقه تا نیم ساعت ارائه می شود. وزارت راه و شهرسازی با این موضوع سرو کار دارد و کلیه ورودی ها از جمله زمین ، هوا و دریا را کنترل می کند و استعلامات لازم را دریافت می کند. با شیوع ویروس گسترده انگلیس ، نظارت شدت گرفت ، و مقررات و وزارت بهداشت در تمام محدودیت ها برای کنترل حداکثر موضوع مطلع شدند. البته این مسئله 100٪ قابل کنترل نیست اما اطمینان 100٪ وجود دارد که باید آن را رعایت کنیم و اگر آن را رعایت کنیم مشکلی پیش نخواهد آمد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا