اقتصادی

تبریز در بحث شهر هوشمند، فعال‌تر ظاهر شود/ افتتاح ابرکامپیوتر سیمرغ تا پایان سال

خبر روزانه / آذربایجان شرقی معاون وزیر فناوری و نوآوری با بیان اینکه شهر تبریز از همه این زیبایی های خیره کننده برخوردار است اما باید در بحث شهر هوشمند فعالیت بیشتری داشته باشد ، گفت: برای اینکه یک شهر هوشمند در تبریز شکل بگیرد شهرداری باید کار کند. حتی اگر کارساز باشد ، ظاهر آن را آنطور که انتظار می رود احساس نمی کنیم.

ستار هاشمی روز یکشنبه در جلسه نوآوری و فناوری در آذربایجان شرقی در بخش IT با حضور کارشناسان و فعالان در تبریز اظهار داشت: با اجرای یک شهر هوشمند ، بنگاه های اقتصادی جدی ایجاد شده است که می تواند به اقتصاد منطقه کمک کند.

وی در مورد بازدید خود از کارخانه تبلت و تلفن همراه در مراغ گفت: ما باید از حداکثر ظرفیت ایجاد شده در استان استفاده کرده و ظرفیت بالقوه مجتمع تولیدی را دریابیم زیرا ظرفیت بسیار ارزنده ای برای استان است.

به گزارش خبر روزانه ، هاشمی در ادامه با اشاره به وجود برخی ساختمان ها و فضای کاربری بدون استفاده اظهار داشت: چنین فضاهایی ممکن است در مناطق مختلف این بخش وجود داشته باشد و طبیعتاً رهبری عالی استان می توانند در این زمینه نقش اساسی داشته و تا حدی به موضوعات بپردازند. فضای سفارشی

وی تأکید کرد: آذربایجان شرقی از پتانسیل و پتانسیل صنعتی بی سابقه ای برخوردار است و این پتانسیل کاملاً مشهود است ، اما آیا باید توجه داشت که تا چه اندازه توانسته ایم از پتانسیل اکتشاف در صنعت استان استفاده کنیم؟ وی گفت: “به عنوان مثال ، تحقیقات جهانی نشان می دهد که با استفاده از قدرت استخراج هوشمند می توان بازده عوامل تولید را 30-40٪ افزایش داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد فرایند آموزش الکترونیکی گفت: “پیش بینی می شود حداقل 30٪ از ترافیک آموزش الکترونیکی پس از تاج استفاده شود زیرا مردم با این توانایی و مزایای آن آشنا هستند ، بنابراین بعد از Crown نیز در این جنبش استفاده می شود .

معاون وزیر فناوری و نوآوری با اشاره به اهمیت بالای دسترسی به سیستم های با ظرفیت بالا در توسعه کشور ، افزود: در همین راستا ، ما یک بستر پردازشی تحت عنوان “ابررایانه سیمرغ” را در دستور کار داریم و اگر بتوانیم ظرفیت آن تا پایان سال اولین گام اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا