ترخیص گوسفندان پرحاشیه با وساطت وزیر!

معاون فنی گمرک ایران اعلام کرد محموله حاوی 610 حیوان زنده توسط گمرک از طریق وزیر جهاد کشاورزی و هماهنگی نهایی شده است.

به گزارش خبر روزانه ، هفته گذشته این شرکت 1200 دام تولیدی به دلیل ثبت سفارش از فرانسه وارد کرد و پس از ورود به گمرک در آستارا در ترخیص با موانعی روبرو شد زیرا کد رهگیری این بانک هنوز برای جلوگیری از دریافت منابع ارزی آن است و این پردازش کالاها بدون ثبت سفارش و آنلاین بانک توسط گمرک کاملاً غیرممکن است ، به استثنای مواردی که با هماهنگی خاصی انجام می شوند.

این شرکت به تعهد قبلی خود عمل نکرده و گوسفندان را پس داده است!

اما به دلیل دام و احتمال تلف شدن آنها ، گمرک ایران یک محموله 1200 راس دام را ترخیص کرد اما این شرکت قول داد که در اسرع وقت کد رهگیری دریافت کند.

با این حال ، کد رهگیری واردات قبلی هنوز منتشر نشده است و طی یک هفته ، طی دو روز گذشته ، این شرکت محموله دیگری از جمله 610 پرورش دهنده لاکن را به گمرک آستارا ارسال کرده است که کد رهگیری بانک هنوز برای آنها صادر نشده است. .

مزارع گوسفند در گمرک آستارا تکرار می شد تا اینکه آخرین خبرها حاکی از ترخیص آن محموله بود.

حتی اعلام شد که گوسفندان رها می شوند تا از بین نروند

در همین رابطه ، آرونگی ، معاون گمرک فنی ایران به خبر روزانه گفت که به دلیل تعهد قبلی مالک برای دریافت کد رهگیری و همچنین نبود کد برای محموله جدید گمرک ، معیارهای ترخیص را مختل کرده و حتی به دلیل نبود زیرساخت در آداب و رسوم برای نگهداری دام و احتمال تلف شدن آن ، ما اعلام کردیم که سازمان ملک را برای تعیین تکلیف کنار می گذاریم.

وی افزود: با این وجود امروز (2 خرداد) وزیر جهاد کشاورزی زیر سوال رفت و طی مکاتبه با وزیر اقتصاد خواستار رهاسازی این حیوانات شد.

وزیر خبر داد که وارد کننده تعهدات خود را ظرف 2 ماه انجام می دهد

معاون وزیر کشاورزی ایران با بیان اینکه وزیر جهاد کشاورزی با استناد به معیشت حیوان و احتمال تلف شدن آنها خواستار اجرای ماده 42 قانون گمرک شد ، گفت که مطابق این ماده قانون گمرک در موارد استثنایی می تواند بلافاصله ، اعم از دولتی یا غیردولتی ، با اجازه مدیرکل خدمات گمرک ایران و تعهدات یک مقام ارشد وزارت مربوطه یا سازمان دولتی ، و همچنین محاسبه وجوه مربوطه و صدور حکم.

به گفته آرونكی ، وزیر جهاد كشاورزی در نامه نگاری خود تأكید كرد كه شركت وارد كننده این حیوان موظف است مدارك لازم را ظرف دو ماه ارائه دهد.

آداب و رسوم: ما متعهد هستیم

یک مقام گمرک ایران یادآور شد: سرانجام طی مشاوره و هماهنگی گمرک و دریافت تعهدات از صاحب کالا امروز ، این 610 راس دام زنده ترخیص شده است.

شایان ذکر است که چنین وارداتی بارها و بارها در زمینه تجارت اتفاق افتاده است و وارد کننده کالا بدون پر کردن مدارک و بدون ثبت سفارش یا کد رهگیری وارد کالا می شود و هنگام صدور ، بالاخره مشاوره و بن بست در این موارد با بن بست قانونی روبرو می شود. به عنوان واردات حیوانات ، مانند این حیوان و چند وقت پیش گورخر ، دستگاه های مناسب برای جلوگیری از تلف شدن آنها به کار گرفته می شوند ، در هر صورت تمیز می شوند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا