مشکل ترخیص شیرخشک دارویی حل شد/صاحب‌کالا اقدام کند

به گفته معاون گمرک ایران، طی روزهای اخیر مراحل تایید سفارش 19 دسته شیرخشک بچه انجام شده و به محض اظهار نظر صاحب کالا، گمرک اقدام به صدور و تحویل آن می کند. کالاهایی با حداقل مدارک

فورد عسکری، معاون فنی و گمرک ایران در گفت وگو با خبر روزانه، به تشریح گزارش اخیر سازمان غذا و دارو درباره طراحی شیر خشک و زمان بندی آن پرداخت.

وی با بیان اینکه ترخیص کالاهایی مانند شیرخشک از گمرک بر اساس حداقل مدارک و با هماهنگی وزارت بهداشت انجام می شود، گفت: اما واردکننده این شیرخشک در زمان تعیین شده از سوی اداره نظارت بر غذا و دارو به تعهدات خود برای برخی از تحویل های قبلی عمل نکرده و اداره نظارت بر مواد غذایی و دارو نیز این مدت را تا امروز تمدید نکرده است، اما گمرک تصمیم گرفت با مجوز ادامه دهد. اسناد با مسئولیت خود شما.
عسگری با بیان اینکه صاحب این محصول 19 نوبت شیرخشک رژیمی وارد کرده که سه نوبت در بهمن ماه، 6 محموله در اسفند سال گذشته و 10 محموله دیگر در فروردین ماه امسال وارد کشور شده است، افزود: مشکل این است که این شیرخشک ها ثبت نشده است. را به اداره کنترل فرآورده ها و داروها برسانند، نمی توانند ترخیص کالا از گمرک را اعلام کنند. اما طی فعالیت های انجام شده در پایان هفته گذشته بخشی از این محموله ثبت شد و امروز (یکشنبه) ثبت سفارش برای سایر محموله ها، روند کنترل کیفی و اظهار کالا ادامه دارد.

وی گفت: وزارت بهداشت در نظر دارد نامه ای برای تمدید تعهدات صادر کند. وی یادآور شد: بنابراین با اقدامات انجام شده، با توجه به اقدام به موقع صاحبان کالا و اداره نظارت بر غذا و دارو، تمامی محموله های شیرخشک نوزاد در این هفته قابل انجام است.

لازم به ذکر است در روزهای اخیر دپوی محموله ای که حاوی یک میلیون قوطی شیر خشک طبی برای نوزادان است و لزوم تهیه آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا