امکان ترخیص فوری کالا بدون تمدید ثبت سفارش/ ۵ گروه معاف شدند

معاون فنی گمرک ایران روش های جدیدی را برای تسریع در ترخیص کالا اعلام کرده است که طی آن امکان ترخیص فوری کالا بدون نیاز به تمدید ثبت سفارش است.

به گزارش خبر روزانه ، در ماه های اخیر گمرک ایران و وزارت صمت در حال مذاکره بر سر لزوم گسترش ثبت سفارش کالاهای اساسی و واحدهای تولید مواد اولیه بوده اند و گمرک از این وزارتخانه خواسته است تشریفات گمرکی و ترخیص کالاهای اساسی و اساسی و حتی مواد اولیه را تسهیل و تسریع کند. جلوگیری از بوروکراسی اداری غیر ضروری و رکود در صورت تمایل در مورد عدم نیاز به ادامه ثبت سفارش در گروه مورد نظر کالا توافق می کند ، که ظاهراً مثر نبوده است.

در همین حال ، مدت هاست که یک بخشنامه جدید گمرکی نشان می دهد کالاهای تحت پوشش بدون نیاز به تمدید ثبت سفارش می توانند پردازش شوند.

مهرداد جمال اروانگی ، معاون گمرک فنی ایران ، بخشنامه اجرایی گمرک را برای تسهیل و تسریع تشریفات گمرکی و ترخیص کالا در بنادر و گمرکات کشور اعلام کرده است. استرس دار

کالاهای دارای قبض انبار در زمان اعتبار

بر این اساس ، در مورد کالاهای وارداتی که هنگام ثبت سفارش قبض انبار دارند ، اعلام کالا برای گمرک و صدور مجوزهای قانونی (به عنوان مثال ، استاندارد ، پزشکی ، قرنطینه ، دامپزشکی و غیره) مطابق با قوانین دیگر ، بدون تمدید ثبت نام دستورات ، بدون مانع است.

گروه ها یک کالا هستند

گروه دیگر نیز از تمدید ثبت سفارش کالاهای اساسی معاف هستند. بنابراین برای اعلام ، تکمیل تشریفات گمرکی و ترخیص کالاهای اصلی گروه اول نیازی به ثبت نام معتبر سفارش از نظر اعتبار نیست و با توجه به سایر قوانین ، ثبت سفارش این کالاها نیازی به تمدید ندارد.

اگر دوره ثبت سفارش طی تشریفات گمرکی منقضی شود

اگر ثبت سفارش در زمان اظهار کالاهای وارداتی به گمرک معتبر باشد و پس از اظهار ، در طی تشریفات گمرکی یا هنگام خروج ، ثبت سفارش منقضی می شود ، برای ترخیص نهایی کالا مطابق با سایر قوانین باید تمدید شود. بدون ثبت سفارش

در صورت صدور کد رهگیری بانکی

اگر برای ثبت سفارش کالاهای نهایی وارداتی کد رهگیری بانکی یا صرافی ارزی صادر شود ، اما ثبت سفارش منقضی شود ، نیازی به تمدید ثبت سفارش برای اظهار ، تشریفات گمرکی و ترخیص نهایی کالا نیست.

اما کالاهای ترانزیتی …

با توجه به نیاز به کنترل ثبت کالاهای ترانزیتی در ترانزیت از گمرکات مرزی به گمرکات داخلی تحت روش ترانزیت برای واردات نهایی ، در صورت نامعتبر بودن ثبت سفارش ارائه شده به گمرک مبدا ، دیگر نیازی به تمدید ثبت سفارش نیست. در گمرک ذکر نشده است و در ادامه مسیر کالاها ، توجه به گمرک مقصد ضروری است.

کسانی که ثبت سفارش را تمدید نمی کنند

به گفته معاون فنی گمرک ایران ، رعایت مفاد بخشنامه مطابق با سایر قوانین مربوطه به منظور جلوگیری از رکود در این منطقه ، به ویژه با تشریفات گمرکی و ترخیص کالاهای اساسی ، ملزومات و مواد اولیه واحدهای تولیدی ، ضروری است. .

آروناگی یادآوری کرد که بدیهی است مفاد این بخشنامه در مورد ثبت سفارشات خودرو ، کالاهای ممنوع گروه (4) و کالاهایی با اولویت ارزی غیرفعال (گروه 27) اعمال نمی شود ، همچنین لازم به ذکر است که در این قطعنامه مهلت تعیین شده است این آخرین مهلت ثبت کالاها مطابق با سایر قوانین مربوطه است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا