تزریق واکسن آنفلوآنزا برای کووید۱۹ ایمنی ایجاد نمی‌کند

رئیس گروه بیماریهای عفونی وزارت بهداشت گفت: واکسن آنفولانزا ایمنی کوویداز 19 را فراهم نمی کند ، اما با شروع فصل سرما پاییز که ممکن است آنفولانزا و کوویداز 19 همزمان باشد ، باید واکسن آنفولانزا به گروههای هدف و پرخطر داده شود.

به گزارش خبر روزانه ،دکتر جوزن عرفانی اظهار داشت: واکسن آنفولانزا یک واکسن آنفولانزای خوب ، بی ضرر و مؤثر است ، اما 19 سال است که از سرماخوردگی و بیماری استفاده نشده است.

وی گفت: علائم اصلی Quaid 19 علائم تنفسی است و ممکن است علائمی در دستگاه گوارش بدن از جمله کلیه ها و ادرار وجود داشته باشد ، اما برخی از علائم شایع مانند تب ، سردرد ، ضعف ، خستگی و کبودی نیز ممکن است در بیماران وجود داشته باشد. او وجود خواهد داشت

از تماس با بیماران آهسته خودداری کنید 19

رئیس گروه بیماریهای عفونی وزارت بهداشت افزود: توصیه جدی ما این است که از تماس با بیماران مبتلا به Qovid 19 جلوگیری کنیم ، اما اگر با این بیماران ارتباط برقرار کنیم ، باید طی دو هفته جدایی را از دیگران در نظر بگیریم. . از سال 190 و 4030 مشاوره تلفنی دریافت کردیم و در صورت لزوم به مراکز درمانی رفتیم.

دکتر عرفانی تأکید کرد: نگه داشتن مسافت های اجتماعی و جسمی یکی از بهترین راه های جلوگیری از آب مروارید است. ما باید همچنان در خانه بمانیم و خانه را تنها در مواقع ضروری ، یعنی در محل کار و محل کار و همچنین با خریدهای لازم رها کنیم و در این موارد لازم است که فاصله فیزیکی و بهداشت دست را رعایت کنیم تا انتقال بیماری به حداقل برسد.

وی گفت: “برای تشخیص بیماران در مراحل اولیه بیماری ، باید به غربالگری تاج توجه ویژه ای داشته باشیم.” تشخیص بیماران در مراحل اولیه دارای چندین مزیت است؛ یکی اینکه شانس انتشار ویروس به دیگران کاهش می یابد. دیگر اینکه شانس تغییر حال بیماران در شرایط شدید و بدخیم و در نهایت مرگ کاهش می یابد ، بنابراین باید بیماران را در مراحل اولیه شناسایی کنیم تا آنها ویروس را به دیگران منتقل نکنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا