هشدار نروژ درباره تزریق واکسن کرونا به سالخوردگان/بررسی مرگ‌ومیرها پس از تزریق ۲ واکسن آمریکایی

مقامات بهداشتی نروژ می گویند واکسن Covid-19 می تواند برای افراد مسن و بیماران خطرناک باشد و پس از مرگ 23 نفر در کشور اندکی پس از اولین دوز واکسن Covid-19 اخطار داده شد.

طبق آژانس دارویی نروژ ، تاکنون 13 کالبدشکافی از مرگ انجام شده است ، که نشان می دهد عوارض جانبی مشترک با واکسن ممکن است در افراد “بسیار ضعیف و مسن” واکنش های جدی ایجاد کند.

به گزارش یورونیوز ، سازمان بهداشت عمومی نروژ همچنین اظهار داشت که برای افرادی که ضعف و شکنندگی شدید دارند ، حتی عوارض جانبی بسیار خفیف واکسن نیز می تواند عواقب جدی داشته باشد.

در بیانیه افزود: “برای کسانی که در هر صورت عمر کوتاهی خواهند داشت ، مزایای واکسن ممکن است ناچیز یا بی ربط باشد.”

تاکنون ، نروژ حداقل یک دوز واکسن Crown را در حدود 33000 نفر تزریق کرده است ، که بیشتر در معرض خطر بیماری عروق کرونا ویروس قلب است. افراد مسن نیز یکی از گروه هایی هستند که واکسیناسیون آنها از نروژ آغاز شده است. تا پیش از این ، واکسیناسیون در این کشور عمدتا با واکسنی که توسط Pfizer و Bivantek تولید می شود انجام می شد ، اما اکنون واکسن Moderna نیز موجود است.

آژانس دارویی نروژ به همراه سازمان ملی بهداشت عمومی نروژ به طور مشترک تمام گزارشات مربوط به عوارض جانبی واکسن را ارزیابی می کنند و طبق برآوردهای اخیر ، سازمان بهداشت عمومی نروژ با دستورالعمل های جدید واکسیناسیون افراد بسیار ضعیف و معلول ، راهنمای واکسیناسیون تاج را تغییر داده است.

عمرو کوک ، رئیس آژانس داروهای اروپا گفت: “انجام ایمنی واکسن Covid-19 ، به ویژه واکسن های مجهز به فناوری های جدید ، یکی از بزرگترین چالش ها است.”

طبق این گزارش ، اولین کشور انگلیس پس از شروع واکسیناسیون ، واکنش های آلرژیک ، از جمله عوارض جانبی ، را اعلام کرد.

یک فرد بیمار در خانه سالمندان در فرانسه نیز قبل و بعد از واکسن درگذشت ، اما مقامات فرانسوی گفتند با توجه به سابقه پزشکی هیچ نشانه ای مبنی بر فوت این بیمار در اثر واکسیناسیون وجود ندارد. با این حال ، چهار مورد واکنش آلرژیک شدید و دو مورد تپش قلب پس از واکسیناسیون در کشور در روز پنجشنبه گزارش شده است.

برآورد مرگ و میر پس از واکسن Pfizer و Moderna در ایالات متحده

نشریه اینترنتی مستقل The Epoch Times گزارش داد که ، براساس سیستم جمع آوری داده های آمریکا (VAERS) ، 55 مورد مرگ از واکسن های Pfizer / BioNec و Moderna گزارش شده است. آنها چند روز پس از واکسیناسیون دریافت ، ثبت نام و در برخی موارد درگذشتند.

Vaccine Adverse Event Reporting System (VAERS) یک سیستم بایگانی اطلاعات است و گزارشات VAERS را می توان توسط هر شخص ، از جمله متخصصان مراقبت های بهداشتی ، بیماران و اعضای خانواده ضبط کرد.

این نشریه همچنین اضافه می کند که گزارش های VAERS اغلب فاقد جزئیات هستند و گاهی اوقات می توانند حاوی اطلاعاتی باشند که حاوی خطا هستند. با این حال ، گزارش ها در این سیستم تنها بخش کوچکی از رویدادهای نامطلوب واقعی را نشان می دهد ، اگرچه اعتقاد بر این است که به ندرت اتفاقات مهمی در این سیستم گزارش شده است.

با توجه به ارائه این گزارش ها در سیستم فوق الذکر ، به نظر می رسد که Pfizer و Moderna هنوز به اظهارنظرهای مربوط به گزارش های فوق پاسخ نداده اند.

یکی از مرگ های پس از واکسیناسیون که اوایل این هفته مورد توجه قرار گرفت ، مرگ گریگوری مایکل ، کارمند پزشکی 56 ساله در مرکز پزشکی Mount Sinai در میامی بود که 16 روز پس از تزریق واکسن درگذشت.

با این حال ، به دنبال گزارش های مربوط به این حادثه ، در بیانیه Pfizer اعلام شد که هنوز هیچ مدرکی در رابطه با مرگ و واکسن وجود ندارد.

با این حال ، مقامات آمریکایی 21 مورد واکنش شدید آلرژیک را بین 14 تا 23 دسامبر گزارش کردند ، زمانی که 1.9 میلیون دوز واکسن استفاده شد. طبق مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های ایالات متحده ، این 11.1 مورد در هر میلیون تزریق است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو (FDA) همچنین از طریق ایمیل به Epoch Times گفت که هر گونه گزارش در مورد مرگ واکسن به سرعت و به طور مشترک توسط FDA و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) منتشر می شود. بررسی شد

طبق گزارش Epoch Times ، علاوه بر مرگ ، 96 عارضه تهدید کننده زندگی پس از واکسیناسیون در ایالات متحده گزارش شده است. در 24 مورد دیگر ، شهروندان معلولیت را گزارش کردند. این پایگاه داده همچنین نشان می دهد که 225 بیمار پس از دریافت واکسن تاج در بیمارستان بستری شده اند و بیش از 1.3 هزار نفر فقط به بخش اورژانس مراجعه کرده اند.

با این حال ، مقامات بهداشت فدرال همچنان تأکید می کنند که عوارض جانبی واکسن ها در حال بررسی است ، اما تزریق آنها هنوز بی خطر است.

در همین حال ، خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی در اخبار اخیر گزارش داد که 13 اسرائیلی که واکسن تاج دریافت کرده اند صورت خود را فلج کرده اند و باعث تردید در مورد اجرای دوز دوم واکسیناسیون شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا