تصویب دو گزارش در کمیسیون اصل نود در مورد تخلفات وزارت نفت

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی از تصویب دو گزارش نظارتی کمیسیون اصل 90 در مورد تخلفات وزارت نفت در عملکرد نامناسب خط لوله Nut-Yask خبر داد و گزارش نادرستی را به مجلس ارائه کرد. حیاط.

علی هزریان در گفت وگو با خبر روزانه ، با اشاره به چای بعد از ظهر (یکشنبه ، 17 ژوئیه) کمیسیون اصل 90 ، گفت: در این جلسه ، گزارش های کمیسیون در مورد موارد ذکر شده مورد بررسی و جمع بندی قرار گرفت. بر این اساس ، از سال 1398 ، پس از تحریم های ایالات متحده با هدف جلوگیری از مشارکت شرکت های بین المللی در پروژه های پالایشگاه و فروش سوخت ، واردات بنزین به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و با توجه به کاهش ذخایر استراتژیک سوخت ، موضوع مخلوط شدن بنزین با پتروشیمی ها. وزارت نفت ، و پس از بحث در مورد سرطان زایی این محصولات به دلیل وجود مقدار زیادی بنزن باعث ایجاد نگرانی جدی در جامعه شده است.

وی افزود: تحقیقات کمیسیون نشان می دهد گزارش سازمان محیط زیست در مورد میزان آلودگی بنزین تولید شده توسط پتروشیمی ها به دلایل مختلف ، از جمله تضاد منافع در واردات بنزین ، حتی در بحبوحه تحریم ها ، غیرواقعی یا حداقل فاقد تخصص است دلایل. “در رابطه با موارد بالا و مستندات نتایج ؛ افزایش سرطان در سالهای اخیر با اصلاحات پتروشیمی از نظر علمی اثبات نشده است و میزان بنزین اصلاح شده توسط پتروشیمی ها کمتر است و برخی مشابه اصلاح پالایشگاه هستند. بنابراین ، بنزین حاصل از اصلاح مجدد پتروشیمی حداقل مشابه بنزین تولید شده در پالایشگاه ها بود.

سخنگوی تهران افزود: بحث دیگری که در جلسه امروز مورد بررسی و جمع بندی قرار گرفت گزارش عواقب بهره برداری ناقص خط لوله گردو به یاسک بود و با توجه به اینکه ساخت هر لوله دارای 4 قسمت اصلی است که مکمل یکدیگر هستند و باید به طور همزمان تضمین می کند که خط لوله با خیال راحت ، ایمن و در طول چرخه عمر خود کار می کند ، این در مورد خط لوله اتفاق نیفتاده است.

وی همچنین تأکید کرد: در حال حاضر ، از 4 قسمت اصلی پروژه ، فقط بخشی از خط لوله تکمیل شده است ، به جز پمپ 2 پوند که به طور کامل اجرا نشده است ، که منجر به این شد که سایر قسمت های پروژه در به طور همزمان و همزمان با خط لوله. اینکه این نوع ساخت و ساز در طولانی مدت می تواند باعث حوادث و حوادثی شود که ممکن است در زمان مدیران فعلی م workثر واقع نشود ، بنابراین این میراث را برای آینده باقی می گذارند ، بنابراین مقامات ارشد باید از خطرات راه اندازی اولیه و غیر عمدی آگاه باشند. . این پروژه شامل خواهد شد.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا