رسیدن میزان واکسیناسیون به حدود ۲۰ هزار دز در روز/ تزریق واکسن کرونا را جدی بگیرید

به گزارش شفاف، به گفته کارشناسان، یکی از موضوعات مهم و مهم در دوران شیوع بیماری کرونا در جهان و حتی کشور ما، موضوع واکسیناسیون است. زیرا متخصصان دریافتند که معرفی واکسن تا 20 برابر از مرگ و میر ناشی از بیماری عروق کرونا در کشور جلوگیری می کند و از میزان بستری شدن و شدت بیماری در بین واکسینه شدگان می کاهد.

حدود 75 درصد از مردم دو بار واکسن کرونا را دریافت کرده اند و این باعث ایجاد سطح قابل قبولی از ایمنی در افراد شده است.

با گذشت زمان، افراد باید دوز تقویتی واکسن کرونا را دریافت کنند تا سطح ایمنی در ابتدای اوج و زمانی که سویه‌های جدید کرونا شناسایی می‌شوند کاهش نیابد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، در حال حاضر 65 میلیون و 161 هزار و 739 نفر دوز اول، نفر دوم – 58 میلیون و 570 هزار و 485 نفر، نفر سوم – 31 میلیون و 511 هزار و 793 نفر دریافت کرده‌اند. به بالا و تعداد کل واکسن های تزریق شده در کشور به 155 میلیون و 244 هزار و 17 دوز رسید.

طی شبانه روز گذشته 17750 دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شد.

در هفته های اخیر تعداد تزریقات واکسیناسیون به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و این موضوع از نظر حفظ سطح ایمنی عمومی باعث نگرانی شده است. زیرا این موضوع مربوط به افرادی است که به شدت از بیماری عروق کرونا رنج می برند.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت گفت: پیشنهاد ما به مردم این است که واکسیناسیون را در دستور کار قرار دهند، به ویژه افرادی که در گروه های پرخطر هستند یا از آخرین واکسیناسیون آنها 6 ماه می گذرد.

به گفته وی، در حال حاضر 6 نوع پلتفرم برای تولید واکسن کرونا در دنیا وجود دارد که این نوع پلتفرم ها در ایران نیز موجود است.

وی افزود: هم اکنون 50 میلیون دوز واکسن کرونا در نقاط مختلف کشور نگهداری می شود و آمادگی داریم به سرعت تولید واکسن را افزایش دهیم. 75 درصد از ساکنان کشورمان در برابر ویروس کرونا واکسینه شده اند.

شهنام عرشی رئیس مرکز بیماری های عفونی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ گفت: پیش از این میانگین دوز روزانه واکسن کرونا 2000 تا 3000 دوز بود که این رقم به 15000 افزایش یافته است. در روزهای اخیر به 20000 رسیده و به هزار دوز در روز رسیده است. به منظور حفظ سطح ایمنی عمومی، مردم نباید از تجویز دوز تقویت کننده واکسن غافل شوند.

وی افزود: به مردم توصیه می شود دوزهای تقویت کننده واکسن کرونا را مصرف کنند و به شستن مرتب دست ها توجه کنند.

دکمه بازگشت به بالا