لزوم اخذ مجوز مصرف اضطراری برای واکسن‌های ایرانی کرونا

سخنگوی ستاد ملی تاج بر لزوم مجوز اضطراری برای همه واکسن های تاج تأکید کرد ، دفعه بعد ، روز دوشنبه ، جلسه نهایی مجدداً برگزار خواهد شد.

همانطور که توسط خبر روزانه گزارش شده است ، دکتر علیرضا رییسی با اشاره به جلسه بررسی نتایج واکسن ایرانی گفت: تاسیس شد و این تیم ها گزارش های نهایی خود در مورد روند واکسیناسیون را ارائه دادند و گزارش ها بسیار امیدوار کننده بودند.

وی افزود: طبق آخرین اطلاعات و گزارش ها ، ما روند خوبی در مورد فازهای اول و دوم واکسن های باراکات و پاستور و همچنین بحث در مورد ایمنی این واکسن ها در فازهای اول و دوم داریم ، اما اطلاعات بیشتر هنوز لازم است و اوایل هفته دیگر “. این به این معنی است که جلسه نهایی دوباره روز دوشنبه برگزار خواهد شد.

وی گفت: “تمام واكسنهایی كه در حال حاضر در سراسر جهان تجویز می شوند دارای مجوز اضطراری هستند.” واکسن پس از صدور مجوز باید یک فرآیند پنج تا شش ساله را طی کند ، اما سازمان بهداشت جهانی به دلیل شرایط خاص در جهان که کشورها پس از مرحله 3 دریافت کرده اند ، مجوز اضطراری را برای برخی از واکسن های موجود صادر کرده است. و بسیاری از این موارد واکسن ها ، از جمله Sinofarm و Sputnik ، به این سمت رفتند.

وی افزود: این واکسن ها در مرحله تزریق بالینی نیستند و اگر مجوز اضطراری واکسن توسط کمیته های مربوطه تا هفته آینده ارسال شود ، این واکسن ها بلافاصله پس از تأیید معرفی می شوند. تزریق لازم نیست ، اما بسته به جنبه های فنی آنها ، بر این اساس مشخص خواهد شد که کدام گروه از افراد و در کدام گروه سنی می توانند از این واکسن استفاده کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا