رقابت ۱۵۲۷ رمان و مجموعه داستان در جایزه مهرگان ادب

به گزارش خبرگزاری خبر روزانه ، اولین گزارش دبیرخانه جایزه مگرگان منتشر شد که شامل تعداد آثار و دوره کار قضایی در دو بخش مگرگان ادب و مگرگان علم است.

به گفته دبیرخانه جایزه مگرگان ، 1527 عنوان رمان و مجموعه داستان کوتاه چاپ اول در سالهای 1398 و 1399 به این رویداد فرهنگی رسید. بسیاری از کتابهای چاپ شده در قسمت مگرگان ادب ظاهر شد.

دبیرخانه جایزه مگرگان همچنین گزارش می دهد که تعداد 165 عنوان کتاب علمی و محیطی چاپ شده در چاپ های اول 1398 و 1399 ، دریافت شده توسط دبیرخانه ، نسبت به دوره قبل 15 درصد افزایش یافته است ، اما تعداد کتابهای مگرگان علم تغییر نکرده است

در جایزه مهرگان علم ، داوران همچنین سابقه و عملکرد 77 سازمان مردم نهاد محیط زیستی (در سالهای 1398 و 1399) را ارزیابی خواهند کرد. حضور و مشارکت چنین تعداد سازمان های مردم نهاد نشان دهنده افزایش 25 درصدی تعداد سازمان های مستقل در این دوره از جایزه مهرگان علم است.

ارزیابی آثار در قسمت مهرگان ادب در دو مرحله با مشارکت 12 داور و در قسمت مهرگان علم با حضور 7 داور انجام می شود.

جایزه مهرگان ادب در دور اول را قباد آذرآین ، مانی پارسا ، سودابه سلگی ، آرضا چردست و کرامرضا تاجمر قضاوت می کنند.

داوری جایزه مهرگان علم توسط هوشن جیایی ، عبدالحسین وهاب زاده ، محمد درویش ، زهرا هلیچی پور ، محمدرضا داهی ، بهرام معالمی و مویگان جمشیدی انجام می شود.

علیرضا زرگر ، مدیر جایزه مهرگان با اشاره به تجربه انتخاب و معرفی بهترین “رمان به زبان مادری” در بیستمین دوره جایزه ادبیات مگرگان ، می گوید: “این کتاب ابتدا به زبانهای غیر فارسی نوشته شده است. در این زمینه. “سپس به فارسی ترجمه و توسط ناشران در ایران منتشر شده است. به منظور رعایت حقوق فکری نویسندگان ایرانی چنین آثار ، فرصت قضاوت و ارزیابی این کتابها در “بخش ویژه” جایزه مهرگان ادب و مجسمه مهرگان “ادبیات زبان مادری” بوجود آمد و با دریافت جایزه اهدا می شود.

مجموعه آثار و ارزیابی کتابهای این دوره از جوایز مهرگان ادب و مهرگان علم در پاییز 1399 آغاز شد و ادامه دارد. در این مدت ، این جایزه به صاحبان مجسمه مرگان ، یک جایزه نقدی و یک لوح در 9 رده مختلف اهدا می شود.

5757

دکمه بازگشت به بالا