روش لاغری طب اسلامی


شما هم روش‌های زیادی را برای لاغری امتحان کرده‌ اما نتیجه نگرفته‌اید؟ حتما تاکنون از اطرافیانتان مطالبی درباره لاغری و کم کردن اشتها با طب سنتی شنیده‌اید. یا اینکه در اینترنت مقالاتی در این باره خوانده‌اید. یا به دنبال یافتن  قیمت گن ساعت شنی اصل و قیمت گن کلمبیایی برای یافتن اندام ایده آل بودید ؟ آیا کاهش اشتها با روش‌های سنتی امکان‌پذیر است؟ در این مقاله از فیت کلاب یک بار برای همیشه درباره کم کردن اشتها با طب سنتی توضیحات جامعی ارائه و گیاهان و دمنوش‌های مختلفی را برای لاغری به شما معرفی می‌کنیم. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید تا انواع راهکارهای اشتها کور کن طبیعی را بررسی کنیم.

طب سنتی چگونه باعث کم کردن اشتها می‌شود؟ پیش از هر چیز طبع خود را بشناسید!

در طب سنتی نکته اصلی برای لاغری این است که جمع کالری‌های دریافتی شما از جمع کالری‌های مصرفی کمتر باشد. کاهش کالری دریافتی روزانه از طریق کاهش میزان مصرف غذا، ورزش کردن یا از طریق مصرف برخی مواد غذایی خاص مثل دمنوش‌ها و گیاهان امکان پذیر است. البته مجموع راهکارهای طبیعی در کنار هم نتیجه بهتری به بار خواهد آورد.

یکی از مهم‌ترین مواردی که در طب سنتی در نظر گرفته می‌شود، طبع انسان است. از دیدگاه طب سنتی هر انسان ممکن است یکی از چهار طبع گرم و خشک، گرم و تر، سرد و خشک و همینطور سرد و تر زیر را داشته باشد. هرکدام از خوراکی‌هایی هم طبع خاص خودشان را دارند. بنابراین متخصصان طب سنتی همیشه ابتدا طبع مراجعه‌کننده را تعیین می‌کنند. این کار از روش‌های مختلفی مثل رنگ چهره و برخی خصوصیات جسمی و روحی انجام می‌شود. سپس از روی طبع فرد غذاها و رژیم مناسب ارائه می‌شود.

 

راهکارهای طب سنتی برای کاهش اشتها | چه کنیم تا لاغر شویم؟

طب سنتی پیشنهادات بسیار زیادی برای لاغری ارائه داده که باعث افزایش سوخت‌وساز، کاهش اشتها و چربی‌سوزی می‌شود. در ادامه به چند مورد از راهکارهای کم کردن اشتها با طب سنتی اشاره می‌کنیم:

  • عرقیات گیاهی متناسب با طبع خود بنوشید
  • دمنوش‌های متناسب با طبع خود بنوشید
  • نیم ساعت پس از احساس گرسنگی به سراغ غذا بروید
  • قبل از سیر شدن از غذا خوردن دست بکشید
  • مصرف برخی مواد غذایی چاق‌کننده مثل برنج، ماکارونی و سیب‌زمینی را کاهش دهید
  • همیشه همراه با غذا سبزیجات مصرف کنید
  • ورزش‌های هوازی انجام دهید

توجه داشته باشید که مصرف ضد اشتهای قوی در طب سنتی نیز در کنار دیگر راهکارهای توصیه شده برای لاغری، اثر گذاری قوی خواهد داشت.

لاغری شکم و پهلو با طب سنتی

یکی از روشهای طب سنتی که امروزه بسیار مورد توجه است لاغری شکم و پهلو در افراد است. طب سنتی با روش هایی که در اختیار ما میگذارد باعث کاهش وزن و چربی سوزی در شکم و پهلو می شود. انواع رو شهای سالم و گیاهی می تواند جایگزین قرص ها شود و فرد را به هدف خود که همان تناسب اندام است نزدیک کند

درمان چاقی شکم بلغمی

روش مهم درمان چاقی شکم بلغمی اصلاح سبک زندگی است که در طب مدرن به آن لایف استایل میگویند. چاقی شکم بلغمی ناشی از سرد وتر بودن بدن است و درمان آن فقط رعایت رژیم های گرم و خشک در بدن است. در درمان چاقی شکم بلغمی از روش هایی مانند استعمال روغن های گیاهی روی شکم ،آزمایش و چکاپ هورمونی، استفاده از گن لاغری اسلیپ زنانه، دوری از اضطراب و غم و در آخر روش های طب سوزنی می توان استفاده کرد.

درمان چاقی هورمونی در طب سنتی

یکی از عوامل ایجاد چاقی هورمون‌ها هستند که وظیفه تنظیم فرآیندهای بدن ما را دارند افرادی که دچار چاقی هستند دارای مقادیر زیادی از هورمون‌های لپتین و انسولین، هورمون‌های جنسی و هورمون رشد هستند این هورمون ها در اشتها و توزیع چربی در بدن اثر می گذارند. استفاده از یک رژیم غذایی مناسب، ورزش روزانه و داروهای کنترل هورمون‌ از درمان‌های موثر در چاقی هورمونی می‌باشند.

رژیم غذایی مناسب برای درمان چاقی در طب سنتی

درمان چاقی، تنها شامل ایجاد تغییراتی در سبک خورد و خوراک نیست. بلکه، لازم است که این افراد، تحرک و ورزش را نیز در برنامه روزانه خود، به صورت دائمی و منظم، قرار دهند بیماری چاقی به دلیل داشتن طبع سرد و مرطوب حاصل می شود که نداشتن تحرک، باعث شدت بخشیدن به آن، می شود. بهترین گزینه برای درمان چاقی، ایجاد تغییر در سبک زندگی است با پرهیز از مصرف مواد غذایی که طبع سردی دارند و مصرف مواد غذایی که طبع گرم دارند، می توان این بیماری را درمان نمود

رژیم غذایی لاغری با طب سنتی ایرانی

شما می‌­توانید به کمک طب سنتی ایرانی وزن خود را کم کنید و سالم بمانید. شما باید برای صبحانه بادام، عسل، انجیر، نان گندم، مویز و انجیر مصرف کنید. علاوه بر این برای حذف کردن ناهار از وعده غذایی می­‌توانید میوه­‌های گرم مانند خربزه، انگور، سیب و خرما نوش جان کنید. پس از اینکه این میوه‌­ها را میل کردید، نوشیدنی‌­هایی مانند آب‌انگور، آب‌سیب و آب‌عسل مصرف نمایید. متخصصان طب سنتی ایرانی بر این باورند کسانی که درگیر اضافه وزن هستند و مزاج بلغمی دارند باید شام را به صورت مفصل میل کنند. این افراد باید از مصرف غذاهای سرد مثل برنج، ماکارونی، خیار، گوجه و لوبیا سفید اجتناب کنند. برای اینکه وزن کاهش پیدا کند باید به هر عاملی که سبب خشکی بدن می­‌شود رسیدگی شود.

تمام این موارد به خواب کم، اسهال، عرق کردن شدید، استحمام خشک و مصرف ادویه­­‌های گرم و خشک مانند دارچین و فلفل ربط دارد. برای لاغری آب‌درمانی پیشنهاد نمی‌­شود. این روش موجب اضافه وزن و چاقی مفرط می­شود. زیرا آب دارای طبیعت سرد می­‌باشد و چربی نیز طبیعت سرد دارد. به همین علت باعث می‌­شود فرد درگیر چاقی شود. گرفتن رژیم­‌های چهل روزه موجب می­‌شود که ذائقه شما عوض شود. پیش از اینکه اقدام به گرفتن رژیم غذایی کنید، اگر درگیر بیماری زمینه‌­ای هستید بایستی بررسی شود.

کارشناسان طب سنتی ایرانی تاکید می‌­کنند بهترین راه برای تناسب اندام و لاغری با طب سنتی، حذف ناهار است. اما این کار باید کم‌کم انجام شود. زیرا اگر به تدریج انجام نشود عوارض به دنبال خواهد داشت. ترک کردن ناهار موجب می­‌شود سودای ناچیزی در بدن تشکیل شود و فرد با اشتهای فراوانی شام ­میل کند و مصرف غذا با اشتها برای سلامتی مفید می‌­باشد.

مصرف مناسب وعده صبحانه و شام در رژیم لاغری طب سنتی

پیشنهاد طب سنتی این است که افراد به‌تدریج وعده ناهار را حذف و به‌جای آن شام را زودتر مصرف کنند. مصرف شام بلافاصله پس از مغرب می‌تواند بسیار ایده‌آل باشد.طب سنتی افراد را به مصرف صبحانه قوی دو ساعت پس از طلوع آفتاب توصیه می‌کند. خوردن صبحانه مقوی نیاز به دریافت کالری و ضعف را در طول روزکاهش می‌دهد و افراد راحت‌تر می‌توانند وعده ناهار را حذف کنند.همان گونه که بیان شد با مصرف صبحانه قوی میل افراد به مصرف ناهار کاسته می‌شود؛ با این حال میل افراد به مصرف شام بیشتر می‌شود؛ زیرا فاصله بیشتری بین وعده های غذایی ایجاد شده است و باعث می‌شود تا فرد زودتر و بلافاصله در ساعت اولیه شب شام را میل کند.

با مصرف زود هنگام شام، اعضای بدن به خوبی و قبل از خواب می‌توانند عمل عضم غذا را انجام دهند؛ یعنی تا اواسط شب عمل هضم انجام می‌شود؛ در نتیجه فرد با سبکی بیشتری به رخت خواب می‌رود. همین عامل باعث کاهش وزن افراد در طولانی‌مدت خواهد شد. نیاز به غذا پیدا کند. با مصرف غذای پرکالری در طول روز معمولا تا اواسط و اواخرشب نیاز به غذا پیدا نمی‌کند و با مصرف غذا در اواسط و اواخر شب اعضای بدن فرصت کافی برای هضم و استراحت مجدد ندارند و این عامل باعث تجمع چربی و افزایش وزن افراد خواهد شد و نمی‌تواند رژیم لاغری خوبی داشته باشد.

از طرف دیگر فردی که وعده شام را دیر میل می‌کند معمولاً با خستگی صبحگاهی مواجه می‌شود. علاوه‌بر‌‌این، به دلیل دیر مصرف کردن وعده شام و عدم هضم کامل در معده و روده، بدن قادر به مصرف صبحانه کامل و مقوی نیست و همین عامل باعث می‌شود تا این چرخه به‌طور مکرر ادامه پیدا کند و لاغری فرد را با چالش مواجه سازد. به عقیده طب سنتی هضم غذا بر عهده قوه هاضمه و حرارت غریزی است. درصورتی‌که وعده شام مصرف نشود حرارت به رطوبت بدن حمله می‌کند و باعث می‌شود تا طبع بدن رو به خشکی برود. این موضوع باعث افزایش تراکم چربی در بدن خواهد شد.

راهکارهای طب سنتی برای آب شدن شکم | راهکاری برای کم کردن اشتها با طب سنتی!

یکی از نکاتی که در طب سنتی بر روی آن تاکید می‌شود، سردی طبع است. یعنی از دیدگاه طب سنتی بسیاری از افرادی که شکم و پهلوی بزرگی دارند دارای طبع گرم بوده، اما سردی زیادی مصرف می‌کنند. به همین دلیل خوردن غذاهای گرم، به خصوص در وعده صبحانه، بسیار توصیه می‌شود. از دیگر راهکارهای طب سنتی برای آب شدن شکم عبارتند از:

  • از مواد غذایی گرم مثل آویشن، نعناع، فلفل و دارچین زیاد استفاده کنید
  • از مواد غذایی سرد مثل کاهو، هندوانه، خیار، گوجه و ماست دوری کنید یا اینکه آن‌ها را همراه با مقدار زیادی ادویه‌های گرم بخورید
  • آب مزاج سرد و تر دارد. بنابراین خوردن آب زیاد باعث سردی بدن و چاق شدن شکم می‌شود.

البته نوشیدن آب برای سلامت بدن بسیار مهم است. به همین دلیل برای نوشیدن آب، می‌توانید از جوشانده ماءالعسل استفاده کنید. به این صورت که با ترکیب 1 به 3 عسل را با آب سرد مخلوط کنید و سپس آن را بر روی شعله کم بگذارید تا بجوشد. کف‌های حاصل از جوشیدن را با قاشق بردارید و جوشانده را نوش جان کنید.

دکمه بازگشت به بالا