روند نزولی بستری و فوت ناشی از کرونا / آمار واکسیناسیون در کشور

به گزارش شفاف، دکتر محمدمهدی گویا با اعلام این خبر گفت: میانگین کشوری اولین واکسیناسیون افراد 12 سال به بالا در ایران 82 درصد و در اروپا 64 درصد است.

وی در وبینار معاونت های بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی کشور افزود: میانگین کشوری مرحله دوم واکسیناسیون 12 سال به بالا 65 درصد است، میانگین کشوری نوبت اول واکسیناسیون برای افراد 18 سال و بالاتر. 83 درصد است، میانگین کشوری برای دور دوم واکسیناسیون 18 سال و بالای 66 درصد، میانگین کشوری برای اولین واکسیناسیون 12 تا 18 سال 83 درصد و میانگین کشوری برای دومین واکسیناسیون برای افراد 12 تا 12 سال است. . 18 سالگی 54 درصد بود.

وی ادامه داد: دغدغه فعلی ما پوشش گروه های سنی 60 سال به بالا با نوبت سوم واکسیناسیون تاج است که دستورالعمل آن به دانشگاه های علوم پزشکی کشور آورده شده است.

رئیس مرکز مدیریت عفونت گفت: امیدواریم با افزایش میزان و تکمیل واکسیناسیون این گروه بتوانیم برای سومین واکسیناسیون به رده های سنی جوان تر حرکت کنیم.

وی گفت: تیم‌های سیار واکسیناسیون باید در محله‌های پرخطر گروه‌های پرخطر فعال‌تر باشند. به خصوص در میان جمعیت غیرایرانی که پوشش آن حدود 30 درصد است، هنوز دور از انتظار هستیم.

وی گفت: در عین حال بیش از 2 میلیون واکسن در مرحله اول و دوم واکسیناسیون به غیرایرانیان انجام شد.

روند نزولی در بستری شدن و مرگ و میر در هفته 91 اپیدمی تاج

رئیس مرکز بیماری‌های واگیر در ادامه بررسی وضعیت کنونی اپیدمی تاج در کشور به صورت هفتگی، هفته چهارم آبان ماه 1400 را مطابق با هفته 91 اپیدمی تاج در کشور اعلام کرد. در این هفته شاهد روند کاهشی بستری شدن و مرگ و میر ناشی از بیماری عروق بیماری کرونا بودیم.

وی افزود: روند سرپایی نیز کاهش چشمگیری داشته و از 53 هزار مورد به 41 هزار مورد افزایش یافته است. تعداد قربانیان از 964 به 833 افزایش یافت.

وی ادامه داد: در استان تهران با جمعیت و اهمیتی که دارد، تعداد بستری‌ها از 1015 مورد به 934 نفر و بیماران سرپایی از 2427 مورد به 1555 مورد و تعداد فوتی‌ها از 135 مورد به 106 مورد کاهش یافته است.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت استان هایی مانند ایلام، آذربایجان غربی، کردستان، یزد، خراسان جنوبی، سمنان، کرمان و چهارمحال و بختیاری خواستار تدابیری برای کاهش این روند شد.

به گفته معاون وزیر بهداشت، وی میانگین مرگ و میر را 10 نفر به ازای هر میلیون نفر در کشور اعلام کرد و گفت: در گلستان با 2 مورد در میلیون کمترین میزان مرگ و میر و در بوشهر با 30 و خوزستان با 21 درصد بیشترین مرگ و میر وجود دارد. نرخ در بین استان ها در این هفته آنها داشتند.

دکمه بازگشت به بالا