برترینهای کسب و کارعمومی

طرز تهیه آش رشته با طعمی فوق العاده و بی نظیر

آش رشته یکی از معروف ترین غذاهای سنتی ایرانی است که در شهرهای مختلف کشور با دستور پخت های مختلفی تهیه می شود. این غذای طعم که در بین ایرانیان محبوبیت زیادی دارد، یکی از غذاهای اصلی زنان ایرانی است و معمولاً با دو دستور تهیه می شود که شامل سوپ شیر و سوپ سرکه (سوپ خیس شده) است. این سوپ خوشمزه را می توانید در روزهای سرد پاییز و زمستان برای خانواده خود درست کنید، البته خوردن سوپ نخ در تمام طول سال خوب است و به سختی می توانیم کسی را پیدا کنیم که این غذای خوشمزه را دوست نداشته باشد. در مرحله بعدی طرز تهیه پاستا با ما همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
لوبیا سفید نصف پیمانه
لوبیا چیتی نصف پیمانه
نخود یک پیمانه
عدس یک پیمانه
سبزی آشی ۵۰۰ گرم
سیر ۸ حبه
پیاز ۲ عدد بزرگ
نعناع خشک ۲ قاشق غذاخوری
رشته آش به اندازه کافی
کشک به اندازه کافی
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
زردچوبه و روغن به اندازه کافی

طرز تهیه آش رشته

مرحله اول

مهمترین مرحله در تهیه سوپ رشته خیس کردن حبوبات است که پخت آن را آسانتر و سریعتر می کند. هر لوبیا را در یک کاسه جداگانه قرار دهید و با آب پر کنید و به مدت 5 تا 6 ساعت خیس کنید و آب آن را دو بار عوض کنید تا تورم از روی لوبیا پاک شود.

مرحله دوم

برای تهیه آش رشته سنتی ابتدا نخودها را در آبکش ریخته و بشویید و در قابلمه بریزید و 5-4 پیمانه آب داخل قابلمه بریزید و نخودها را بپزید. لوبیاها را به یک قابلمه دیگر اضافه کنید. 5 فنجان آب روی آنها بریزید

مرحله سوم

روی آتش می گذاریم و ابتدا آتش را زیاد می کنیم تا آب بجوشد و بعد شعله را ملایم می کنم تا به مرور زمان حبوبات پخته شوند. توجه داشته باشید که نخود و لوبیا کامل نباشند و خرد شوند.

مرحله چهارم

وقتی آنها را با خلال دندان تست کردید تا ببینید پخته شده اند و حالت خود را حفظ می کنند، آنها را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید. سیب زمینی های شیرین را در ظرفی بریزید و روی آن را با آب بپوشانید و بگذارید 30 دقیقه دم بکشد.

مرحله پنجم

سبزی ها را تمیز کرده و در صافی بریزید و پارچه تمیزی پهن کنید سپس سبزی ها را روی پارچه تکان دهید و بگذارید خشک شوند و روی خردکن خرد کنید یا روی تخته آشپزخانه به اندازه متوسط ​​برش بزنید و خوب برش دهید) و کنار بگذارید.

مرحله ششم

پیازها را تمیز کرده و بشویید، روی میز آشپزخانه ریز خرد کنید، روغن را در تابه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود، پیازها را در تابه بریزید و تفت دهید تا طلایی شوند. آنها را در یک بشقاب

مرحله هفتم

در مدتی که پیاز در حال تفت دادن است، سیر را پوست گرفته، بشویید و خرد کنید، سپس پیاز را در بشقاب بریزید، سپس سیر را به ماهیتابه اضافه کنید (یا در صورت نیاز به روغن آن را دوباره در ماهیتابه قرار دهید) و تفت دهید. سرخ کنید تا قهوه ای طلایی شود و در بشقاب سرو کنید. برای اینکه خواص سیر از بین نرود توصیه می شود آن را خیلی کم در روغن سرخ کنید.

مرحله هشتم

اگر روغن داخل ماهیتابه نبود، فوراً تابه را چک کنید، تابه را با اضافه کردن روغن بیشتر گرم کنید، فلفل خشک را به تابه اضافه کنید و تفت دهید، اگر رنگ تخم مرغ تغییر کرد، کمی آن را بردارید. تابه را از روی حرارت بردارید و به تفت دادن ادامه دهید تا داغ شود و نسوزد.

مرحله نهم

1/3 لیوان آبی که آماده کرده ایم داخل قابلمه بریزید و درب قابلمه را گذاشته و روی اجاق قرار دهید تا داغ شود تا آب زودتر بجوشد و وقتی آب جوش آمد بادام زمینی و بستنی را بریزید. در آن آبکش کنید و بشویید و در آب جوش بریزید.

مرحله دهم

پس نخود و حبوبات پخته شده را داخل آب جوش می ریزیم، وقتی حبوبات را در آب می ریزیم صبر می کنیم تا آب دوباره بجوشد و سپس سبزی سبز را اضافه کرده و بلافاصله نصف قاشق اضافه می کنیم. نمک

مرحله یازدهم

(نمک میزنیم چون رنگ سبزش حفظ شده) و نصف سیر داغ و پیاز داغ و نعنا داغ و کمی ادویه زردچوبه رو داخل قابلمه میریزیم و به هیچ عنوان درب قابلمه رو نمیبندیم و میذاریم بپزه. . 30 سبزیجات را به مدت 45 دقیقه روی حرارت متوسط ​​بپزید.

مرحله دوازدهم

بعد از پختن آش سبزی، سبزی ها را از وسط نصف کرده و به سوپ اضافه می کنیم. بعد از 15-20 دقیقه می توانیم سوپ را بچشیم. می توانید توفو را به سوپ اضافه کنید.

گام سیزدهم

اگر می خواهید هم آش کشک و هم آش ترشی بخورید، می توانید آش را به دو قسمت تقسیم کنید و به نصف آش سرکه و نصف دیگر کشک را اضافه کنید. مراقب باشید اگر می خواهید به همه چیز ماست اضافه کنید.

مرحله چهاردهم

ابتدا کره را اضافه کرده و سوپ را میل کنید، در صورت لزوم کمی نمک و فلفل سیاه اضافه کنید. در هر مرحله از پخت آش اگر احساس کردید آب آن کم است از آب مقطر استفاده کنید تا طعم آش را تحت تاثیر قرار ندهد. رشته های آماده را در ظرفی بریزید و با پیاز داغ، نعنا داغ و کشک تزیین کنید و نوش جان کنید.

دکمه بازگشت به بالا