طرز تهیه جوانه گندم برای چاقی

از جوانه های گندم می توان به صورت خام روی بسیاری از انواع سالادها و یا پخته شده در انواع غذاها و حتی به شکل پودر درون شیر، آب میوه و ماست استفاده کرد. احتمالا می دانید درون ماءالشعیر ها نیز از جوانه گندم خشک شده و تفت داده شده به صورت مالت استفاده می کنند که از خاصیت فراوانی برخوردار است.

 

همان طور که می دانید جوانه گندم بخش اصلی از مغز درون گندم است و وظیفه آن کمک به ازدیاد گیاه و رشد گندم جدید است. اگرچه جوانه گندم را از اکثر محصولات دکتر بیز فرآوری شده حذف می کنند، اما به عنوان جزء اصلی از ماده غذایی درون دانه گندم محسوب می شود و دارای ارزش غذایی بالا از جهت وجود انواع مختلف ویتامین ها است.

  • برای تهیه جوانه گندم تنها باید مقداری از دانه های گندم را درون ظرفی ریخته و خوب بشوییم و اجازه دهیم تا به مدت ۱۲ ساعت درون کاسه آبی به خوبی خیس بخورد.
  • پس از خیس خوردن، گندم ها را درون آبکشی ریخته و مجدداً آن ها را شست و شو دهید.
  • سپس آن ها را درون ظرفی ریخته و روی آن پارچه ای انداخته تا محیط آن کاملا مرطوب باقی بماند. اگر از ظرفی بشقاب مانند برای رشد جوانه ها استفاده می کنید باید حواستان باشد که گندم ها در طی فرایند جوانه زدن، دچار کپک زدگی نشوند. اما بهترین ظرف برای به دست آوردن جوانه گندم شیشه های درب گشاد است که پس از ریختن گندم های خیس شده درب ظرف را با پارچه توری دولایه به خوبی بپوشانید تا از احتمال کپک زدن جوانه ها بکاهید. توجه کنید، برای مدت زمانی در حدود پنج روز سطح گندم های موجود در ظرف را به همین صورت مرطوب نگه دارید. بهتر است هر چند وقت یکبار ظرف را وارونه کرده تا رطوبت به همه  بخش های گندم ها برسد و علاوه بر آن آب اضافی از درون ظرف خالی شود.
  • بهترین درجه گرما برای رشد جوانه ها ۲۰ الی ۲۴ درجه سانتی گراد و به دور از نور خورشید است.
  • توجه کنید هر ۱۲ ساعت باید اقدام به شستشوی دانه های گندم کنید. یعنی درب ظرف را باز کرده و درون ظرف آب ریخته و به صورت چرخشی آن را شسته و مجددا توری را روی درب سفت کرده و ظرف را وارونه کنید تا آب اضافی آن بیرون بریزد.
  • می توان بعد از گذشت چند روز جوانه های گندمی را که از بذر گیاه ما فعال شده و رشد کرده اند به خوبی مشاهده کرد. وقتی جوانه گندم به طول سه الی چهار سانت رسیدند در این مرحله یک ماده مغذی با ترکیبات کمیاب از انواع ویتامین ها درون آن خواهید داشت.
  • جوانه های گندم را پس از رشد کردن برای استفاده به داخل یخچال منتقل کنید. شما به مدت یک هفته می توانید از این گیاه مغذی و لذیذ استفاده کنید.

پودر جوانه گندم برای چاقی و لاغری کاربرد دوگانه ای دارد

پودر جوانه گندم برای چاقی و لاغری مفید است. این تأثیر دوگانه پودر جوانه گندم بستگی به نحوه و زمان مصرف آن دارد. که در ادامه توضیح خواهیم داد.

  1. اگر پودر جوانه گندم را برای چاق شدن استفاده می کنید نکته ای  که باید در نظر بگیرد این است که ۱۰ دقیقه بعد از غذا باید آن را مصرف کنید.
  2. اگر پودر جوانه گندم را برای لاغر شدن استفاده می کنید نکته ای  که باید در نظر بگیرد این است که ۱۰ دقیقه قبل از غذا باید آن را مصرف کنید.

نکته: یکی از مهمترین خواص پودر جوانه گندم برای چاقی صورت این است که این پودر گیاهی است و عوارض داروهای شیمیایی را ندارد.

دیگر خواص پودر جوانه گندم

  • البته چاقی یا لاغری تنها خواص جوانه گندم نیستند. این گیاه شگفت‌ انگیز مملو از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌باشد. ویتامین E موجود در پودر جوانه گندم یک آنتی اکسیدان است که باعث جوانی و زیبایی پوست و کاهش بیماری‌های قلبی-عروقی می‌شود.
  • ویتامین B موجود در پودر جوانه گندم خصوصاً B1 به تنظیم سیستم ایمنی و سلامت پوست و مو کمک می‌کند.
  • جوانه گندم دارای ویتامین A می‌باشد که باعث تقویت بینایی و افزایش رشد کودکان می‌شود.
  • مواد معدنی موجود در پودر جوانه گندم مانند سلنیوم و منیزیوم دارای اثرات ضد سرطان هستند.
  • پتاسیم موجود در پودر جوانه گندم به کنترل فشار خون کمک می‌کند.
  • همچنین پودر جوانه گندم مملو از کلسیم، فسفر، آهن و پتاسیم است که همگی در سلامت بدن نقش عمده دارند.

آیا پودر جوانه گندم برای چاقی کودکان هم مفید است؟

یکی ار سوالاتی که همواره از ما می پرسند این است که آیا خوردن جوانه گندم باعث چاقی در کودکان هم می شود؟ باید بگویم هیچ تفاوتی بین کودک و یک فرد برگسالان نیست و در نتیجه جوانه گندم هم کودکان و هم افراد بزرگسال را می تواند چاق یا لاغر کند.

نکات تهیه پودر جوانه گندم

جوانه گندم را می‌توانید داخل سالاد بریزید و همراه غذا مصرف کنید و پودر جوانه گندم را هم می‌توانید داخل ماست هم دمای

محیط یا شیر بریزید و میل کنید یا اینکه آن را با آب مصرف کنید.

جوانه تازه گندم بهتر است در وعده شب مصرف نشود، چون باعث ایجاد ورم می‌شود.

بخش خوراکی دانه‌ی گندم از سه قسمت سبوس و آندوسپرم و جوانه تشکیل شده است در گذشته فقط آندوسپرم آسیاب می‌شد که در نتیجه آرد سفید به دست می‌آمد که ارزش غذایی پایینی داشت.

خواص پودر جوانه گندم

جوانه و سبوس برنج دکتر بیز غنی از مواد مغذی هستند؛ بنابراین زمانی که دانه‌ی گندم به‌طور کامل استفاده می‌شود یا جوانه‌ی آن به صورت پودر استفاده می‌شود مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی در اختیار بدن قرار می‌گیرد.

از فواید جوانه گندم می‌توان به موارد زیادی اشاره کرد. از جمله این که غنی از آنتی اکسیدان است و سر از ویتامین E و B است و سلامت قلب را بهبود می‌بخشد و در کنترل کلسترول بد خون نقش دارد.

جوانه گندم حاوی اسید‌های چرب امگا ۳ است و خاصیت ضد سرطانی دارد در تقویت عضلات نقش دارد و خاصیت ضد پیری دارد و به افزایش وزن و پر شدن صورت کمک می‌کند و مانع یبوست می‌شود.

پودر جوانه گندم؛ سرشار از فیبر است، باعث بهبود عملکرد ورزشی می‌شود و در بارداری بسیار مفید است.

برای پوست و مو بسیار مفید است به دلیل وجود ویتامین A برای چشم‌ها بسیار مفید است.

پودر جوانه گندم مکملی کامل برای رشد کودکان است.

اما اگر به گلوتن حساسیت دارید نباید جوانه گندم مصرف کنید.

شرکت بیز یکی از معتبرترین شرکت ها در تولید انواع محصولات و نوشیدنی های ارگانیک از جمله چای و دمنوش میباشد. چای و دمنوش بیز در انواع و بسته بندی متنوع توسط این شرکت تولید می شود. پک لاغری دکتر بیز یکی از معروف ترین و پرطرفدارترین محصولات دکتر بیز میباشد

دکمه بازگشت به بالا