علمی و پزشکی

عملیات حج ۱۴۰۲ آغاز شد/ ۲۳ هزار زائر مُسن داریم

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از آغاز عملیات حج 1402 خبر داد.

به گزارش خبر روزانه، سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در جلسه توجیهی آموزشی حج و اربعین 1402 گفت: امیدواریم این جلسه در هرچه بهتر شدن حج امسال از نظر معاینات و معاینات پزشکی موثر باشد. پرسنل خدمات پزشکی بهتر عملیات حج 1402 آغاز شد و مذاکرات مقدماتی بین سازمان حج و زیارت و سازمان حج و زیارت عربستان آغاز شد.

وی در ادامه درباره تعداد زائران آینده حج گفت: طبق اطلاعیه حج و زیارت 1402; 87500 زائر داریم. حج از 5 ذوالقعده شروع می شود تا 5 محرم، یعنی 60 روز. در این مدت مرکز درمانی هلال احمر باید خدمات بهداشتی و درمانی ارائه دهد.

مرعشی گفت: چند تیم پزشکی قبل از زائران در مدینه حضور داشته باشند. با توجه به اینکه هر ساله قوانین جدید برگزاری مراسم اضافه می شود، باید تمهیدات لازم را برای برگزاری امتحانات انجام دهیم.

رئیس مرکز پزشکی زیارتی حج و هلال احمر تصریح کرد: امسال 23 هزار زائر بالای 65 سال هستند و با جمعیت سالمندی مواجه هستیم که معمولاً بیماری هایی دارند که اهمیت غربالگری ها را افزایش می دهد و علاوه بر این برای این معاینات نیاز به زمان داریم. نکاتی را هم در نظر بگیریم.

مرعشی افزود: امسال فرصت کافی داریم و باید پرونده پزشکی زائران تکمیل شود و بیماری زائران به درستی تشخیص داده شود و علت محرومیت زائران از تشرفه مشخص شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ وی در ادامه تصریح کرد: باید به زائرانی که توانایی بدنی دارند اجازه حضور در مراسم حج را بدهیم. اگر واقعاً توان مالی ندارند باید از ملاقات منع شوند و اگر استطاعت مالی دارند نباید بدون دلیل از ملاقات محروم شوند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا