قوانین حکومت دومینیکا چگونه است؟

تفاوت دومینیکا با دومینیکن

هر دو کشور دومینیکن و دومینیکا در منطقه کارائیب قرار دارند و به مردم هر دو کشور «دومینیکن» گفته می‌شود. همین تشابهات باعث شده است که با اینکه این دو کشور کاملا مستقل از هم هستند، در تشخیص آن‌ها از هم دچار اشتباه شویم.

برای اینکه به خوبی تفاوت دومینیکا و دومینیکن را درک کنیم، ابتدا بهتر است به طور مختصر با هر یک از آن‌ها آشنا شویم:

 معایب پاسپورت دومینیکا: کشور دومینیکن که نام کامل آن «جمهوری دومینیکن» است، در قاره آمریکا در جزیره‌ای به نام «هیسپانیولا» قرار دارد و یکی از کشورهای حوزه کارائیب است. جمهوری دومینیکن از شمال با اقیانوس اطلس، از جنوب با دریای کارائیب و از غرب با کشور «هائیتی» همسایه است.

به نقل از migronis.com این کشور با مساحت ۴۸٬۴۴۵ کیلومتر مربع، 11 میلیون نفر جمعیت دارد و پایتخت آن شهر «سانتو دومینگو» است.

جمهوری دومینیکن حدود سه قرن مستعمره اسپانیا بوده و زبان رسمی مردم اسپانیایی است.

پرچم جمهوری دومینیکن. مهم‌ترین تفاوت دومینیکا و دومینیکن در شاخص قدرتمندی پاسپورت است.

 جمهوری دومینیکن بخاطر سواحل زیبای پونتاکانا، خانه‌های رنگی و خیابان‌های سنگفرش یک مقصد جذاب برای گردشگران سراسر دنیاست. اما با وجود رشد چشمگیر صنعت توریسم در جمهوری دومینیکن، پاسپورت این کشور ضعیف است.

با پاسپورت دومینیکن می‌توان به 76 کشور بدون ویزا سفر کرد. اما به‌ جز تعداد محدودی، اغلب آن‌ها از کشورهای مطرح دنیا نیستند. این مسئله مهم‌ترین تفاوت دومینیکا و دومینیکن است. چرا که همانطور که در ادامه توضیح می‌دهیم، دومینیکا یکی از قدرتمندترین پاسپورت های دنیا را دارد.

علاوه بر این، کشور دومینیکا با هدف توسعه اقتصادی، به سرمایه گذاران خارجی این امکان را می‌دهد که در ازای پرداخت مبلغ مشخصی تابعیت و پاسپورت دومینیکا را دریافت کنند. این یک فرصت طلایی برای افرادی است که به دنبال اخذ تابعیت دوم ارزان، سریع و معتبر هستند.

یک فرق دومینیکن و دومینیکا که نباید از قلم انداخت، این است که جمهوری دومینیکن چنین برنامه‌ای ندارد. پس اگر به دنبال خرید تابعیت دوم هستید، حتما به این تفاوت مهم توجه کنید.

جزیره دومینیکا کجاست؟

دومینیکا یک کشور جزیره‌ای است که در قاره آمریکا و در منطقه کارائیب قرار دارد. دومینیکا عضو اتحادیه مشترک‌المنافع بریتانیا است. پایتخت دومینیکا شهر «روسو» است.

زبان رسمی این کشور انگلیسی است. البته برخی مردم به زبان بومی کارائیب و زبان فرانسوی هم صحبت می‌کنند.

مساحت دومینیکا 750 کیلومترمربع است و نزدیک به 73 هزار نفر جمعیت دارد. همانطور که می‌بینید یک تفاوت دومینکا و دومینیکن در مساحت و جمعیت است اما توجه کنید که کشور دومینیکا اگرچه کوچک‌تر و کم جمعیت‌تر از جمهوری دومینیکن است، اما تولید ناخالص داخلی آن به نسبت جمعیت بالاست.

از طرفی از آنجا که این کشور در سال‌های اخیر مورد توجه سرمایه گذاران خارجی قرار گرفته است، انتظار می‌رود تفاوت دومینیکا و دومینیکن در شاخص توسعه اقتصادی روز به روز بیشتر آشکار شود.

پرچم دومینیکا. دومینیکا و دومینیکن دو کشور مستقل از هم هستند.

 همانطور که گفتیم، پاسپورت دومینیکا بسیار قدرتمند است و این مهم‌ترین تفاوت دومینیکا با دومینیکن برای سرمایه گذاران خارجی است. چرا که از یک طرف سرمایه خود را به کشوری امن که چشم‌انداز اقتصادی روشنی دارد، منتقل می‌کنند و از طرف دیگر، پاسپورت معتبر دومینیکا را به دست می‌آورند.

قبل از اینکه دیگر تفاوت‌های دو کشور دومینیکن و دومینیکا را توضیح دهیم، بهتر است ابتدا به برخی از مزایای پاسپورت دومینیکا نگاهی بیندازیم:

شرکت مهاجرتی ادیسه این افتخار را دارد که به عنوان «نماینده قانونی دولت دومینیکا» در پروسه اخذ پاسپورت دومینیکا در کنار شهروندان ایرانی باشد.

خدمات گروه حقوقی دومینیکا در شرکت ادیسه «کاملا تضمینی»، در «سریع‌ترین زمان ممکن» و با «کمترین مبلغ حق الوکال» ارائه می‌شود. برای دریافت مشاوره رایگان با ما.

تصاویر کشور دومینیکا | دومینیکا کجاست | فرق دومینیکن و دومینیکا

تفاوت دومینیکا و دومینیکن در یک نگاه

 اگر به دنبال فرق دومینیکا و دومینیکن برای سفر هستید، باید بگوییم که هر دو کشور مقصدی جذاب برای توریست‌های خارجی از سراسر دنیا هستند. با توجه به طبیعت بکر، مناظر خیره‌کننده و آب و هوای نسبتا معتدل در همه فصل‌ها، عجیب نیست که اقتصاد هر دو کشور دومینیکا و دومینیکن به صنعت گردشگری وابسته باشد.

ایرانی‌ها برای سفر به هر دو کشور دومینیکا و دومینیکن نیاز به ویزا دارند.

 به کشور دومینیکا به خاطر طبیعت دست‌نخورده‌ای که دارد «جزیره طبیعت کارائیب» گفته می‌شود. کوه‌های پوشیده از جنگل‌های شیب‌دار جزیره که مانند غول‌های سبز از اقیانوس برمی‌خیزند، منظره‌ای شگفت‌انگیز دارند که نفس شما را بند می‌آورند!

هیچ جزیره‌ای در دریای کارائیب به زیبایی دومینیکا نیست. تعجب آور نیست که زیبایی دراماتیک جزیره دومینیکا در آثار کلاسیک ادبی مانند «دریای وسیع سارگاسو» یا در فیلم‌های پرفروشی مانند «دزدان دریایی کارائیب» دیده می‌شود.

 در این مقاله ضمن بررسی تفاوت دومینیکا و دومینیکن، تلاش کردیم هر دو کشور را به طور جداگانه به شما معرفی کنیم. اگر سؤال بیشتری دارید با ما تماس بگیرید. .

همچنین در صورت تمایل فرم ارزیابی مهاجرت را تکمیل کنید تا شرایط شما را برای مهاجرت به صورت رایگان ارزیابی کنیم.

 

منبع : ivisa.com

دکمه بازگشت به بالا