نوروز ۱۴۰۰ را آرام نمی‌بینیم/ با کرونای انگلیسی به هیچ وجه نمی‌توان شوخی کرد

نوروز ۱۴۰۰ را آرام نمی‌بینیم/ با کرونای انگلیسی به هیچ وجه نمی‌توان شوخی کرد

به گزارش شفافا ، سعید نمکی ، وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در مورد سفر به نوروز و پیش فروش بلیط های گردشگری گفت: “قضاوت در مورد نوروز امسال بسیار عجولانه است ، ما به ویروس سرکش ، پرخاشگر و خطرناک آلوده ایم ، ما سعی کنید دستورالعمل ها را دنبال کنید و همکاری مردم را مدیریت کنید ، اما ما واقعاً نمی دانیم چه اتفاقی خواهد افتاد؟

نمکی ادامه داد ، “سال گذشته مردم فشار و خستگی شدیدی را تجربه کردند ، اما نوروز امسال هنوز زمانی نیست که بتوانیم از این ویروس شیطانی فاصله بگیریم یا فکر کنیم که این ویروس از ما دور است ؛ این ویروس نوروز 1400 از قبل با ماست ، و امسال ممکن است بیشتر بر ما تأثیر بگذارد.

وزیر بهداشت از آغاز پیش فروش بلیط تور نوروزی خبر داد: دوستان عزیزی که بلیط می فروشند و بلیط می خرند. بدانید که آنها تصمیمات غیر منطقی می گیرند و کارهای غیر منطقی انجام می دهند ، ما که مسئول سیستم بهداشت و درمان هستیم و می توانیم افق کمی دیگر را ببینیم ، اگر پروتکل را نشکنیم و این قانون اجرا نمی شود ، امسال آرامش نوروز را نمی بینیم ؛ ما ممکن است اسفند را به خوبی اجرا کنیم و بهاری آرام داشته باشیم ، اما اکنون چنین پیش بینی ای نداریم.

نمکی گفت: این بیماری به خوزستان سرایت نکرده است و سایر استان ها نیز تحت تأثیر قرار گرفته اند و بسته به رفتار ویروس تاج ، به خصوص نوع جهش یافته آن ، بستگی دارد. ما امیدواریم که در این شرایط مردم کمترین مشکل را داشته باشند و آنها می دانند که وضعیت غیر عادی است. امسال نوروز برای ایران و هر جای دنیا اصلاً خبری نیست که بتوانیم سفر کنیم ، سوار شویم و دور هم جمع شویم.

وزیر بهداشت در مورد تبلیغ و فروش بلیط تورهای خارجی گفت: “در مورد تورهای خارجی ، باید بگویم که مردم باید بدانند که اکنون در اروپا ، با شیوع بیماری ، آنها بسیار سختگیر هستند و در هند ، که به سختی کشورهای اروپایی و منطقه ای نیست ، همه پروازها را لغو کرد. “آیا کسانی که رفتار ویروس جدید را که حمله کرده است می دانند ، باهوش هستند. آنها می دانند که ویروس جدید شوخی ندارد و توصیه من به مردم این است که در خانه بمانند ، تحمل کنند و از پدیده های بین شهری غیر شهری لذت ببرند.

نمکی با بیان اینکه ما در وزارت بهداشت هرگز سفر کسی و پیش فروش بلیط نوروز را تأیید نکردیم ، نمکی گفت: “اگر کسی خطری از من وزیر پیدا کند که می توان این اقدامات را اعلام کرد ، ما آن را اعلام خواهیم کرد” که از این پس ما نمی توانیم تصمیمی بگیریم ، ویروس شطرنج بازی می کنیم و هر لحظه تصمیم می گیریم و به ما گفته شده است که هفته ها نمی توانیم تصمیمی بگیریم.

دکمه بازگشت به بالا