نگرانی از بازگشایی مرزهای جنوبی و تورهای مسافرتی به ترکیه / اثرات سوء سفرها تا دو هفته آتی

رئیس تیم واکنش سریع کوید 19 این کشور با انتقاد از آنچه وی “سیاستی بحث برانگیز در دولت ولیعهد” خواند ، گفت: “آنچه در روزهای آینده در انتظار ماست ، بستگی به عملی شدن این سیاست دارد.”

نگرانی از بازگشایی مرزهای جنوبی و تورهای مسافرتی به ترکیه / اثرات سوء سفرها تا دو هفته آتی

در مصاحبه ای با خبر روزانه ، دکتر حمید سوری وی با اشاره به اینکه وضعیت کنترل اپیدمی کوید 19 در کشور از قبل شرایط پایداری پیدا کرده است ، گفت: “این روند ثابت می تواند از طریق اقدامات دیگر از جمله مرحله دوم طرح شهادت محله محور منجر به کاهش بیشتر شود. سلیمانی کرونا “اما متأسفانه با اعلام خبر سفرهای نوروزی به شهرهای زردآبی ، وضعیت و پیش بینی های قبلی شکسته شد. البته قضاوت درباره اثرات مضر این سفرها خیلی زود است و معمولاً باید عواقب سفر در هفته های آینده را برای افزایش شدت بیماری کرونا ویروس قلب در کشور در نظر بگیریم.

وی افزود: “یکی از نکات مهم در این مورد نسخه انگلیسی Crown است که از جنوب استان خوزستان آغاز شده است و ما نگران گسترش اپیدمی نسخه جدید در سراسر کشور بودیم. خوشبختانه با اقدام در این استان ، این روند کند شده است. ” اپیدمی بیماری با نوع جدید عملاً در این استان ایجاد شد. اگرچه برخی موارد گسترش یافته است ، اما ما توانسته ایم از شیوع سریع آن جلوگیری کنیم.

وی افزود: این مسئله به ما كمك كرده است كه شاهد شیوع كمتری از اپیدمی انواع جهش یافته در كشور باشیم. از طرف دیگر ، سفرهای ورودی و خروجی از استان خوزستان تحت نظارت قرار گرفتند ، که همچنین به کنترل بیماری کمک می کند. به طور طبیعی ، با توجه به اینکه الگوی اپیدمی در کشورهای همسایه مانند عراق ، ترکیه و … نیز بر کشور ما تأثیر می گذارد و میزان بروز در این کشورها در حال افزایش است و سفر می تواند م beثر باشد ، یکی از مشکلات ما بازیابی شتابزده مرزهای جنوبی است با تورهای گردشگری و مردم به ترکیه.

“متاسفانه ، سفرهای زیادی انجام شده است ، و اگرچه اقدامات برای کاهش سفر و جلوگیری از سفر به لکه های قرمز و نارنجی تا حدودی مثر بوده است ، فراموش نکنیم که این اپیدمی وظیفه خود را انجام می دهد ؛ مردم را مجبور به ترک محل سریعتر قرمز و نارنجی ، می تواند اپیدمی را در کشور گسترش دهد. به احتمال زیاد بومیان شهر نارنجی قرمز سوار شدن بدون آزمایش تاج منفی ممنوع هستند ، اما ما به مسافران این شهر می گوییم که از نظر عفونت شرایط یکسانی دارند و آلودگی ، بلافاصله شهر را ترک نکنید. اینها موضوعات بحث برانگیز سیاست است که به نظر نمی رسد با تصمیم گیرندگان بهداشت و وزارت بهداشت به اندازه کافی توافق شده باشد ، که از نظر ما می تواند منجر به عدم اعتماد عمومی به سیاست شود. و تصمیم گیری در مورد زمان ادامه هید.

وی با بیان اینکه به جز نسخه انگلیسی “جهش تاج” ، نوع دیگری از جهش به کشور وارد نمی شود ، افزود: انواع برزیل و آفریقای جنوبی در کشور ما هنوز گزارش نشده است. ما گزارش هایی از گزینه های انگلیسی ، که ممکن است توسط مقامات بندر و گمرک ساخته شده باشد ، داشتیم که ما باید محموله های تجاری و کشتی های حامل کالا را به شدت کنترل کنیم و اجازه ندهیم که آنها برای کنترل وارد کشور شوند ، زیرا حتی در آزمایش های تاج ، آنها منفی. یک دروغ وجود دارد و کافی است یک نفر که ویروس جدیدی را حمل می کند با دیگران تماس بگیرد و سپس فاجعه جدیدی بوجود آید.

سوری وضعیت بیماری عروق کرونا ویروس قلب در کشور را در روزهای آینده برجسته کرد: یکی از نگرانی های ما در هفته های آینده مسئله عید فطر است که به ویژه در مناطقی از کشور با رنگ و بوی بیشتری برگزار می شود و اگر جلسات نظارت نشود ، می تواند به گسترش همه گیر منجر شود. بنابراین ، از این به بعد ، مقامات محلی باید پیش بینی های لازم را برای این روزها داشته و بر مراسم نظارت داشته باشند.

وی گفت: “آنچه در روزهای آینده در انتظار ما است بستگی به این دارد كه ما در عمل از سیاست صحیح پیروی خواهیم كرد.” به عنوان مثال ، اجرای مرحله دوم طرح همسایگی تاج شهید سلیمانی می تواند به تشدید کشف بیماریها کمک کند ، زیرا اکنون یکی از مشکلات ما این است که برای هر فردی که در سیستم مراقبت های بهداشتی ما شناسایی می شود ، تقریباً 2.7 است. چندین بار تعداد افراد بیمار نامرئی در جامعه ما باید شناسایی این افراد از طریق شناسایی فعال بیماری ها شود.

وی اضافه کرد: “معمولاً در هر دوره از بیماری افراد زیادی که در جامعه سفر می کنند تعیین می شوند و می توانند در مترو ، صف های مرغ ، مهمانی ها و غیره شرکت کنند ، که باعث شیوع بیماری می شود و مبارزه با مرض.” از طرف دیگر ، باید مراقب باشیم که انواع جدید ویروس نیز یک مشکل جدی است و با وجود تمام اقدامات لازم ، می توانند گسترش پیدا کنند. ویروس ها به خارج از ارگانیسم زنده منتقل نمی شوند ، بنابراین نظارت دقیق بر خارج و ترافیک هوایی ، زمینی و دریایی برای مقابله با بیماری مهم است.

سوری در مورد اهمیت معیشت مردم تأکید کرد: وقتی می گوییم تاجران یا برخی مشاغل فعال نیستند ، باید به نحوه زندگی مردم فکر کنیم. گسترش استفاده از فناوری های جدید در تجارت و فروش یکی از این عوامل است. از طرف دیگر ، ما باید زمینه ای برای جلسات فراهم کنیم و با ارائه یک روش جایگزین از بروز جلساتی که عاملی در انتقال بیماری هستند ، جلوگیری کنیم. اگر تاجر بداند که امرار معاش می شود ، از سیاست اتخاذ شده استقبال می کند.

وی افزود: مشخص نیست که این اپیدمی چه زمانی به پایان می رسد و چند ماه یا چند سال با این بیماری مبارزه خواهیم کرد و باید بدانیم که ادامه شرایط دشوار برای هیچ جامعه ای بدون تصمیم گیری مناسب و پایداری آن غیرممکن است. . در حال حاضر ، فعالیت شخصی در سیستم های اداری ما به رغم اینکه آنها حقوق می گیرند و پشتیبانی لازم را دارند ، به کمتر از 50٪ رسیده است. از طرف دیگر ، مواردی مانند بازسازی مدارس و غیره وجود دارد که باید برای به دست آوردن بهترین تصمیم ضمن به حداقل رساندن خطرات ، مورد توجه قرار گیرد.

وی با تأکید بر لزوم ایجاد شرایط برای یک زندگی نسبتاً عادی گفت: بسیار مهم است که اقدامات عمدی انجام شود و در صورت نیاز به تغییر در سیاست ها و استراتژی ها ، آنها را می پذیریم. به نظر می رسد گروه های سازمانی به فکر گزینه های دیگری برای اپیدمی هستند. مسئله مهم دیگر مشارکت سازمانهای دیگر در مبارزه با اپیدمی است. به نظر می رسد که بسیاری از سازمان ها سازوکارهای لازم برای مبارزه با این ویروس وحشی را ایجاد نکرده اند. هم اکنون نیز ، هنگامی که سازمان های دیگر از موضوع آگاهی ندارند و اهمیت بیماری را در فعالیت های خود در نظر نمی گیرند ، هیچ کشوری فقط با محدودیت های وزارت بهداشت نمی تواند اپیدمی را کنترل کند. ما با یک اپیدمی بیماری روبرو هستیم که نه تنها جسم و روح افراد را تحت تأثیر قرار می دهد ، بلکه دارای پیامدهای اقتصادی ، اجتماعی ، سیاسی و … است.

رئیس کمیته ملی تاجگذاری گفت: “یکی از موفقیت های خوب ما مشارکت بسیج در کنترل همه گیری است که عواقب آن را نیز دیده ایم.” در ماه نوامبر ، میزان مرگ و میر روزانه به 500 مورد مرگ و میر رسید ، و دیگر جایی برای تخت بیمارستان وجود نداشت ، اما با ورود بسیج ، شاهد کاهش 80 درصدی مرگ و میر و بستری شدن بیماران بودیم. مشارکت سازمانهای دیگر یک ضرورت است.

وی با تأکید بر اینکه همه چیز در مورد ویروس به رفتار ما بستگی دارد ، گفت: “اگر به لحظه های ذکر شده توجه کنیم ، می توان اپیدمی را کنترل و کنترل کرد ، اما اگر هر از گاهی بخواهیم خوش بینی کاذب و ساده کاذب داشته باشیم ، باید قطعا منتظر پیک باشید “. ما چهارمین “تاج” هستیم ، اما اگر اقدامات احتیاطی لازم انجام شود ، دستورالعمل کنترل بیماری را می دانیم. ما اکنون تجربه زیادی داریم که نشان می دهد تعهد به استراتژی می تواند به ما در رسیدن به اهدافمان کمک کند.

سوری با اشاره به اخباری مبنی بر سفر 1400 تاج مثبت بیش از 15000 تاج مثبت در نوروز ، اظهار داشت: برآورد من از این تعداد فراتر است زیرا برخی از افراد بدون هیچ علامتی سفر می کردند حتی اگر خودشان هیچ علامتی نداشته باشند. دیگران را بیمار می کند و طبیعتاً هرچه دنده بیشتر باشد ، ویروس در کشور بیشتر می شود. تشخیص فعال یکی از نکات کلیدی در مراقبت از افراد آلوده و رها شده در جامعه است. این تجربه موفقیت آمیز از اثر تشخیص در استان خوزستان به دست آمده است.

وی افزود: “بعد از سفرها نمی توان قضاوت كرد كه كدام بیماری در حال حاضر بیماری اصلی در كشور است. من هنوز هم فکر می كنم گزینه ووهان در كشور شیوع دارد ، اما در بعضی مناطق ، به ویژه در جنوب و جنوب غربی ، گزینه جهش یافته شایع تر باشد. “

سورا با بیان اینکه سطح انطباق با پروتکل های بهداشتی در نوروز به زیر 60 درصد رسیده است ، تصریح کرد: این تعداد راضی کننده نیست زیرا حتی اگر سطح انطباق با پروتکل ها به کمتر از 80 درصد برسد ، باید شاهد افزایش شدت بیماری در کشور است.

وی گفت: “یکی از موارد مهمی که باید مورد توجه قرار دهیم ، تشخیص فعال و درمان به موقع سرپایی است تا افراد مبتلا به بیماری کرونا ویروس قلب نتوانند وارد مرحله شدید بیماری شوند که نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارد.” این مسئله مانند یک زنجیره در یک زنجیره به هم گره خورده است ، به خصوص که نوع جدید ویروس بسیار سریع ویروس را از مرحله ویروسی به مرحله التهابی منتقل می کند ، که با درمان سریعتر شدت بستری شدن در بیمارستان و میزان بستری شدن در بیمارستان را کاهش می دهد. مشکل فعلی ما افراد مبتلا به بیماری عروق کرونا ویروس قلب نیستند ، ما بیشتر نگران افزایش مرگ و میر و بستری شدن در بیمارستان هستیم که با تشخیص به موقع می توان از آن جلوگیری کرد.

وی افزود: پذیرش بیماران در بیمارستان اخیراً جدی تر شده است یا نه ، این به دلیل سیاست بستری شدن بیماران در بیمارستان است. بسته به پزشک تعداد بستری در بیمارستان بسته به شخص متفاوت است. بعضی اوقات دیده می شود که پزشکان جوان بیشتر از پزشکان مسن در بیمارستانها بستری می شوند. در حال حاضر ، تعداد بستری ها در بیمارستان در حال افزایش است ، اما نگرانی مهم نیست.

رئیس تیم واکنش سریع کوید 19 در کشور در مورد تأثیر محدودیت های ترافیکی شبانه با وجود وجود سفرهایی به نوروز ، ادامه داد: اثربخشی محدودیت ها در هر جامعه باید بر اساس تحقیقات بومی ارزیابی شود. ارزیابی ذهنی منجر به مقرون به صرفه بودن سیاست ها نمی شود. برای بیش از یک سال ، ما کار خود را به دور از اکثر دفاتر تنظیم کرده ایم ، اما ارتباط از راه دور از نظر هزینه چگونه اپیدمی را کنترل می کند؟ این مباحث نیاز به تحقیق دارد که باید شامل تحقیق نیز باشد ، تغییر در ساعات محدودیت یا رفع محدودیت ها به طور کلی چه تاثیری خواهد داشت؟

وی در پاسخ به این سال که آیا احتمال آلوده شدن وی به ویروس کرونا بیشتر از هر زمان دیگری است ، افزود: اکنون میانگین سنی مرگ در مناطقی که نوع جدید غالب است کاهش یافته است ؛ به عنوان مثال ، در خوزستان طی حدود دو سال میانگین مرگ و میر از Covid-19 بنابراین ، ترکیب سنی جمعیت ، انواع جلسات ، تراکم جمعیت در خانواده ها و غیره همه باعث تغییر تصویر اپیدمی از فردی به جمعی می شود. اگر این بیماری هنوز در جامعه دسته بندی نشده باشد ، هنوز گروه بندی نشده است ، به این معنی که ممکن است در هر جایی عفونت وجود داشته باشد و هیچ جایی امنیت ندارد. بنابراین ، من معتقدم که ما عملا هیچ شهری به نام شهر آبی ، زرد و غیره نداریم و همه شهرها درجه خاصی دارند از خطر ، و هیچ یک از آنها صفر یا نزدیک به صفر نیست ، و ارتباط طبیعی بودن در این رنگها می تواند نادرست باشد ، بنابراین باید تعریف مجددی از رنگ شهرها صورت گیرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا