هدف غربالگریها در ایران سقط جنین است؟/اظهارات یک مسئول درباره آمارهای پزشکی قانونی

رئیس کمیته مطالعه و پایش سیاست های جمعیتی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه هدف از برنامه جمعیت جوانان تجدید نظر در دستورالعمل های انتخاب است نه حذف آنها ، گفت: هرج و مرج وضعیت غربالگری در کشور علمی و بین المللی است.

محمد جواد محمودی در مصاحبه با خبر روزانه ، وی در مورد طرح “حمایت از جوانان و خانواده ها” که در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است ، گفت: در طول بحث های کمیسیون مشترک مجلس برای تصویب این طرح ، هرگز صحبتی در مورد حذف یا ممنوعیت مشاهده نشده است.

وی ادامه داد: بر خلاف نظر برخی از ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی بالینی و آزمایشگاهی که به هر قیمتی می خواهند روشهای غربالگری مدرن را برای همه مادران باردار در یکی از شناخته شده ترین منابع پزشکی اجتماعی و سیاست های درمانی مفید ، لازم و ضروری کنند (کتاب بهداشت عمومی آکسفورد) استدلال می کند که “غربالگری فقط تحت شرایط مشخص و مشخصی مورد نیاز است و کاملاً کنترل می شود و فقط در صورتی ارائه می شود که برنامه غربالگری به جای آسیب رساندن به جامعه هدف ، به نفع آن باشد.”

این طرح غربالگری در اختیار مادر و پزشک قرار می گیرد

پزشک را مجبور به معاینه مجازات کنید

محمودی گفت: “همچنین در راهنمای غربالگری انگلیس گفته شده است که غربالگری به نفع کل مردم نیست ؛ بنابراین ، باید به گروه های هدف محدود شود. این به دلیل خطای مثبت و منفی کاذب است که می تواند به مردم آسیب برساند.

وی با اشاره به تفسیر سه ماده ماده 53 طرح مذكور ، یادآور شد: آنچه در ابتدا توسط كارشناسان مختلف درخواست شده بود و اكنون در این زمینه ممنوع است: “مجازات پزشك همراه با زورگيري براي بررسي است.” در حقیقت ، غربالگری ممنوع است و بسته به نوع انتخاب ، به یک متخصص یا والدین خطاب می شود. این همان سیاستی است که وزارت بهداشت رسماً اعلام کرده است.

با توجه به لیست نشانه های سقط جنین پزشکی ، بخش قابل توجهی از اقدامات پری ناتولوژیک بیشتر از این که به سلامت جنین منجر شود ، سقط جنین است.

محمودی با بیان اینکه در تلاش متخصصان پریناتولوژی برای حفظ سلامت مادر و جنین و لزوم حمایت از این افراد شکی نیست: در مورد “کمک به سلامت جنین” توسط متخصصین پرینات و در مقابل “تلاش برای تشخیص ناهنجاری ها و سقط جنین” طبق لیست طولانی سقط های پزشکی سازمان آزمایش پزشکی قانونی کشور ، بخش قابل توجهی از اقدامات گروه پری ناتولوژی معطوف به کشف و جهت دهی سقط جنین های معیوب و کمک نکردن به سلامت جنین است.

وی گفت: “غربالگری به دلایل بهداشتی انجام نمی شود و همانطور كه ​​از نام آن مشخص است ، برای از بین بردن جنین ناسالم یا خاتمه دادن به بارداری پر خطر انجام می شود. در حقیقت ، این غربالگری هدفی غیر از سقط جنین ندارد که احتمالاً کاملاً سالم نیست.

محمودی ادامه داد: از طرف دیگر ، با توجه به تشخیص بیماری های جنین ، با توجه به لیست سقط های پزشکی سازمان پزشکی قانونی با بیش از 120 مورد بیماری جنین ، موارد بسیار نادر تشخیص اختلالات جنین در دوران بارداری برای تأمین درمان پس از بارداری (حدود 5٪) ، و مابقی (حدود 95٪ موارد) برای خاتمه حاملگی انجام می شود.

هدف از این تحقیق در ایران – سقط جنین است ، نه سلامتی

وی معتقد است: به عبارت دیگر ، هدف از غربالگری در ایران سقط جنین است ، نه سلامت. از طرف دیگر ، سونوگرافی برای تشخیص ناهنجاری های جنین که بهترین نتیجه را پس از 20 هفته بارداری دارند ، هنوز معتبر است و در طول آنها متخصصان می توانند بیماری های جنین را شناسایی و درمان کنند. به طور طبیعی ، این جستجوی ناهنجاری ها فقط در صورت وجود خطر در برخی از مادران یا به درخواست خود مادر منطقی است و واکسینه کردن آن برای تمام زنان باردار در معرض خطر کم عاقلانه است.

حذف یا ممنوعیت مشاهده خواندن غیرواقعی اتحادیه های کارگری است

رئیس کمیته مطالعه و نظارت بر سیاست های جمعیت شناختی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: که عمدتا توسط اتحادیه های کارگری و تضاد منافع مطرح شد و از آنجا که متن اصلی قانون رسانه هنوز منتشر شده است ، این مکان به مکان سفر این افراد تبدیل شد.

تعداد سقط های غربالگری در ایران بسیار بیشتر از سایر کشورها است

محمودی افزود: تمرکز اصلی از نظر “جمعیت جوانان” سازماندهی و بازنگری توصیه ها برای درمان سقط جنین است ، زیرا در شرایط فعلی ، وقتی کودکی با نقص مادرزادی و بیماری های ژنتیکی متولد می شود و مادر برای غربالگری ارجاع نمی شود توسط پزشک در دوران بارداری ، به همین دلیل است که برخی از پزشکان بدون توجه به دستورالعمل ها و شرایط خاص غربالگری ، غربالگری را توصیه می کنند ، اما تعداد سقط جنین در غربالگری در ایران بسیار بیشتر از سایر کشورها است ، که متأسفانه به غربالگری جعلی و سالم برمی گردد سقط جنین

در صورت پیشگیری مادران باردار باید غربالگری و انگشت نگاری شوند

وی گفت: “در حال حاضر ، تحت” برنامه ملی غربالگری ناهنجاری جنین “وزارت بهداشت ، كاركنان بهداشت و ماماهای شاغل در خانه ها و مراكز درمانی مجبورند همه مادران باردار را برای آزمایش و سونوگرافی برای تشخیص سه ناهنجاری ژنتیكی انجام دهند (تریزومی 13 ، تریزومی) 18 ، تریزومی 21 یا سندرم داون) به مراکز تصویربرداری شهری و آزمایشگاه ها ارسال کنید ، و اگر مادر این آزمایشات را قبول یا مخالفت نمی کند ، از آنها بخواهید در این زمینه اثر انگشت را امضا کنند و ببرند.

رئیس کمیته مطالعه و پایش سیاست های جمعیتی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز اظهار داشت: بازرسی انجام شد. در همان زمان ، همانطور که گفته شد ، آمار غربالگری متقلبانه و سقط جنین سالم در ایران آمار مهمی است. Trisamia 13 و 18 به دلیل عدم تطابق زندگی و مرگ جنین قبل یا اندکی پس از تولد ، موضوع این برنامه نیستند و این برنامه برای کمک به سقط جنین در افراد مبتلا به سندرم داون طراحی شده است.

محمودی همچنین گفت که ماماها و کارمندان بهداشت باید هر سه ماه یکبار در مورد مراقبت های دوران بارداری گزارش دهند و براساس آنها هزینه دریافت کنند. به همین دلیل کارمندان تمام تلاش خود را می کنند تا گزارشی مناسب درباره تعداد بازدیدکنندگان ارائه دهند.

لزوم حضور سه وکیل در هیئت مدیره برای تصویب دستورالعمل اجرایی سقط جنین به دلیل حقوقی بودن موضوع

وی با اشاره به ماده 56 طرح جوانان تصریح کرد: طبق این ماده پزشکی قانونی موظف است دستورالعمل های اجرایی سقط جنین را در شورایی متشکل از رئیس سازمان پزشکی قانونی به عنوان رئیس شورا ، سه مجتهدی تعیین کند. مقامات سه متخصص مربوط به معرفی وزیر بهداشت ، یک پزشک قانونی تعیین شده توسط رئیس ارشد پزشکی ، یک قاضی دادگاه عالی به پیشنهاد رئیس قوه قضاییه و یک عضو ناظر را تنظیم و تأیید می کنند حداقل دو وکیل ، پس از آن قانون سقط جنین ، که در سال 1984 تصویب شد ، لغو می شود و در واقع اساس توصیه های تایید شده برای سقط جنین است.

محمودی معتقد است که حضور سه وکیل در این شورا به دلیل ماهیت حقوقی سقط جنین بسیار مهم است و موضوع را نمی توان محدود به علم پزشکی کرد.

موارد سقط باید به کمیسیون قانونی سقط جنین ارجاع شود

رئیس کمیته مطالعه و پایش سیاست های جمعیتی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: پس از تصویب دستور سقط جنین ، کمیسیون قانونی سقط جنین از یک قاضی ویژه ، یک متخصص اختصاصی و یک کارشناس پزشکی قانونی. ” کلیه مراکز دادگاه موظفند موارد سقط جنین را به این کمیسیون ارجاع دهند. علاوه بر این ، رای این کمیسیون قطعی است و چنین سقط های پزشکی با نظر و رای نهایی اعضای این کمیسیون انجام می شود که ممکن است تعداد غربالگری های کاذب و سقط جنین سالم را کاهش دهد.

ممنوعیت توزیع رایگان داروهای ضد بارداری

برخی از داروهای هورمونی را فقط طبق دستور پزشک مصرف کنید

به گفته وی ، طبق این طرح ، مانند بسیاری از کشورهای دیگر ، ارائه رایگان دارو و داروهای ضد بارداری به شبکه مراقبت های بهداشتی ممنوع است. علاوه بر این ، افرادی که نیاز به داروهای خاص هورمونی دارند که توسط پزشک تشخیص داده شده است ، فقط با ارائه نسخه پزشک می توانند داروها را از برخی بیماری های بارداری در داروخانه دریافت کنند.

طرح “جوانان جمعیت” با سیاست کلی بهداشت مغایرت ندارد

حضور در جلسات نماینده وزارت بهداشت

محمودی در رابطه با سازگاری این طرح با سیاست های کلی سلامت و جمعیت و همچنین موضوع وزارت بهداشت در مورد مسائل بهداشتی ، گفت: این طرح توسط کمیسیون مشترک متشکل از نمایندگان کمیسیون های بهداشت ، اجتماعی و فرهنگی تصویب شد . مهم این است که اعضای کمیسیون بهداشت از روند پروژه آگاه بودند و در این زمینه مشارکت فعال داشتند. نماینده عالی وزارت بهداشت نیز در همه جلسات شرکت داشت. به نظر من ، از آنجا که مسئله جمعیت یک مقوله استراتژیک است و نیاز به اقدام فوری و استراتژیک توسط سیستم و دولت جمهوری اسلامی ایران دارد ، ممکن است این ویژگی از مشکل مشترک سابق (سلامت) و همزمان در سیستم علی باشد. (علت و معلول) با هم ارتباط دارند ، بنابراین این طرح با سیاست کلی بهداشت منافاتی ندارد.

سرانجام رئیس کمیته مطالعه و پایش سیاست های جمعیتی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: علاوه بر این ، نظارت کلان و ارزیابی استراتژیک و تدوین سیاست ها توسط ستاد عالی جمعیت و خانواده (کلان -استراتژی 11 یک نقشه جامع است و استراتژی های کلان 3 و 4 نقشه های مهندسی فرهنگی هستند) ، پروکسی بودن را انکار نمی کند و یک روند سیاست اجرایی وزارت بهداشت نیست. البته باید ببینیم که هیئت امنای محترم در این زمینه چه گفته اند. همچنین لازم است منتظر بمانید تا هیئت عالی نظارت بر شورای نظارت بر اجرا یا ناسازگاری طرح “جمعیت و حمایت خانواده از جوانان” با سیاست کلی سیستم نظارت کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا