وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد؛ قابلیت باز طراحی مجدد واکسن کووپارس برای مقابله با جهش‌های کرونا

به گزارش شفاف ، کاظم هوازی وزیر جهاد کشاورزی در آغاز آزمایش این مرد از واکسن تاج دوم ایران که امروز در بیمارستان رسول اکرم (ص) برگزار شد ، گفت: همزمان با تاج گذاری در کشور ، من رئیس انستیتو بودم در زمینه آموزش و آموزش کشاورزی ، که بیش از 20 م researchسسه تحقیقاتی دارد. ما دور هم جمع شدیم تا از این منظر به تاج نگاه کنیم ، و در قلب آن جلسات تیم خوبی بود.

وی افزود: انگیزه دانشمندان جوان برای ساختن سرم رازی بسیار ستودنی بود. تولید واکسن و نیازهای آن بسیار پیچیده است ، اما در این بخش ، خدا را شکر ، به تحقیقات قبلی موسسه رازی کمک کردیم. در مارس سال قبل و تا پایان آوریل سال جاری ، این واکسن برای ساخت واکسن حداقل با یک قطعه ویروس طراحی شده بود و واکسن هیچ قسمت اضافی نداشت بنابراین عوارض جانبی آن را مشاهده نکردیم. از اواخر آوریل تا مه ، ما آزمایشات دوز را انجام دادیم.

هوازی گفت: “ما یک اصل مهم داشتیم: ما باید هر وقت کاری اتفاق می افتد وظیفه خود را انجام دهیم و در معرض ناآرامی های اجتماعی قرار نگیریم و یک واکسن تولید کنیم تا همه دنیا بتوانند از آن خداحافظی کنند.” پس از تجویز دوز ، یک بار واکسن روی همه حیوانات آزمایش شد و ما توصیه هایی را با دوستان خود به اشتراک گذاشتیم و آزمایش با 500 حیوان را شروع کردیم. ما در آماده سازی میمون ها برای آزمایش روند دشواری داشتیم و حتی برخی از همکارانمان هنگام انتقال میمون ها از کشورهای آفریقایی بیمار شدند. سرانجام ، ما میمون را با بیشترین تعداد میمون آفریقایی آزمایش کردیم و سرانجام ، پس از پایان آزمایش حیوانات ، پرونده ها به وزارت بهداشت ارسال شد.

وی با قدردانی از نمک وزیر بهداشت ، افزود: وقتی وارد دولت شدم ، آنها پدری را برای گروه واكسین استخدام كردند و هر لحظه اوضاع را رصد می كردند تا آزمایش كلینیك انسانی را تأیید كنند.

رازی کو پارس یکی از امن ترین سکوهای جهان است

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: این واکسن نوترکیب دارای چندین ویژگی است که باید گزارش دهیم. اولاً ، چندین نسل است که آنها حداقل یک واکسن از م Instituteسسه رازی دریافت نکرده اند ، یا وارد بدن کشته شده توسط ویروس نمی شود ، بنابراین یکی از ایمن ترین سیستم عامل های جهان است. حجم تزریقی که رخ می دهد بسیار ناچیز است و حدود دو دهم میلی لیتر تجویز می شود که از دیگر ویژگی های این واکسن است. ما نه تنها در مورد خود واکسن فکر کردیم و هم شکسته شدن زنجیره انتقال یکی از نکات برجسته ما بود که منجر به دوز استنشاق واکسن شد. بسیاری از واکسن ها در دنیا در مرحله ای که مانند ما کار علمی آنها کامل است ، دوز استنشاق ندارند.

وی گفت: “در مراحل پیش بالینی این واکسن وسواس زیادی وجود داشت.” “این سیستم عامل به گونه ای ترکیب شده است که با سایر واکسن هایی که در بدن تزریق می شود تداخل ندارد.

جلیل کوهپایه زاده ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران ، با تشکر از تیم موسسه واکسن رازی ، خاطرنشان کرد: در کشور طی ماه های اخیر.

وی افزود: ما آماده انجام آزمایش بالینی واکسن به درستی هستیم. ما امیدواریم که طی چند ماه آینده واکسن ارزشمندی در سطح ملی و بین المللی تولید شود تا بشریت از مشکل تاج خلاص شود. دانشگاه محلی به این بستر اختصاص داده شده است و ما امیدواریم که این تجربه را به خوبی توسعه دهیم.

امروز ، واکسن به دو داوطلب تزریق می شود. این تزریق به صورت انتخابی انجام می شود. در دوره دوم ، واکسن در 120 نفر در گروه های 30 نفره تزریق می شود که 33 روز طول می کشد. تزریق سوم ، مرحله استنشاق ، در روز 53 اتفاق می افتد. نتایج 14 روز پس از مرحله اول تجزیه و تحلیل می شود و در صورت رضایت بخش بودن نتایج ، واکسن وارد مرحله دوم می شود. در مرحله دوم ، این مطالعه شامل 500 نفر است.

انتهای پیام /

دکمه بازگشت به بالا