ویروس جدید کرونا پشت دروازه های کشور است

به گزارش شفاف، دکتر علیرضا ریسی سخنگوی ستاد ملی تاج در کنفرانسی برای بررسی آخرین وضعیت برنامه کنترل و کنترل اپیدمی کوید 19 در محله و جهت گیری خانواده (طرح سردار شهید سلیمانی) با حضور وزیر بهداشت و حضور مجازی دانشگاه ها و سران پزشکی مدارس فرمانده سپاه با تشکر از فرمانداران و فرماندهان سپاه برای همکاری با وزارت بهداشت برای کنترل شیوع تاجگذاری در کشور ، با تأکید بر اینکه باید بدانیم اکنون در جبهه های جنگ هستیم ، اظهار داشت: معلوم است که فراز و نشیب ویروس درس های مختلفی برای ما دارد.

وی گفت: “در ماه مه ، در مبارزه با بیماری به آرامش نسبی رسیدیم ، اما بلافاصله با موج شدیدی از ویروس روبرو شدیم که منجر به تلفات زیادی شد.” اگر روند قبلی ادامه داشت و محدودیت ها رعایت نمی شد ، شاهد 50000 بستری دیگر و 7500 مرگ بودیم.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه اگر کوچکترین سهل انگاری در رعایت پروتکل ها داشته باشیم ، اوج بعدی بیماری در ماه فوریه خواهد بود که منجر به حوادث ناگواری خواهد شد ، گفت: رفتار ویروس غیرقابل پیش بینی است و اکنون یک جهش بزرگ است

رئیسی گفت: “میلیون ها نفر در انگلیس در شب سال نو به ویروس جدید آلوده شده اند.” ویروس جدید در دروازه کشور است ، بنابراین ما باید همیشه آماده باشیم ، و باید مرزها را کاملاً کنترل کنیم و برنامه های لازم را برای زمان انتشار ویروس داشته باشیم.

نماینده ستاد ملی تاج و تخت ادامه داد: Covid 19 تقریباً منقرض شده است و ویروس انگلیس جایگزین می شود. ویروس از 20 سپتامبر در انگلیس در حال شیوع است ، اما متأسفانه به درستی اطلاع رسانی نشده است و در هفته سوم دسامبر که تعداد آلوده ها به 1108 نفر رسید ، گزارش شد. جهش های جدیدی نیز در نیجریه و آفریقای جنوبی رخ داده است ، اما تعداد جهش های ویروس که RNA بود بسیار شگفت آور است و نشان می دهد که ویروس قابل پیش بینی نیست.

وی افزود: در صورت بروز ویروس جدید ، باید مجموعه اقداماتی را که هم اکنون در طرح شهید سلیمانی اجرا می شود ، ادامه دهیم. تشخیص به موقع ، انزوا و مشاهده محیط بیمار سه چالش اساسی است که هرگز نباید فراموش شود.

رئیسی با بیان اینکه ما هنوز از نقطه فاصله زیادی داریم ، گفت: ما کمبود اتاق آزمایش نداریم ؛ تاکنون حدود 800000 تست توزیع شده است و یک میلیون و 200 هزار تست داریم که در صورت نیاز آنها را به دانشگاه ها توزیع خواهیم کرد. .

معاون وزیر بهداشت با اشاره به ویژگی های طرح شهید سلیمانی در مقایسه با سایر پروژه های اجرا شده در جهان و کشور گفت: در این طرح به سمت تشخیص فعال بیماران حرکت کرده ایم. به دلیل گستردگی و پراکندگی کشور ، پیگیری کل کشور غیرممکن است ، ما پروژه ای را بر اساس همسایگی اجرا کردیم.

وی توضیح داد: در این طرح 12 تا 25 هزار نفر جمعیت در نظر گرفته شده است ، به این معنی که بیماران در منطقه 25 هزار نفر تحت نظر قرار می گیرند و وضعیت آنها نیز کنترل می شود.

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت ، رئیسی گفت که ما سه زمینه کمک ، نظارت و پشتیبانی را در این پروژه در نظر گرفتیم: در بخش حمایت از پروژه برای خانواده های کم درآمد که آلوده و تاج گذاری کرده اند ، یا مشاغلی که Bund پشتیبانی خواهد کرد به دلیل محدودیت های اداری که با مشکلات اقتصادی روبرو هستند.

در پایان سخنگوی ستاد ملی تاج با اشاره به همکاری مطلوب بین سپاه و فرماندار در مبارزه با ویروس تاج در استان گیلان ، خاطرنشان کرد: برای شکستن زنجیره عفونت جدا شوید. زیرا اگر کاری انجام نشود ، ویروس جهش یافته جایگزین ویروس قبلی شده و میزان عفونت را تا حد زیادی افزایش می دهد.

دکمه بازگشت به بالا