پرواز بورس های جهانی با واکسن کرونای روسی

اخبار مربوط به موفقیت واکسن کرون ، ساخت روسیه ، باعث افزایش چشمگیر شاخص های مهم جهانی شده است.

به گزارش خبر روزانه ، به نقل از بلومبرگ ، اخبار مربوط به موفقیت تولید روسی در واکسن تاج مورد استقبال گسترده معامله‌گران در سراسر جهان قرار گرفته است. به گفته مقامات روسی ، این واکسن در دو مرحله کار می کند و نتایج بسیار مطلوبی روی بدن افراد آزمایش شده دارد و حتی نتیجه آزمایشات روی دختر رئیس جمهور روسیه نیز مثبت بوده است.

بسته شدن گسترده و ایجاد اختلال در زنجیره تأمین پیامدهای اقتصادی قابل توجهی برای کشورهای مختلف داشته است. در این گزارش ، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) پیش بینی می شود که متوسط ​​رشد اقتصادی جهان تا پایان امسال به شش درصد منفی برسد که در صورت موج دوم بدتر می شود. .

این سازمان عواقب تاج گذاری را طولانی مدت خواند و افزود: توانایی کشورها برای کنترل شیوع بیماری در ماه های آینده برای اقتصاد جهانی بسیار مهم است.

تاکنون بیش از 20 میلیون و 370 هزار 383 مورد تاج به ثبت رسیده است که از این میان 741 هزار 436 نفر فوت کردند. در بین کشورهای مختلف ، بیشترین تلفات در آمریکا با 166.727 نفر ، برزیل با 101855 نفر ، مکزیک با 52.03 نفر ، انگلیس با 46.526 نفر و هند با 46.062 نفر بوده است. .

ایالات متحده گفت: در آخرین دور از تنش ها بین دو اقتصاد پیشرو جهان ، صادرات هنگ کنگ به چین را چینی می داند. این اقدام پس از آن صادر می شود که ترامپ بخشنامه ای در مورد لایحه بحث برانگیز امنیت ملی چین ، وضعیت ویژه هنگ کنگ صادر کرد و این امر باعث می شود که تجارت و سودهای قانونی برای شرکت های منطقه در روابط با ایالات متحده فراهم شود. معلق.

از سوی دیگر ، وزیر امور خارجه خزانه داری آمریكا ، استفان منوهر گفت كه این كشور شركتهای چینی را كه مطابق با استانداردهای لازم نیستند از عرضه و تجارت سهام خود در بورس اوراق بهادار آمریكا ممنوع می كند.

پیش از این ، وزارت خزانه‌داری آمریکا به طور بی سابقه ای کری لام ، فرماندار هنگ کنگ و تعدادی دیگر از مقامات عالی رتبه از جمله وزیران امنیت و دادگستری و یک رئیس پلیس سابق و همچنین رئیس ستاد حزب کمونیست چین و هنگ کنگ و ماکائو را برکنار کرد. تحریم ها را اعلام کرد و اعلام کرد که اموال را در صلاحیت آنها مصادره می کنند. در پاسخ ، وزارت امور خارجه چین تحریم هایی را علیه 11 سیاستمدار آمریکایی از جمله سناتورهای تد کروز ، تام کوتان و مارکو روبیو اعمال کرد.

فیلیپ ماری ، رئیس استراتژیست سرمایه گذاری Robo Bank گفت: “بازارها خبرهای زیادی برای نگرانی از آنها دارند.” احتمال موج دوم بیماری همه گیر تاج در ایالات متحده ، روند انتخابات ریاست جمهوری و تشدید تنش با چین که هر کدام تا پایان سال می تواند دشوار باشد. من انتظار دارم که اقتصاد نزولی تا زمانی که بانک مرکزی مجبور به انجام اقدامات جدید شود ادامه یابد. فدرال رزرو احتمالاً نرخ بهره منفی را تحت تعقیب قرار خواهد داد یا منحنی بازده اوراق خزانه را رصد می کند ، به ویژه هنگامی که خبری از بسته پشتیبانی بزرگ دیگری نیست.

از طرف دیگر ، اقتصاد چین به سطح فعالیت قبل از عروق بازمیگردد به حدی که با حمایت مالی دولت چین و افزایش تقاضا برای واردات چین در سراسر جهان ، محصولات صنعتی چین تا پایان ماه ژوئن به این سطح خواهد رسید. این قبل از بحران تاج ثابت شده است.

فلورین ایپلو ، رئیس استراتژیست سرمایه گذاری در موسسه وحدت گفت: “چین در مقایسه با سایر اقتصادهای مهم توانسته است سریعتر شیوع این بیماری را متوقف کند. در نتیجه فعالیت اقتصادی در این کشور سریعتر از بسیاری از کشورهای دیگر است.” بهبود یافت واقعیت این است که با توجه به نقش بزرگ چین در زنجیره تأمین جهانی ، این یک رویداد مطلوب نیز برای اقتصاد جهانی است.

بورس آمریکا

در وال استریت ، بیشتر شاخص ها صعودی بودند تا اینکه دو سه سه شاخص اصلی سهام بالاتر از روز گذشته بسته شدند. میانگین صنعتی داو جونز 0.78 درصد بالاتر از روز گذشته با 27.981.23 بسته شد.

S&P 500 با 0.17 درصد افزایش به 3334.47 واحد رسید و شاخص اصلی سهام ایالات متحده ، Nasdaq Composite با 0.44 درصد بسته شد و به 10،895.96 نقطه رسید.

سمیر سامانا ، استراتژیست ارشد سرمایه گذاری در بانک ولزفارگو ، اظهار داشت: به نظر می رسد ما شاهد چرخه دیگری از معاملات بورس هستیم و سهام شرکت های انرژی ، صنعتی و مالی برای سهامداران از همه مهمتر است.البته هنوز خطرات موجود است و ارزش آن را ندارد. معتقد است که همه چیز خوب است.

بورس های تحصیلی اروپا

بانک مرکزی انگلیس در گزارشی اعلام کرد که در نتیجه شیوع تاج وضعیت اقتصادی در این کشور بدتر از حد انتظار است. طبق اعلام بانک انگلیس ، در سه ماهه دوم سال جاری ممکن است اقتصاد 23٪ کاهش یابد و پنجمین اقتصاد بزرگ جهان باید برای کل سال 2020 9.5٪ کاهش یابد ، اما با بهبود تدریجی شاخص های کلان اقتصادی ، رشد اقتصادی 9٪ پیش بینی شده است. برای سال آینده و 3.5 درصد برای سال 2022.

در بورس اوراق بهادار اروپا ، شاخص “فوتی 100” در بورس اوراق بهادار لندن 1.71 درصد بیشتر از روز گذشته بسته شد و به 6154.34 امتیاز رسید. شاخص “Dex 30” بورس فرانکفورت در آلمان کار را با 2.04٪ به پایان رساند و بالغ بر 12946.69 واحد شد و شاخص بورس اوراق بهادار پاریس “کاکس 40” با 2.41٪ افزایش به 5027.99 رسید. واحد بسته شد. در مادرید ، شاخص Ibex 35 با 2.97 درصد افزایش به 7263.50 رسید.

بورس های تحصیلی آسیا

نتایج ایندکس در معاملات سهام آسیا به خوبی انجام شد. شاخص Nikkei 225 در بورس توکیو با 1.88 درصد افزایش به 22750.24 امتیاز رسید. شاخص بورس اوراق بهادار هنگ کنگ با 2.55 درصد رشد و در 24.890.68 بسته شد. در چین ، شاخص کامپوزیت شانگهای 0.91 درصد کاهش یافت و به 4681.79 رسید.

در استرالیا ، شاخص S&PS & S200 در بورس اوراق بهادار سیدنی با 0.47٪ افزایش به 6،138.65 امتیاز رسید. از دیگر شاخص های مهم آسیایی ، Topix ژاپن صعودی بود.

کره

در بازار طلای سیاه قیمت ها کاهش یافت. وست تگزاس میانجی با 0.64 درصد کاهش و به 41.53 دلار در هر بشکه ، نفت خام برنت دریای شمالی با 1.16 درصد کاهش و به 44.41 دلار در هر بشکه رسید.

طلا و نقره

همچنین در بازار فلزات گرانبها قیمت هر اونس طلا در مقایسه با روز گذشته با قیمت 25/1915 5/53 درصد کاهش داشته است. معاملات نقره 13.95 درصد با 25.18 دلار در هر اونس معامله شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا