چرا کابینت سفید زرد میشود

زرد شدن کابینت یکی از مشکلاتی است که گریبان خیلی‌ها را می‌گیرد و کابینت را زشت و بد جلوه می‌دهد. موضوع تغییر رنگ بیشتر در کابینت‌های سفید و یا اتفاق می‌افتد. کسانی که کابینت آشپزخانه آن‌ها زرد شده است، می‌توانند عمق فاجعه را درک کنند. بنابراین ما در این مطلب درباره دلایل زرد شدن کابینت هایگلاس و به طور کلی زرد شدن کابینت سفید صحبت می‌کنیم و بعد راهکارهایی را برای رفع تغییر رنگ کابینت به شما پیشنهاد می‌دهیم. همچنین به شما می‌گوییم که چگونه از رخ دادن این فاجعه جلوگیری کنید. پس اگر کابینت سفید و یا کابینت هایگلاس دارید و یا در آینده قصد ساخت یا خرید یکی از آن‌ها را دارید، این مطلب را از دست ندهید.

چرا کابینت‌های سفید و یا کابینت‌های هایگلاس، زرد می‌شوند؟

از آنجایی که کابینت‌های هایگلاس، ظاهر صاف، یکنواخت و درخشنده‌ای دارند، تغییر رنگ آن‌ها سریعاً به چشم می‌آید و ممکن است دل شما را بزند. این موضوع در کابینت‌های سفید هم، به دلیل رنگ یکدست و روشنی که دارند، اتفاق می‌افتد. ولی خبر خوب این است که شما می‌توانید با دلایل این تغییر رنگ آشنا بشوید و جلوی این موضوع را بگیرید. بنابراین در این بخش به بررسی دلایل تغییر رنگ و زرد شدن کابینت‌های سفید و هایگلاس می‌پردازیم.

مهم‌ترین دلایل زرد شدن کابینت هایگلاس و تغییر رنگ کابینت‌های سفید، عبارت‌اند از:

  1. تابش مستقیم نور خورشید به بدنه کابینت
  2. تمیز نکردن به موقع کابینت‌ها
  3. در معرض گرما، حرارت و رطوبت بودن کابینت

در ادامه به توضیح دقیق‌تر هر یک از این دلایل می‌پردازیم تا بتوانید از ایجاد آن‌ها جلوگیری کنید.

  1. تابش مستقیم نور خورشید به بدنه کابینت

همه ما آشپزخانه پر نور دوست داریم، ولی اگر نور مستقیم خورشید به کابینت‌های هایگلاس سفید شما برخورد کند، احتمالا در کمتر از 2 سال باعث تغییر رنگ کابینت‌ها می‌شود.

پس حتما باید از پرده آشپزخانه، هر چند نازک استفاده کنید تا از برخورد مستقیم نور خورشید با کابینت‌های شما جلوگیری کند. بدین صورت می‌توانید از در آشپزخانه‌تان جلوگیری کنید.

  1. تمیز نکردن به موقع کابینت‌ها

آشپزخانه در معرض انواع چربی‌ها و ذرات غذا قرار دارد. اگر این کثیفی‌ها به موقع تمیز نشوند، دچار ماندگاری و چسبندگی می‌شوند و به مرور زمان، کابینت شما را زرد می‌کنند. بنابراین حتما به طور منظم کابینت‌های هایگلاس و یا کابینت‌های سفید خودتان را تمیز کنید.

  1. در معرض گرما، حرارت و رطوبت بودن

معمولا کابینت‌هایی که اطراف گاز هستند، سریع‌تر تغییر رنگ می‌دهند و به زردی می‌روند، زیرا نزدیک‌تر به حرارت و بخار غذا هستند. پیشنهاد می‌شود که از کابینت‌هایی با رنگ تیره‌تر در نواحی گاز استفاده کنید و هر بار بعد از آشپزی، کابینت‌های اطراف گاز را دستمال بکشید تا ذرات چربی به مرور باعث زرد شدن کابینت‌های شما نشوند.

حالا که دلایل زرد شدن کابینت‌های هایگلاس و سفید را می‌دانید، احتمالا تا حدودی متوجه شده‌اید که چه کارهایی را نباید انجام بدهید تا کابینت شما آسیب نبیند. اما در ادامه روش‌های جلوگیری از زرد شدن این کابینت‌ها را به طور دقیق‌تر به شما می‌گوییم.

با این 4 نکته، از زرد شدن کابینت سفید و کابینت هایگلاس جلوگیری کنید

4 نکته طلایی زیر، به شما کمک می‌کنند تا عمر کابینت‌های خودتان را افزایش بدهید و مانع از تغییر رنگ آن‌ها بشوید:

  1. کابینت با کیفیت بخرید
  2. هود آشپزخانه را هنگام آشپزی روشن کنید
  3. به نکات نگهداری مخصوص هر کابینت توجه کنید
  4. با دستمال نرم و تمیز، کابینت‌ها را به طور مداوم نظافت کنید
  5. جلوی نور مستقیم خورشید را بگیرید
  6. کابینت‌های اطراف گاز را با رنگ تیره بسازید

اگه علاقه مند به دانستن جزئیات در مورد هر یک از موارد بالا هستید، ادامه این بخش را از دست ندهید.

  1. کابینت با کیفیت بخرید

این یکی از مهم‌ترین نکات است و کابینت با کیفیت، نه تنها به راحتی تغییر رنگ نمی‌دهد، بلکه طول عمر بیشتری هم دارد. اما چگونه باید از کیفیت کار و ورق‌های کابینتی که استفاده می‌کند، مطمئن باشیم؟

در این زمینه، «شرکت آنلاین سلام ساختمان» می‌تواند به شما کمک کند. ما بهترین کابینت‌سازهای هر شهر را پیدا کرده، کیفیت کار آن‌ها را بررسی می‌کنیم و سپس این افراد را به شما معرفی می‌کنیم. همچنین با ارائه کلی ضمانت، خیال شما را کاملا راحت می‌کنیم و شما را به آشپزخانه رویایی‌تان می‌رسانیم! اگر هر گونه سوالی دارید، فقط کافیست داخل لینک زیر فرم را پر کنید و از مشاوران ما، مشاوره رایگان دریافت کنید:

  1. هود آشپزخانه را هنگام آشپزی روشن کنید

هود آشپزخانه، ذرات چربی و رطوبت غذا را جذب می‌کند و اگر آن را روشن نکنید، باعث می‌شود این ذرات روی کابینت‌های شما نشسته و به مرور زمان، رنگ آن‌ها را زرد کند.

  1. به نکات نگهداری مخصوص هر کابینت توجه کنید

هر جنس کابینت یک روش نگهداری و مراقبت متفاوت دارد که کابینت‌ساز از آن‌ها مطلع است؛ پس مطمئن باشید که دستورالعمل کامل مراقبت از کابینت‌های خود را از کابینت‌ساز خود بپرسید و به آن عمل کنید.

  1. با دستمال نرم و تمیز، کابینت‌ها را به طور مداوم نظافت کنید

اگر می‌خواهید کابینت زرد نشود، باید به طور ماهانه و یا هفتگی و منظم، کابینت‌ها را تمیز کنید. اما بهترین دستمال برای تمیز کردن کابینت هایگلاس، دستمال میکروفایبر است. فقط کافی است آن را نم دار کنید و سپس کابینت‌ها را تمیز کنید. به هیچ وجه از دستمال زبر و یا اسکاچ استفاده نکنید، چون باعث افتادن خط و خش بر روی سطح کابینت می‌شود و بعد سطح کابینت شما، به راحتی تغییر رنگ می‌دهد.

برای آشنایی با روشهای از بین بردن خط و خش از سطح کابینت هایگلاس، مقاله را مطالعه کنید.

همچنین به دلیل حساسیت زیاد کابینت‌های سفید نسبت به لکه، برای تمیز کردن این کابینت‌ها، همیشه یک دستمال تمیز و جداگانه داشته باشید. چون در غیر این صورت ممکن است دستمال شما کمی آلودگی داشته باشد و این آلودگی به صورت تغییر رنگ، به سرعت به سطح کابینت‌های سفید منتقل می‌شود.

  1. جلوی نور مستقیم خورشید را بگیرید

همانطور که در قسمت قبل گفتیم، نور مستقیم خورشید، باعث تغییر رنگ کابینت می‌شود. بنابراین باید از پرده در آشپزخانه استفاده کنید تا جلوی برخورد مستقیم نور خورشید با کابینت‌ها را بگیرید.

  1. کابینت‌های اطراف گاز را با رنگ تیره بسازید

حرارت گاز هم می‌تواند رنگ کابینت‌های شما را تغییر دهد. بنابراین سعی کنید کابینت‌های اطراف گاز را که در معرض حرارت هستند، با رنگ‌های تیره‌تری بسازید تا دچار تغییر رنگ نشوند.

اما اگر کابینت شما زرد شده و دیگر پیشگیری کردن از این موضوع فایده‌ای ندارد، قسمت بعدی را حتما مطالعه کنید. در ادامه در مورد راهکارهای برطرف کردن زردی کابینت سفید و کابینت هایگلاس، توضیح می‌دهیم.

چگونه زرد شدن کابینت سفید و کابینت هایگلاس را برطرف کنیم؟

همانطور که می‌دانید، همیشه پیشگیری بهتر از درمان است و بهتر است از ابتدا با مراقبت درست، جلوی زرد شدن کابینت سفید و یا کابینت هایگلاس را بگیرید. ولی اگر کار از کار گذشته، ممکن است هنوز هم بتوانید زردی کابینت‌ها را با روش‌های زیر از بین ببرید:

یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک لیوان سرکه مخلوط کنید و با دو لیوان آب ولرم، هم بزنید. حال با یک دستمال نخی نرم آغشته به این محلول، قسمت‌هایی از کابینت‌تان که زرد شده را دستمال بکشید و در نهایت با یک پنبه آغشته به روغن زیتون، روی آن سطوح بکشید تا براق شوند.

همچنین می‌توانید این محلول را روی سطح کابینت‌ها اسپری کنید. سپس کمی صبر کنید و بعد با یک اسفنج روی کابینت‌ها بکشید. در نهایت با یک دستمال یا حوله نرم، محلی که به محلول آغشته کرده‌اید را پاک کنید تا کابینت‌ها لکه نشوند.

اگر خیلی کار از کار نگذشته است و کابینت‌های شما زیاد تغییر رنگ نداده‌اند، استفاده از مایع ظرفشویی هم می‌تواند کارساز باشد. مقداری مایع ظرفشویی ملایم را با آب گرم مخلوط کنید و با پارچه نرم روی کابینت‌های خود بکشید. سپس برای از بین بردن رَد آن هم، باید با یک دستمال خشک و نرم، سطح کابینت را تمیز کنید.

اگر لکه زردی سخت و شدید است، نصف لیوان جوش شیرین را با یک چهارم لیوان آب مخلوط کنید تا یک خمیر حاصل شود. خمیر را با یک مسواک نرم روی قسمت‌های زرد بکشید و بعد از 5 دقیقه، جوش شیرین را با یک اسفنج مرطوب پاک کنید و بعد با یک دستمال، محل مرطوب را خشک کنید.

مقداری آمونیاک روی یک اسفنج بریزید و اسفنج را از بالا به پایین روی کابینت خود بکشید، سپس کابینت را پاک کنید تا آمونیاک آن کاملا تمیز بشود. (حتما از دستکش پلاستیکی استفاده کنید و ترجیحا پنجره‌ها را هم باز کنید.) البته دقت کنید که استفاده زیاد از مواد شیمیایی، می‌تواند رنگ کابینت شما را از بین ببرد.

نکته مهم 1: برخی فکر می‌کنند اگر با مواد شوینده قوی و یا اسکاچ و سیم و پارچه‌های سخت و زبر، کابینت‌ها را تمیز کنند نتیجه بهتری خواهند گرفت؛ اما در اصل این کار باعث آسیب جدید به کابینت‌های شما می‌شود.

نکته مهم 2: قبل از تست کردن هر کدام از پاک کننده‌های بالا، حتما ابتدا آن را روی بخش کوچکی از کابینت تست کنید. چون تمام کابینت‌ها یک کیفیت و مشخصات ثابت ندارند و این مواد می‌تواند به برخی کابینت‌ها آسیب بزند.

جمع‌بندی

در این مطلب با دلایل زرد شدن کابینت‌های سفید و کابینت‌های هایگلاس و راهکارهای جلوگیری از تغییر رنگ  این کابینت‌ها آشنا شدید. پس دانستید که مهم‌ترین دلایل زرد شدن این کابینت‌ها، حرارت گاز، نور خورشید و تمیز نکردن به موقع هستند. همچنین متوجه شدید که جلوگیری از زرد شدن کابینت‌ها، با مواردی مثل خریدِ کابینت با کیفیت، استفاده از پرده در آشپزخانه، استفاده از هود و دیگر موارد، اتفاق می‌افتد.

در نهایت حتما به این نکته توجه داشته باشید که ممکن است نتوان زردی کابینت‌های سفید را رفع کرد. بنابراین حتما قبل از زرد شدن کابینت‌های خود، به فکر این موضوع باشید و از کابینت‌ها، به نحوه صحیح مراقبت کنید.

جستجوی کاربران برای این مطلب:

سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.

سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟

برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:

  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه

کارشناسان متین گلاس راهنمای شما مشتریان گرامی در انتخاب و خرید انواع محصولات ارائه شده در این مجموعه به صورت آنلاین و حضوری می باشند.

از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟

اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟

بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:

  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.

هر دوی این‌ها رایگان است.

بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟

بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.

آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟

بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.

آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟

اگر پروژه خود را با کابینت در کرج که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی خود را اجرا کنید، هزینه طراحی از شما دریافت مزرد شدن کابینت های گلاس یک اتفاق ناخوشایند است که جلوه ای زشت به فضای آشپزخانه می بخشد. برای اینکه یک آشپزخانه گرم، جذاب و مفید باشد، به نور خورشید و فضای کاربردی برای آشپزی نیاز دارد. متأسفانه، این دو از مواردی است که باعث تغییر رنگ کابینت های گلاس می شود ولی شما می توانید با استفاده از راهکارهایی بسیار ساده و پیش پا افتاده از بروز این مشکل جلوگیری کنید.

علت تغییر رنگ کابینت هایگلاس چیست؟ چگونه می توانیم از زرد شدن کابینت هایگلاس جلوگیری کنیم؟ برای از بین بردن زردی کابینت های گلاس چه کار باید انجام بدهیم؟ اگر این سوالات ذهن شما را نیز به خود درگیر کرده است، با ما در این مطلب از تکساز کابینت همراه شوید تا پاسخی مناسب برای سوال خود دریافت کنید.

درخشش و براقیت کابینت هایگلاس باعث دلبازی، روشنی و آرامش فضای آشپزخانه می شوند. ولی اهمیت نگهداری از این کابینت ها را می توان از نام برد زیرا این مدل کابینت آشپزخانه می تواند به مرور زمان زرد شود و دیگر به زیبایی اول نباشد. شاید این موضوع شما را متعجب کند ولی کاملا درست است. آشپزی و نور خورشید می تواند شما را زرد کند، آآیا میشود کابینت های گلاس را رنگ کرد | از بین بردن زردی ام دی اف سفید | از بین بردن زردی ام دی اف سفید نی نی سایتن هم نه یک زرد زیبا و شاد، بلکه یک زرد کثیف، ناخوشایند و بیمارگونه. توجه داشته باشید که تمیز نکردن مرتب کابینت ها و رسوب چربی و کثیفی همراه با نور مستقیم خورشید روی کابینت ها می تواند باعث زرد شدن کابینت های گلاس شود.

 

علت تغییر رنگ کابینت های گلاس چیست؟

  1. جهت تابش نور خورشید

اولین دلیل اصلی زرد شدن کابینت های گلاس، قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید است. فرقی نمی کند کابینت انتخابی شما ساده باشد یا طرح دار، چگونه باشد، با قرار گرفتن در معرض نور خورشید با گذشت زمان زرد می شود. خوب مسلما شما هم نمی خواهید که آشپزخانه ای تاریک و بدون نور داشته باشید و هم اینکه تابش مستقیم آفتاب در طول روز باعث زرد شدن کابینت های شما شود. بنابراین بهتر است در هنگام طراحی کابینت، جهت تابش نور خورشید را در نظر بگیرید و خود را به گونه ای در نظر بگیرید که نور مستقیم کمتری به انها بتابد. البته این همیشه ممکن نیست. اگر آفتاب از تمام زوایا به آشپزخانه بتابد، شیشه های رنگی و پرده می تواند تا حدود زیادی این مشکل را برطرف سازد.

  1. گرما و بخار حاصل از پخت و پز

آشپزی و پخت و پز یکی دیگر از دلایل مهم زرد شدن کابینت های گلاس می باشد. آیا می دانید هنگامی که بوی شیرین و اشتها آور غذا در خانه پخش می شود، در واقع این ذرات ریز چربی هستند که در هوا معلقند؟ اگر اجازه دهید این ذرات چربی روی کابینت های شما بنشینند، پس از مدتی باعث زرد شدن آنها می شوند. برای جلوگیری از زرد شدن آنها بهتر است هر روز پس از پایان پخت و پز خوب آنها را تمیز کنید. همچنین روشن کردن هود بالای اجاق گاز را در حین آشپزی فراموش نکنید زیرا هود تا حدودی ذرات کوچک چربی را به خود جذب می کند و کابینت ها کمتر کثیف می شوند.

  1. تمیز کردن دیر به دیر کابینت ها

پاک کردن کابینت های آشپزخانه پس از پخت و پز را به یک عادت تبدیل کنید. تمیز کردن روزانه این کابینت ها باعث می شود تا آلودگی‌ها و مواد غذایی انباشته شده روی کابینت به جسم آن نفوذ نکند و به مرور باعث تغییر رنگ کابینت های گلاس نشود. البته به یاد داشته باشید که دستمال های زمخت و ضخیم انتخاب مناسبی برای نیستند زیرا باعث ایجاد خط و خش بر روی آن می شود. بهتر است تنها با یک دستمال مرطوب، کابینت ها را تمیز کنید.

برای از بین بردن زردی کابینت های گلاس چه کار باید انجام بدهیم؟

اکنون که مقصر اصلی زرد شدن آشپزخانه شناخته شده است، باید از راه هایی که به شما کمک می کند تا کابینت های گلاس را تمیز و درخشان نگه دارید آگاه شوید. در اینجا چند نکته وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا رنگ زرد ایجاد شده بر روی کابینت ها را پاک کنید:

  1. روش اول تهیه مخلوط سرکه با دو فنجان آب گرم است. یک قاشق غذاخوری جوش شیرین نیز به این مخلوط اضافه کنید. از این مخلوط برای پاک کردن کابینت ها به صورت ماهانه استفاده کنید و تا کابینت های شما همیشه سفید و درخشان باقی بمانند و زرد نشوند.
  2. روش دیگر برای از بین بردن زردی این کابینت استفاده از آب گرم با مایع ظرفشویی ملایم است. برای پاک ردن سطوح از پارچه نرم استفاده کنید. پس از از بین بردن لکه ها و زردی، سطح کابینت را با یک دستمال تمیز و کمی مرطوب پاک کنید و سپس خشک کنید.

نکته: شما باید مراقب باشید که از دستمال یا مواد ساینده برای پاک کردن کابینت استفاده نکنید زیرا باعث ایجاد خراش روی سطح می شود و حتی باعث کدر و زردی آنها می شوند.

نکته: لکه ها بر روی سطوح سفید به راحتی قابل مشاهده هستند. بنابراین توصیه می شود که بلافاصله لکه ها و چربی ها را تمیز کنید تا به سطح آن نفوذ نکند.

ی‌شود.

 

دکمه بازگشت به بالا