حوادث

کاهش ۱۲.۹ درصدی تلفات جاده‌ای طی پنج ماهه اول سال جاری در استان سمنان

کاهش ۱۲.۹ درصدی تلفات جاده‌ای طی پنج ماهه اول سال جاری در استان سمنان

خبر روزانه/سمنان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان از کاهش ۱۲.۹ درصدی تلفات و مصدومین حوادث رانندگی در محورهای برون شهری و روستایی استان سمنان در ۵ ماهه سال ۱۴۰۲جاری خبر داد.

احسان منصور کیایی ۲۰ مهرماه در شورای معاونین این اداره کل اظهار کرد: بر اساس آمار اعلامی ۵ ماهه سازمان پزشکی قانونی کشور مجموع تعداد متوفیان محورهای برون شهری و روستایی استان ۱۲۲ نفر بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲.۹ درصد کاهش داشته است. 
وی با اشاره به اینکه حصول ایمنی پایدار موضوع اتفاقی نبوده و کسب این موفقیت مرهون برنامه ریزی و هماهنگی تمام دستگاه‌های مرتبط در ارتقای ایمنی تردد است، ادامه داد: بر اساس آمار اعلام شده، استان سمنان با کاهش ۱۲.۹ درصدی تلفات و مصدومین حوادث رانندگی در این مدت در جایگاه سوم کشوری قرار دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان افزود: وضیعت تلفات جاده‌ای به لحاظ آماری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بهتر شده اما آمارها همچنان قابل ملاحظه و چشم‌گیر است.

منصورکیایی خاطرنشان کرد: با تعامل و همکاری دستگاه‌های ذیربط و همکاری رانندگان برون شهری، کاهش تصادفات جاده‌ای و تحقق ایمنی پایدار در جاده‌های استان می تواند استمرار داشته باشد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان، نقش هوشمندسازی جاده ها را در کاهش تصادفات رانندگی مؤثر ارزیابی کرد و افزود: در حال حاضر ۵۷ دستگاه ترددشمار، ۶۳دوربین ثبت تخلف و ۲۷دستگاه دوربین نظارت تصویری، وضعیت تردد را در راه‌ها، معابر و محورهای این استان رصد و پایش می‌کنند.
انتهای پیام

نویسنده تحریریه مطالب حوادث

نویسنده حوادث با استعداد در ارائه دیدگاه‌های متنوع هستم. از طریق بررسی مختلف زوایای رویدادها، برای خوانندگان دیدگاه جدیدی را به ارمغان می‌آورم.
دکمه بازگشت به بالا