رژیم غذایی کبد چرب گرید 2

برای درمان کبد چرب چی نخوریم؟ بهترین رژیم لاغری و تغذیه ممنوعه برای سلامت و تناسب اندام مبتلایان به این بیماری شامل نوشابه ، الکل، غذاهای شور، چربی های اشباع، غذای سرخ شده، بیکن، سوسیس، گوشت های پخته شده و گوشت های چرب میباشدبیماری کبد چرب به دلیل تجمع سلول‌های چربی در کبد ایجاد می‌شود و به‌صورت عادی در افراد سالم نیز وجود دارد؛ اما با افزایش آن سلامتی افراد را به خطر می‌اندازد. کبد یکی از اعضای مهم بدن است که نه‌تنها در تولید بسیاری از متابولیت‌ها نقش دارد، بلکه به پاکسازی سموم از خون و بدن نیز کمک می‌نماید، در نتیجه چنانچه کبد چرب به وضعیت خطرناکی برسد ممکن است به نارسایی و التهاب کبد منجر شده و فرد مجبور شود از پیوند کبد و دیالیز استفاده کند.

رژیم غذایی | کبد چرب

 

انواع این بیماری

کبد چرب شامل دو نوع الکلی و غیرالکلی است که نام آن‌ها به دلیل منبع ایجاد بیماری به این صورت گذاشته شده است. کبد چرب را در ۴ گرید تقسیم‌بندی می‌کنند که در گرید ۳ آن فیبروز کبدی رخ می‌دهد و گرید ۴ سیروز کبدی است که در این مرحله کبد وضعیت عملکردی نرمالی نداشته و تولید هورمون و پردازش مواد مغذی و سم زدایی از بدن به‌صورت طبیعی انجام نمی‌شود و به همین دلیل بیماران نیازمند دریافت پیوند هستند.

از خطرات کبد چرب در گرید ۳ می‌توان به ضعف، از دست دادن اشتها،، خارش پوست، احساس گیجی، تورم پاها، زرد شدن چشم‌ها و پوست بدن، درد و تورم شکم، بزرگ شدن پستان‌ها در مردان و… اشاره نمود. شکلات داغ دکتر بیز برای چاقی و درمان لاغری به شما یاری میرساند.

چه کسانی به بیماری کبد چرب مبتلا می شوند؟

  • چاقی با سطح بالای چربی شکم داشته باشید.
  • فشار خون بالا، دیابت یا کلسترول بالا دارید.
  • مبتلا به آپنه انسدادی خواب (یک راه هوایی مسدود شده که باعث توقف و شروع تنفس در طول خواب می شود).

بهترین روش تشخیص؟

از آنجایی که این بیماری اغلب هیچ علامتی ندارد، پزشک اولین کسی باشد که آن را تشخیص می‌دهد. سطوح بالاتر آنزیم‌های کبدی که در آزمایش خون برای سایر بیماری‌ها ظاهر می‌شوند، ممکن است علامت قرمز را افزایش دهند. افزایش آنزیم های کبدی نشانه آسیب کبد شماست. برای تشخیص،باید به سونوگرافی یا توموگرافی کامپیوتری (سی تی اسکن) برای گرفتن تصویری از کبد.بیوپسی کبد (نمونه بافت) برای تعیین میزان پیشرفت بیماری کبد.یک سونوگرافی تخصصی که گاهی به جای بیوپسی کبد برای تعیین میزان چربی و بافت اسکار در کبد استفاده می شود،انجام دهید

رژیم کبد چرب

بیماری کبد چرب، همانطور که از اسمش پیداست، بیماری حاصل از تجمع چربی در کبد است. ابتلا به کبد چرب در دو نوع عمده شایع است:  ناشی از الکل (ناشی از مصرف بیش از حد الکل) و غیر الکلی.

برای افرادی که به گرید ۲ مبتلا هستند بهترین رژیم غذایی شامل محدود کردن مصرف کربوهیدارت ها می باشد. ضمن آنکه بهتر است نان و برنج مصرفی حتما دارای سبوس باشد. این افراد بهتر است از میوه ها و سبزیجات بیشتر و روغن های سالم تر در رژیم غذایی خود استفاده کنند. همچنین غذاهای فرآوری شده و دارای شکر و قند بالا را محدود نمایند.

نحوه پاکسازی بدن با رژیم غذایی

برای کبد چرب چی بخوریم چی نخوریم؟ دشمن کبد چرب، ایجاد تغییرات استراتژیک و پایدار در رژیم غذایی است. مهم­ترین بخش این تغییرات، پایبند ماندن به ریتم رژیم غذایی تغییر یافته است. به طور کلی، بهترین رژیم غذایی شامل مواد مغذی زیر است:

  • فیبر کافی
  • رژیم سرشار از میوه، سبزیجات و آجیل
  • غلات کامل
  • چربی های اشباع بسیار محدود از محصولات حیوانی
  • مصرف بسیارمحدود نمک و شکر
  • اجتناب از الکل

همواره برای  درمان قهوه سوپریم برای زگیل تناسلی  توصیه می شود که کالری دریافتی روزانه را کاهش داده و عادات غذایی خود را منطبق با رژیم مدیترانه ای پیش ببرید.

بدین صورت که نیمی از هر بشقاب غذایی که می خورید باید میوه و سبزیجات، یک چهارم آن پروتئین و یک چهارم دیگر آن نشاسته باشد. این دو قانون اصلی را در جهت بهبود و درمان به خاطر بسپارید:

  • انتخاب­های کم کالری و به سبک مدیترانه ای داشته باشید.
  • مصرف مقدار زیاد غذای گیاهی، غلات سبوس دار، روغن زیتون بسیار بکر و ماهی
  • مصرف مقدار متوسط مرغ ، پنیر و سایر لبنیات
  • بهترین راه برای اطمینان از بهبود قابل توجه یا حتی بهبود کامل بیماری کبد چرب، از دست دادن تقریباً 7٪ تا 10٪ از وزن بدن است.
  • از افزودن قندها، گوشت های فرآوری شده و غلات تصفیه شده به رژیم غذایی خود خودداری کنید.

بهترین راه های درمان

هیچ دارویی به طور خاص برای بیماری کبد چرب وجود ندارد. درعوض، پزشکان بر کمک به شما در کنترل عواملی که به این بیماری کمک می کنند تمرکز می کنند. آنها همچنین توصیه می کنند که تغییراتی در سبک زندگی ایجاد کنید که می تواند به طور قابل توجهی سلامت شما را بهبود بخشد. درمان شامل:

  • اجتناب از الکل
  • کاهش وزن
  • مصرف داروها برای کنترل دیابت، کلسترول و تری گلیسیرید (چربی در خون)
  • مصرف ویتامین E و تیازولیدین دیون ها

برنامه غذایی سالم

چنانچه چربی یا همان تری گلیسرید در کبد تجمع پیدا کرده و از آن خارج نشود، فرد به بیماری کبد چرب دچار می‌شود. درصورت بروز این بیماری، چنانچه رژیم غذایی فرد تغییر نکند، این بیماری پیشرفت کرده و ممکن است سبب ایجاد سیروز کبدی بدخیم شود. به همین دلیل است که افراد باید در مراحل اولیه این بیماری یک برنامه غذایی برای کبد چرب خود داشته باشند تا از پیشرفت آن جلوگیری کند و بنابراین دانستن نکات آشپزی رژیمی ضروری‌ست.

علائم بیماری، ممکن است در پوست یا به‌صورت اضافه وزن و چربی دور شکم ویا در عملکرد قلب و عروق و سایر اعضای بدن، نمود پیدا کند. در ادامه چند مورد مهم از لیست غذایی رژیم کبد چرب آورده‌ایم که به شما کمک می‌کند چنانچه در آغاز ابتلا به کبد چرب هستید، از پیشرفت آن جلوگیری کرده و مانع از بروز علائم آن شوید.

 

رژیم غذایی برای کبد چرب

همان‌طور که اشاره کردیم، مصرف برخی از مواد غذایی به‌خصوص در صبحانه مفید است و می‌توان آن‌ها را جزو لیست غذایی کبد چرب آورد؛ اما توجه به این نکته ضروری است که یکی از مهم‌ترین دلایل ایجاد کبد چرب، اضافه وزن و پرخوری است که می‌تواند کبد را تحت فشار قرار داده و از عملکرد صحیح آن جلوگیری کند. در استفاده از  قهوه فوری موکا برای زگیل تناسلی اثرات قابل مشهودی دیده شده است .به همین دلیل در صورت دریافت رژیم لاغری و رژیم غذایی اصولی می‌توانید  سلامتی خود را ارتقا دهید.

 

دکمه بازگشت به بالا