برترینهای کسب و کارورزشی

بهترین کفش ورزشی برای باشگاه

آیا هر از گاهی کفش های دویدن خود را در باشگاه می پوشید؟ ما با مربیان برتر و کارشناسان کفش صحبت کردیم تا تفاوت‌های پویایی بین کفش‌های تمرینی و سایر کفش‌های کتونی را دریابیم و بفهمیم کدام کفش برای نیازهای تناسب اندام شما بهترین است.

انتخاب کفش بدنسازی مناسب:

کفش مناسب بدنسازی به شما کمک می کند تا بیشترین بهره را از تمرین خود ببرید و در عین حال خطر آسیب را کاهش می دهد. قبل از هر چیز لازم است بدانید ، چه فعالیت های بدنسازی را بیشتر انجام می دهید؟ آیا بیشتر در اتاق وزنه، روی تردمیل، کلاس استودیو یا کمی از همه چیز تمرین خواهید کرد؟ آیا برای تمرینات با شدت بالا به چابکی نیاز دارید یا برای وزنه برداری به پایه ای ثابت نیاز دارید؟ هنگامی که مشخص کردید به احتمال زیاد برای چه نوع فعالیتی کفش خود را می پوشید، می توانید انتخاب های خود را محدود کنید.

انواع کفش ورزشی

کفش های دویدن، کفش باشگاه و کفش تمرین، کفش باشگاه و کفش بدنسازی و پیاده روی، از جمله کفش های پیاده روی، دویدن و پیاده روی ورزشی.

کفش های ورزشی زمینی، از جمله کفش های تنیس، بسکتبال و کفش والیبال. بیشتر ورزش های زمینی به حرکت بدن به جلو، عقب و پهلو به پهلو نیاز دارند.

کفش های ورزشی میدانی، مانند کفش های فوتبال، فوتبال و بیسبال. این کفش‌ها دارای میخ هستند. شکل‌های میخ در ورزش‌های مختلف متفاوت است، اما به طور کلی گیره‌ها، میخ‌ها یا ناودانی‌های قابل تعویض یا جدا شدنی وجود دارند که روی کفه‌های نایلونی نصب می‌شوند.

کفش‌های ورزشی دو و میدانی که اغلب در مدل‌های زیادی برای پاسخگویی به نیازهای خاص و سبک‌های تمرینی هر دونده وجود دارند.

کفش ورزشی ویژه، از جمله کفش های گلف، رقص هوازی و دوچرخه سواری.

کفش ورزشی در فضای باز، از جمله کفش هایی که برای فعالیت های تفریحی مانند شکار، ماهیگیری و قایق سواری استفاده می شوند.

معرفی کفش بدنسازی

کفش های بدنسازی  طیف وسیعی از حرکات را پشتیبانی می کنند، از جمله:

 بریدن، توقف، شکستن، پریدن و تغییر جهت سریع. این باعث می شود یک کفش تمرینی همه کاره باشد و برای بسیاری از انواع تمرینات مناسب باشد. می‌توانید کفش بدنسازی را به‌عنوان یک کفش ورزشی همه‌کاره در نظر بگیرید.

اگر فعالیت اصلی تناسب اندام شما دویدن است، یا اگر بیشتر از وزنه‌ها روی تردمیل می‌روید، گزینه‌های مناسبی برای کفش‌های دویدن وجود دارد که متناسب با نیازهای شما باشد.

کفش بدنسازی  اغلب پاشنه پایین‌تری دارند تا پاهای شما را به زمین نزدیک‌تر نگه دارند. این می تواند به ثبات بدن شما کمک کند، به خصوص هنگام بلند کردن وزنه های سنگین. از سوی دیگر، کفش‌های مخصوص دویدن به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در حین حرکت رو به جلو، گام‌های شما را مهار می‌کنند و انرژی شما را به شیوه‌ای کارآمد باز می‌گردانند تا شما را به جلو سوق دهند.

برای راحت نگه داشتن پاها و پیشرفت در مسیر درست، بهتر است کفش های جداگانه برای تمرین و دویدن داشته باشید. به‌علاوه، داشتن ضربات جداگانه می‌تواند به حفظ کفش‌های دویدن شما برای فعالیت‌های بیشتر متمرکز بر کاردیو، مانند بلند شدن برای سریع‌ترین مایل، کمک کند.

ویژگی های بهترین کفش های بدنسازی همه کاره؟

اگر ترکیب وسیعی از فعالیت‌ها را انجام می‌دهید و می‌خواهید یک ورزشکار همه جانبه که همه آنها را انجام دهد باشد، بهتر است از یک کفش بدنسازی متقاطع استفاده کنید که جذب ضربه و پایداری را برای اکثر فعالیت‌های باشگاه، از جمله تردمیل و وزنه و طناب فراهم می‌کند. فراموش نکنید که از زیره های بدون علامت اطمینان حاصل کنید.

از طرف دیگر، اگر به دنبال تمرکز بر روی یک یا دو زمینه هستید یا می خواهید عملکرد خود را در یک زمینه خاص افزایش دهید، احتمالاً ارزش آن را دارد که بسته به تمرینات خود، روی یک کفش مخصوص آن فعالیت سرمایه گذاری کنید. بنابراین، اگر روتین شما شامل تمرینات قدرتی یک روز و کاردیو روز دیگر است، کفش‌هایتان را عوض کنید تا از هر دو تمرین بیشترین بهره را ببرید.

کفش های بدنسازی مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

برخلاف خرید کفش های ورزشی مورد علاقه خود، شما می خواهید کفش ورزشی تان راحت و آماده برای دویدن باشند. یک روش معمول برای سایر انواع کفش‌های کتانی این است که فضای کمی در نوک پا بگذارید تا پاهای شما بیرون بیاید. در حالی که این ممکن است برای کفش‌های دویدن کارساز باشد، اما شما می‌خواهید کفش‌های باشگاه شما در طول حرکات یک طرفه از پاهای شما حمایت کنند. تناسب محکم و قفل شده انتخاب بهتری برای تمرینات شماست.

کفش باشگاه و بدنسازی به گونه ای طراحی شده اند که به شما امکان می دهد به طور یکنواخت و مناسب روی پاهای خود فرود بیایید. آنها همچنین شوک ناشی از حرکت را جذب می کنند و از آسیب دیدن شما جلوگیری می کنند. این به لطف بالشتک، طراحی و دوام این کفش ها است.

کفش باشگاه عمومی را می‌توان تقریباً برای هر تمرینی استفاده کرد، به‌خصوص اگر با تجهیزات باشگاه در داخل دیوارها و راحتی یک سالن بدنسازی ورزش می‌کنید. تنها استثنا این است که بخواهید هر هفته چندین مایل روی تردمیل بدوید یا پیاده روی کنید. اگر اینطور است، می‌خواهید کفش‌های دویدن یا پیاده‌روی را بررسی کنید. و سعی کنید از ترکیب مربیان باشگاه با کفش‌های دویدن یا پیاده‌روی‌تان که بیرون می‌پوشید، خودداری کنید.

بهترین کفش بدنسازی برای تمرینات هیت

-حمایت جانبی قوی برای کمک به تثبیت پا

-کفی برای جذب ضرب

-محکم و کم مشخصات برای پایداری

-تا حد امکان سبک برای چابک

-انعطاف پذیری جلوی پا برای خم شدن طبیعی و اجازه دادن به پاهای شما برای بازی بیشتر در آن.

بهترین کفش بدنسازی برای لیفت وزنه

برخی از پاورلیفتر ها ترجیح می دهند با پای برهنه حرکت کنند و به پا اجازه می دهند تا پایداری طبیعی را فراهم کند، برخی دیگر کفشی را ترجیح می دهند که محکم و صافی را روی زمین برای پایه ای پایدار و جلوگیری از لیز خوردن و سر خوردن ایجاد کند. اگر به تمرینات خود وزن اضافه می کنید، ارزش دیدن طرح های هیبریدی جدیدتر موجود در بازار را دارد.

کفش شما باید دارای یک پاشنه قوی تر و پایدارتر برای وزنه برداری باشد.

کفش‌های شما باید ضربه‌گیر، سبک و چابک باشند، در حالی که پایه‌ای پایدار برای شما دارند.

اگر تمرینات زیادی به سبک المپیک انجام می دهید، به دنبال کفش های وزنه برداری با ویژگی های زیر باشید:

-پاشنه های برجسته و با تراکم بالا که امکان تحرک بهتر مچ پا را برای اسکات عمیق تر و بالاتنه عمودی برای قدرت بهینه فراهم می کند.

-کفی های سخت و متراکم که توانایی شما را در وارد کردن نیرو به زمین برای بالابرهای قدرتمند به حداکثر می رساند.

-از کفی های بالشتکی که فشرده می شوند خودداری کنید.

-به طور جدی از رویه ها پشتیبانی می کند.

بهترین کفش های بدنسازی برای تردمیل

اگر فقط برای دوره‌های کوتاه می‌دوید و آن را با بسیاری از فعالیت‌های دیگر ترکیب می‌کنید، خوب است که کفش کراس را روی تردمیل بپوشید. اگر دقیقه‌ها و مایل‌های زیادی را ورزش می‌کنید، به کفشی برای دویدن نیاز دارید تا از پاهایتان حمایت و محافظت کند.

برای بدنسازی چه کفشی بپوشیم؟

ما در این قسمت از برند یا کارخانه خاصی نام نمی‌بریم؛ بلکه می‌خواهیم ویژگی‌های کامل یک کفش بدنسازی مناسب را معرفی کنیم تا شما با توجه به بودجه، سلیقه و نیاز خود دنبال آن بگردید. لازم است برای جلسه تمرین قدرتی (تمرین با وزنه) از کفش مناسب باشگاه و کتانی مخصوص بدنسازی استفاده کنید. این کفش‌ها به منظور اجرای صحیح تکنیک‌ و پیشگیری از آسیب دیدگی طراحی شده‌اند. این دو ویژگی برای بدنسازی لازم است.

کفی کفش مناسب باشگاه چطور باید باشد؟

کف کفش‌های بدنسازی در قسمت پاشنه کمی بالاتر از پنجه هست که فرم مناسب و دامنه حرکتی بهتر را برایتان فراهم می‌کند. این نوع کفش قوس دارد که به توزیع وزن در سراسر پا کمک می‌کند و اجازه نمی‌دهد فشار زیادی به پنجه یا انگشتان پا بیاید.

کفش بدنسازی باید نرم باشد یا مستحکم؟

کفش تمرین وزنه باید محکم باشد، از مچ پا پشتیبانی کند و انعطاف کافی هم داشته باشد که از پیچ خوردن و لغزیدن در حین تمرین جلوگیری کند. در واقع، متخصصان می‌گویند که کفش‌ مناسب بدنسازی کفشی با کفی راحت و در عین حال سفت است که به راحتی در ناحیه کف پا خم نشود و مقاومت خوبی از خود نشان دهد، تا آسیب‌های جدی پا (مثل آسیب به فاسیای کف پا) را در حین تمرین به حداقل رساند. بنابراین کفش‌های دویدن که بسیار نرم و منعطف هستند به هیچ وجه برای تمرین بدنسازی مناسب نیستند.

زیره و تهویه کفش مناسب باشگاه باید چطور باشد؟

یک نکته مهم دیگر این که، زیره کفش باشگاه بدنسازی باید ضد لغزش باشد تا سُر نخورد. این موضوع برای شما که به عنوان بدنساز قرار است زیر وزنه‌های سنگین قرار بگیرید، بسیار مهم و حیاتی است.

به عنوان آخرین ویژگی، به تهویه و تنفس کفش اهمیت دهید، بدنسازان بسیار عرق می‌ریزند و یک کفش بسیار بسته ممکن است بهداشت پا را دچار مشکل کند.

معرفی کفش مناسب باشگاه بر اساس نوع ورزش

کفش مناسب باشگاه با توجه به نوع ورزش می‌تواند بسیار متفاوت باشد. در این قسمت شما را با کفش‌های مناسب ورزش‌های مختلف آشنا می‌کنیم. بنابراین هر ورزشی را انتخاب کردید، با دقت کفش مناسبش را انتخاب کنید تا به خوبی و بدون آسیب تمرین‌تان را ادامه دهید و از ورزش‌تان لذت ببرید.

کفش مناسب فیتنس

تمرینات معمولا تمرینات سنگینی نیست؛ اما شامل تمرینات هوازی و قدرتی می‌شود؛ بنابراین برای انجام آن، یک کفش چندکاره لازم دارید. بهترین کفش برای فیتنس کفش سبک و نرمی است که به شما اجازه دهد حین حرکات هوازی راحت و سریع حرکت کنید. اما کفی کفش محکم و ضربه گیر باشد و از پاشنه، مچ و پنجه‌ها حین حرکات قدرتی محافظت و حمایت کند.

کفش مناسب باشگاه برای پیلاتس

حین تمرین پیلاتس اصلا لازم نیست کفش پوشیده شود. ورزشکاران پیلاتس روی مت پیلاتس تمرین می‌کنند که نرم و ایمن است و نیازی به کفش ندارد. توصیه اکثر مربیان نیز این است که پابرهنه روی مت حاضر شوید یا اگر در طبیعت (مثل چمن یا لب ساحل) تمرین می‌کنید اجازه دهید کف پاها طبیعت را لمس کند. ممکن است یک جفت جوراب راحت ایده بدی نباشد اما برای تمرین روی مت پیلاتس نیازی به کفش نیست.

کفش مناسب تی آر ایکس

از آنجاکه یک تمرین قدرتی نسبتا سنگین به حساب می‌آید، لازم است کفشی محکم و قوی انتخاب شود که بتواند تمام فشارها و ضربه‌های وارده را جذب و خنثی کند. به این معنا که کفی کفش از پاشنه‌ها محافظت کند، زیره کفش ضدلغزش، و در عین حال انعطاف‌پذیر باشد تا از شما برای جابجایی و حرکات پویا حمایت کند. اما در عین حال سبک باشد که وزن آن به شما فشار اضافه وارد نکند.

کفش تردمیل

به خاطر داشته باشید که هرگز بدون کفش روی تردمیل نروید، دویدن بدون کفش مناسب روی تردمیل غیر از اینکه باعث وارد شدن ضربات به مچ پا، زانو و کمر می‌شود ممکن است کف پای شما را هم زخم کند. اما کفش مناسب برای کفشی است که کفی و زیره آن شوک‌های حاصل از ضربه پا به تردمیل را جذب و خنثی کند. این کفش لازم است یک کفی پایدار و مقاوم ولی نرم و سبک داشته باشد تا غیر از جذب ضربه‌ها، به شما اجازه دهد به آسانی و بدون خسته شدن بدوید و احساس راحتی و آرامش در پا داشته باشید. همچنین به دلیل عرق کردن پا حین دو، لازم است کفش‌های شما قابلیت تهویه هم داشته باشد.

اشتباهات رایج در انتخاب کفش

احتمالا همه ما در خرید گاهی احساسی می‌شویم و به جای توجه به نیازمان، فاکتورهای دیگری را هم لحاظ می‌کنیم. اینجاست که دچار اشتباه در خرید می‌شویم. در این قسمت می‌خواهیم اشتباهات رایج در انتخاب کفش مناسب باشگاه و ورزش را بگوییم تا شما دچار این دام نشوید.

خرید صرفا بر اساس ظاهر کفش

ممکن است زیبایی و ظاهر کفش ورزشی خیلی برای‌تان مهم باشد، که اشکالی هم ندارد، اما نباید زیبایی کفش نسبت به کاربردی و استاندارد بودن آن الویت پیدا کند. اجازه ندهید رنگ یا مدل کفش بر تصمیم شما تاثیر بگذارد. اگر کفش ورزشی نامناسب انتخاب کنید (کفشی که برای ورزش شما مناسب نیست و حمایت لازم از پاها را فراهم نمی‌کند) ممکن است خیلی زود دچار درد یا آسیب دیدگی شوید.

انتخاب کفش تنگ یا گشاد (اندازه اشتباه)

پوشیدن یک جفت کفش ورزشی خیلی تنگ می‌تواند خیلی زود منجر به سیاهی ناخن پا، تاول یا مشکلات مشابه شود. پوشیدن کفش گشاد منجر به پیچ خوردن، خستگی یا درد و آسیب‌دیدگی کمر شود. اما انتخاب درست واضح است: کفشی که اندازه پای شما باشد، بدون اینکه به پا فشار آورد یا فضای اضافه زیادی داشته باشد.

انتخاب کفش برای یک ورزش دیگر

اگر فوتبالیست هستید لازم است کفش فوتبال را تهیه کنید نه کفش ورزش دو. این موضوع بدیهی است اما گاهی اوقات افراد به این تفاوت‌ها اهمیت نمی‌دهند که منجر به خرید اشتباه، هدر رفتن پول و از همه بدتر یک تمرین پرمشکل و آسیب‌زا می‌شود. اگر نمی‌دانید کفش مناسب باشگاه یا ورزش شما کدام است از مربی یا فروشنده آگاه مشورت بگیرید.

دکمه بازگشت به بالا