علمی و پزشکی

آخرین اخبار از واکسن کرونای «نورا»

باکیاتالی ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ، در تشریح آخرین جزئیات مرحله اول آزمایش بالینی واکسن نورا ، گفت: این واکسن نوترکیب است و ما از ساختارها و قابلیت های موجود برای تولید آن استفاده کرده ایم. با توجه به شرایط فعلی که زمان ضروری است ، ما تمام تلاش خود را می کنیم تا بصورت شبانه روزی یاد بگیریم تا نیازهای مردم را سریعتر برآورده کنیم.

دکتر حسن ابوالقاسمی در گفت وگو با خبر روزانه وی در مورد آخرین خبر از آزمایش بالینی واکسن Nora corona گفت: طبق پروتکل ها ، 70 نفر باید در مرحله اول آزمایش بالینی مورد مطالعه قرار گیرند. افراد برای آزمایشات خود انتخاب و مصاحبه شده اند و تاکنون بیش از 50 نفر واکسینه شده اند. خوشبختانه تاکنون هیچ عارضه جانبی مشاهده نکرده ایم.

وی تأكید كرد: واكسن نورا در مرحله اول آزمایش بالینی در 3 دوز تجویز می شود تا مطالعات بیشتری انجام شود تا سرانجام بفهمیم كه آیا دو دوز یا 3 دوز لازم است. در واقع این موضوع بعداً روشن خواهد شد. واکسن در روز اول ، بیست و یکم و سی و پنجم تزریق می شود.

وی افزود: هر سه دوز واکسن قابل تزریق است و با توجه به اطلاعاتی که تاکنون بدست آمده ، واکسن می تواند دو دوز باشد. البته ، در حال حاضر دوز سوم برای تجزیه و تحلیل نتایج در حال معرفی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) زمان تقریبی شروع مرحله دوم آزمایش بالینی این واکسن را گفت: با تکمیل مرحله اول ، اطلاعات به دست آمده به کمیته DSMB منتقل می شود. ما مکاتبات می کنیم تا به محض اینکه اطلاعات مرحله میانی در اختیار آنها قرار گرفت ، درخواست ما برای افزایش سرعت ورود به مرحله دوم آغاز می شود. طبق پیشنهاد مرحله اول دو ماه به طول می انجامد اما امیدواریم که به زودی وارد مرحله دوم شویم.

وی گفت: “در مرحله دوم آزمایش بالینی ، این واكسن می تواند به 300 تا 500 نفر داده شود.” داوطلبان می توانند با مراجعه به وب سایت دانشگاه باکیاتال ، بخشی از برنامه های شرکت داوطلبانه در یک آزمایش بالینی ، ثبت نام کنند.

وی افزود: داوطلبان باید بین 18 تا 50 سال داشته باشند. همچنین اینکه افراد مبتلا به بیماری های کنترل شده و افراد زیر 18 سال می توانند به مراحل بعدی مطالعه بروند قابل بحث است.

وی درباره فناوری مورد استفاده در ساخت واکسن Nora گفت: “این یک واکسن نوترکیب است و ما از ساختارها و امکانات موجود برای تولید آن استفاده کرده ایم.” با توجه به شرایط فعلی که زمان ضروری است ، ما تمام تلاش خود را می کنیم تا بصورت شبانه روزی یاد بگیریم تا نیازهای مردم را سریعتر برآورده کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا