آموزش ساخت اکانت اپل

یکی از سخت‌گیری‌های اپل در چند سال اخیر اجباری شدن ساخت اپل ایدی با استفاده از شماره تلفن برای افزایش امنیت کاربران است و از آنجا که متأسفانه کشور ما از همان ابتدا در لیست پیش‌شماره‌های پشتیبانی‌شده اپل جایی نداشت، همین قابلیت‌های امنیتی برای کاربران ایرانی اپل دست‌وپاگیر می‌شوند. فرایند ساخت اپل آیدی به آسانی نیست؛ اما می‌توان با برخی راهکارها، محدودیت‌های اپل را دور زد؛ در این مقاله ترفند و آموزش بدون نیاز به شماره را به‌شما آموزش می‌دهیم.

ویدیوی آموزش ساخت اپل آیدی

مشخصات و نکات لازم برای ساخت اپل آیدی

هنگام ساخت اپل آیدی، نکات زیر را به‌دقت رعایت کنید؛ چراکه هرکدام از آن‌ها در صورت بروز فعالیت مشکوک در حساب شما، هنگام نصب اپلیکیشن، تغییر رمز، خروج از حساب یا حتی به‌صورت دوره‌ای از سوی اپل مورد پرسش قرار می‌گیرند تا هویت شما احراز شود:

    • مشخصات فردی را کاملاً به‌درستی وارد کنید؛ تأکید می‌شود که تاریخ تولد را به‌دقت وارد کنید، ترتیب وارد کردن آن به صورت سال/روز/ماه است.
  • حتماً از ایمیل شخصی و دائمی خود استفاده کرده و از ارائه‌ی ایمیل‌های موقت یا ایمیل‌هایی که روشی برای بازیابی رمز عبور آن در صورت فراموشی تعیین نکرده‌اید، اجتناب کنید.
  • سؤالات امنیتی را که در مراحل ساخت از شما پرسیده می‌شود، به دقت تعیین کنید و حتی پاسخ آن‌ها را در جایی یادداشت کنید.
    • اگر از هر روش برای ساخت اپل آیدی استفاده کردید، حتماً ادامه‌ی مراحل را برای تکمیل کردن حساب کاربری در هر بخش طی کنید تا اگر مشکلی در هنگام ورود به اپل آیدی در آینده برای شما به‌ وجود آمد با استفاده از راهکارهای مختلف (ایمیل پشتیبان، سوالات امنیتی یا Recovery Key) بتوانید به حساب خود دسترسی پیدا کنید.

هنگام ساخت اپل ای دی با موبایل اطلاعات بانکی از شما خواسته نمی‌شود؛ اما برای استفاده از اپ استور (برنامه‌های رایگان) لازم است قسمت آدرس پرداخت را از پنل کاربری تکمیل کنید که در ادامه توضیح می‌دهیم. آدرس پرداخت شامل اطلاعاتی چون کشور،‌ شهر، ایالت، نشانی، کد پستی، شماره تلفن و مشخصات فرد تحویل‌گیرنده می‌شود.

از آن‌جایی که ایران در لیست کشورهای اپل وجود ندارد و آدرس خرید در هنگام نصب برنامه‌های رایگان از اپ استور تأثیری ندارد، می‌توان از اطلاعات غیرواقعی استفاده کرد. اپل از اطلاعات آدرس پرداخت برای احراز هویت شما یا روش‌های بازیابی اپل آیدی استفاده نمی‌کند. برای تولید آدرس‌های غیرواقعی و تصادفی، سایت‌های بسیاری وجود دارند؛ به‌عنوان نمونه می‌توانید به یکی از وب‌سایت‌های زیر مراجعه کنید:

پس از ورود به یکی از سایت‌های بالا، اطلاعات مشخص‌شده در تصویر زیر را یادداشت کنید یا صفحه را باز نگه دارید تا در مراحل ساخت اپل آیدی بتوانید آن‌ها را کپی کناز آن جایی که اپل آیدی امنیت بالایی دارد، ساخت آن هم مقداری سخت خواهد بود که اگر با آن آشنا نباشید باعث می‌شود دستگاه شما برای همیشه قفل شود؛ پس سعی کنید بدون تجربه و آموزش ساخت اپل آیدی را امتحان نکنید. در این مطلب سعی کرده‌ایم صفر تا صد ساخت اپل ایدی را با روش های مختلف به شما آموزش دهیم تا هیچ ضرر و زیانی به دستگاه اپلی شما وارد نشود. در ادامه مطلب با روش ساخت اپل آیدی همراه مجله تکنولایف باشید.

ساخت اپل آیدی به چه چیزهایی نیاز دارد؟

اپل آیدی یک سری موارد مهم دارد که باید رعایت کنید و در نظر داشته باشید که درست این اطلاعات را وارد کنید. یکی از نیازهای اصلی اپل در دو سال اخیر، شماره تلفن برای ساخت اپل ایدی است که برای مردم ایران بسیار دردسرساز شده است. به این دلیل که ایران تحریم است و پیش شماره کشور ما را قبول نمی کند، پس باید یک شماره را وارد کنید که مورد قبول سایت اپل باشد. برای حل مشکل شماره تلفن در ساخت اپل ایدی در ادامه سایت‌هایی با شماره مجازی را به شما معرفی خواهیم کرد.

یکی دیگر از مواردی که سایت اپل روی آن تاکید دارد و به هیچ عنوان نمی توانید آن را خالی بگذارید، بخش آدرس محل سکونت و کدپستی است که از موارد مهم در ساخت اپل آیدی می باشد. دیگر بخش های ساخت اپل id خیلی سخت نیست و به راحتی پیش می رود، اما این دو موردی را که گفتیم، حتما باید مورد توجه قرار دهید تا با شکست مواجه نشوید.

از دیگر مواردی که در ساخت اپل id نیاز می شود، داشتن ایمیل پشتیبان یا آیکلود است که در صورت نداشتن هرکدام باید حساب کاربری در آن ها بسازید. از دیگر موارد ساخت اپل آیدی که خیلی ها با آن مواجه می شوند و نمی توانند آن را حل کنند، فیلترشکن است. به دلیل تحریم بودن ایران، سایت اپل اجازه نمی دهد که از IP ایران اپل آیدی بسازید، اما با نصب و فعال سازی فیلترشکن به راحتی کار را پیش خواهید برد.

شماره تلفن برای ساخت اپل ایدی

شاید سخت ترین مرحله برای کاربران ایرانی که سعی می کنند اپل آیدی بسازند، همین مرحله پیدا کردن شماره تلفن مجازی است. البته یک سری از کاربران شماره تلفن غیر ایرانی دارند و می توانند به راحتی آن را وارد کنند که این اصولی و مطمئن ترین روش برای ساخت اپل ای دی است و به هیچ مشکلی بر نخواهید خورد.

یکی دیگر از روش های نسبتا خوب و رایج در ایران، ساخت شماره مجازی توسط برنامه و سایت ها است که معولا پولی یا رایگان هستند و به راحتی می توانید با استفاده از این دسته شماره ها، اپل آیدی بسازید؛ این روش معمولا خطر کمی دارد و اکثر ایرانی ها از این روش استفاده می کنند. یک روش دیگر که اصلا پیشنهاد نمی شود، اما بسیاری از مغازه داران از آن استفاده می کنند و خطر بسیاری دارد، استفاده از شماره های مجازی عمومی است؛ برای استفاده از این شماره ها به راحتی می توانید در سایت ها آن ها را پیدا کنید یا با یک کلیک آن ها را بسازید.

این روش ریسک بالایی دارد به این دلیل که اپل حساسیت بالایی روی استفاده از این نوع شماره دارد و می تواند به راحتی اپل آیدی شما را بلاک کند.

یک روش چهارم هم وجود دارد که آن را هم خیلی پیشنهاد نمی کنیم، آن هم استفاده از شماره های عمومی است که فقط قابلیت دریافت پیام دارند و همه کاربران می توانند به این شماره ها دسترسی داشته باشند. اما این روش اصلا اصولی نیست و آن را پیشنهاد نمی کنیم، اما برای این که آموزش داده باشیم و کارتان زودتر پیش برود، مسیری که باید طی کنید را توضیح می دهیم.

سپس یکی از شهرهای ایلات متحده را انتخاب کنید و در هنگام ساختن اپل آیدی، شماره ای که این سایت ها به شما داده اند را وارد کنید؛ پس از چند لحظه صندوق دریافت اس ام اس را در سایتی که از آن شماره گرفتید چک کنید، پیامی که اپل فرستاده را مشاهده خواهید کرد، کد داده شده را وارد کنید و تمام؛ اما اگر کد فرستاده نشد یا اصلا شماره را سایت اپل نپذیرفت، به دلیل هوش مصنوعی بسیار بالای ربات های اپل است که در تشخیص شماره های تقلبی بسیار ماهر هستند، اما نا امید نشوید و چندین شماره را تست کنید تا شماره ای پیدا کنید که از دست ربات های اپل دور مانده باشد.

پس پیشنهاد می کنیم تا جایی که می توانید از این نوع شماره ها استفاده نکنید و دو روش اولی را مد نظرتان قرار دهید. اگر از دو روش آخر استفاده کردید، حواستان باشد که برای جلوگیری از از دست دادن آیفون یا محصول اپلی تان که اپل آیدی نیاز دارد، گزینه Find My Phone را خاموش کنید و از احراز هویت دو مرحله هم استفاده نکنید. همینطور دلتان را به این نوع اپل آیدی خوش نکنید و اطلاعات مهمتان را روی آن نگه ندارید، به این دلیل که به یک تار مو بند است و دستگاهتان هم از دستتان می رود.

آدرس تقلبی برای ساختن اپل آیدی

برای ساخت اپل آیدی، علاوه بر شماره تلفن نیاز به آدرس هم دارید که با توجه به تحریم بودن ایران، نمی توانید از آدرس ایرانی استفاده کنید. پس برای این کار می توانید به صفحه بروید و آدرس تقلبی برای خودتان استخراج کنید. البته اگر این صفحه برایتان باز نشد، از فیلترشکن استفاده کنید اما وقتی صفحه باز شد، برای گرفتن آدرس تقلبی فیلترشکن را خاموش کنید تا با توجه به IP کشوری که فیلترشکنتان برایتان تعیین کرده به شما آدرس ندهد.

در مرحله دوم یک سری جای خالی را در تصویر می بینید که باید به دقت آن ها را پر کنید.

1- نام و نام خانوادگی، کشور و تاریخ تولد را وارد کنید.
2- ایمیل که خیلی ضروری است و حتما ایمیلی را وارد کنید که به آن دسترسی کامل دارید زیرا این ایمیل همان اپل آیدی شما می شود و نباید آن را تقلبی استفاده کنید. همینطور یک رمز عبور قوی و خوب برای اکانتتان انتخاب کنید و آن را در جایی امن یادداشت کنید. در واقع اگر به دنبال ساخت اپل آیدی با ایمیل شخصی هستید در این روش ایمیل شخصی شما تبدیل به اپل ایدی شما می‌شود.
3- شماره تلفنی که دریافت کردید یا دارید را وارد کنید.
4- در انتهای این فرم، سه گزینه تیک دار می بینید که پیشنهاد می کنیم آن ها را بردارید، زیرا اپل به شما ایمیل و اخبار اپل را ارسال می کند که خیلی مهم نیست.
5- کد امنیتی را وارد کنید و Continue را انتخاب کنید.

در مرحله سوم طریقه ساخت اپل آیدی ، اپل دو عدد کد مجزا به شما ارسال می کند، یکی از آن ها کدی است که به ایمیل تان ارسال شده برای تایید ایمیل و کد دیگری به شماره تماسی که وارد کردید ارسال می شود برای احراز هویت شما. هر دو کد را وارد کنید و سپس گزینه Continue را انتخاب کنید.

آدرس دوم:

ساخت اپل ای دی شما به پایان رسید، آن را در دستگاه خود وارد کنید و استفاده کنید.

مقاله ای کاربردی برای همه:

اموزش ساخت اپل ایدی با ایتونز

مرحله اول: در مرحله اول ساخت اپل ایدی با ایتونز ابتدا برنامه iTunes را روی رایانه خود نصب کنید و طبق مراحل عمل کنید.

2- سپس روی Sign In کلیک کنید.

مرحله دوم: شما وارد صفحه ساخت اپل آیدی می شوید، مراحل را طبق شماره های گفته شده انجام دهید.

1- در این مرحله از شما خواسته می شود که ایمیل و رمز عبوری برای اپل آیدی خود انتخاب کنید. مانند قسمت قبلی، حتما ایمیلی را وارد کنید که به آن دسترسی کامل داشته باشید. در واقع این روش هم ساخت اپل آیدی با ایمیل شخصی است و ایمیل شخصی شما تبدیل به اپل آیدی می‌شود.

2- کشور مورد نظر را روی آمریکا بگذارید، به این دلیل که شما می خواهید از کدپستی و آدرس یکی از شهرهای آمریکا استفاده کنید. در واقع در پاسخ به این سوال که برای ساخت اپل ایدی چه کشوری را انتخاب کنیم باید بگوییم که کشور آمریکا باید انتخاب شود تا برای آدرس با مشکل مواجه نشوید.

3- تیک موافقت با قوانین اپل را بزنید.

4- روی Continue کلیک کنید.

دکمه بازگشت به بالا