آیا استفاده از داروهای بی‌حسی ‌موجب کاهش اثر یا بی اثر شدن واکسن کرونا می‌شود؟

با افزایش پوشش واکسیناسیون کووید -19 در کشور و تسریع در اجرای آن ، برخی از افراد ممکن است در روزهای پس از واکسیناسیون نیاز به چندین مداخله پزشکی داشته باشند ، که در آنها باید از بیهوشی نیز استفاده شود. حال این سال مطرح می شود که آیا استفاده از داروهای بیهوشی ، اثربخشی واکسن کووید -19 را به طور مctثر کاهش می دهد؟

به گزارش خبر روزانه ، طبق گزارش موسسه ملی بهداشت ، در این گزارش تعامل گروه اول این داروها ، یعنی ؛ بیهوشی ها در مورد اثرات ایمونوژنیک واکسن مورد مطالعه قرار گرفته اند و بدیهی است شرایط در مواردی که فرد نیاز به جراحی فوری دارد متفاوت است ، که ممکن است نیاز به مداخله تحت بیهوشی عمومی داشته باشد.

داروهای بیهوشی داروهایی هستند که باعث از بین رفتن حساسیت در بدن انسان می شوند. این داروها در حین مداخلات درمانی و جراحی ها برای بی حس کردن مناطق خاصی از بدن یا ایجاد خواب برای جلوگیری از درد و ناراحتی استفاده می شود و به فرد اجازه می دهد طیف وسیعی از اقدامات پزشکی را انجام دهد. بی حسی موضعی و بیهوشی عمومی دو نوع رایج از این گروه از داروها هستند.

هیچ مطالعه یا شواهدی وجود ندارد که به طور مستقیم اثرات بیهوشی را روی اثرات ایمونوژنیک واکسن کووید -19 مورد مطالعه قرار دهد. با این حال ، هیچ شواهدی وجود ندارد که استفاده از داروهای بیهوشی با اثر ایمونوژنیک واکسن کووید -19 تداخل داشته باشد.

دستورالعمل های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده اجازه مداخلات درمانی مانند دندانپزشکی یا کولونوسکوپی را می دهد که مستلزم استفاده از داروهای بیهوشی پس از تجویز واکسن کووید -19 است. اگرچه این دستورالعمل ها به تعویق انداختن عمل جراحی در مواردی که بیشتر از داروهای بیهوشی استفاده می شود ، توصیه می شود ، در صورت امکان ، تا دو هفته پس از واکسیناسیون ، این امر ایمنی را به حداکثر می رساند و تأثیر استرس جراحی بر سیستم ایمنی را کاهش می دهد. به دلیل استفاده از داروهای بیهوشی و بیهوشی در حین عمل جراحی گزارش شده است.

بنابراین ، با توجه به داده های محدود موجود ، استفاده از داروهای بیهوشی اثرات ایمونوژنیک واکسن Covid-19 را کاهش نمی دهد. با این حال ، در سراسر جهان نیاز به تحقیقات کافی و دقیق در این زمینه وجود دارد.

اگرچه شواهدی مبنی بر تأثیر بیهوشی و تداخل بین استفاده از داروهای بیهوشی بر عملکرد واکسن وجود ندارد ، اما جراحی ممکن است عوارض جانبی استرس زایی داشته باشد ، بنابراین توصیه می شود که در صورت تاخیر کووید -19 و نیز تا زمان بهبود کامل جراحی انجام شود. عملکرد پس از ایمنی کامل کامل پس از واکسیناسیون ؛ با این حال ، هیچ گونه منع جراحی در حین واکسیناسیون وجود ندارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا