شاهد افزایش ابتلا به کرونا در کلانشهر‌ها هستیم

به گزارش شفافا ، افشین محمد علیزاده ، متخصص بیماریهای عفونی و دانشیار دانشگاه شهید بهشتی در مصاحبه ای اظهار داشت: “در حال حاضر ما به اپیدمی موج چهارم تاج نپیوسته ایم و برای جلوگیری از ورود آنها باید با مردم کار کنیم. موج چهارم. “برای جلوگیری از ایجاد جو بحرانی در کشور.

وی افزود: در اوایل موج های تاج ، افراد مسن مبتلا به بیماری های عمده درگیر می شدند اما در این موج جهش یافته ، تاج انگلیسی ، با مشارکت جوانان و جوانان ، به ویژه کودکان روبرو هستیم.

محمد علیزاده ادامه داد: در حال حاضر محققان در حال بررسی علت این درگیری در بین جوانان هستند که هنوز علت خاصی برای آنها گزارش نشده است.

وی گفت: “تجربه هر كشور در برخورد با امواج تاج با كشورهای دیگر متفاوت است.” امواج تاج آفریقایی ، برزیلی یا انگلیسی که اکنون با آن روبرو هستیم شامل ویروس های جهش یافته است. در جمعیت ، کودکان زیر 13 سال بیشتر از قبل شایع هستند ، و دلیل این شیوع و چرا ویروس رایج و مستعد ابتلا به کودکان توضیح داده شده است.

محمد علیزاده گفت: به دلیل افزایش تعداد مشتریان Kovid 19 در مراکز درمانی ، نگرانی ما برای ایجاد موج چهارم نیز افزایش یافته است. همچنین ، با افزایش تعداد ویروس های جهش یافته تحت این شرایط ، مشکل دیگر ما این است که در موج چهارم آلوده به نسخه انگلیسی ویروس کرونا آلوده خواهد شد.

این متخصص بیماری های عفونی ادامه داد: در حال حاضر تنها راه مقابله با این ویروس پیروی از اقدامات پزشکی و جلوگیری از جابجایی غیرضروری در شهرها است.

وی گفت: “در امواج اول ، دوم و سوم به دلیل درگیری با انواع تاج های معمول معمولاً درصد بیماران بیمار بودند و در بیمارستان بستری بودند ، اما با این نوع ویروس جهش یافته یا انگلیسی ما با افزایش شیوع روبرو هستیم به عنوان شیوع جامعه افزایش می یابد همه درصد گروه های سنی نیز در حال افزایش است ، یکی از آنها کودکان است.

محمد علیزاده گفت: “تزریق واکسن برای ایمنی لازم 4 تا 8 هفته طول می کشد و در این مدت چون مصونیتی نداریم ، با انتقال وسیع تری روبرو می شویم.

این متخصص بیماری های عفونی افزود: در این شرایط خاص ، محدودیت ها باید به طور کامل و هدفمند ترمیم شود و ناظران باید دقیق و دقیق به عاملان آن هشدار دهند ، زیرا این ویروس می تواند به سرعت ظرفیت بیمارستان ما را افزایش دهد و برخی از بیماران حتی مراقبت های پزشکی نیز دریافت نمی کنند. .

تقویت تمرکز بیماران ویروس کرونا در مراکز درمانی

وی ادامه داد: علاوه بر این موارد ، زندگی کادر پزشکی در طول سال تحت تأثیر این ویروس قرار دارد و شروع یک موج جدید ، جدا از افراد و بیماران ، عواقب جدی برای کادر پزشکی به همراه خواهد داشت. فقط یک راه برای خلاص شدن از شر این ویروس برای سلامتی و پایان خوب وجود دارد و آن ادامه دادن اصول بهداشتی ، به ویژه استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی است.

محمد علیزاده گفت: برای خلاص شدن از شیوع موج چهارم تاج ، به تلاش همه مردم احتیاج داریم تا در ایام عید سعید فطر و خالی بودن شهرها در خیابان ها اتومبیل نبینیم. زمان زیادی تا نوروز باقی نمانده است و اکنون همکاران من شاهد افزایش تعداد افراد مثبت تاج در مراکز درمانی هستند. دیروز خانواده ای هشت نفره را دیدم که به یک مرکز درمانی مراجعه می کردند و همه آنها از بیماری عروق ویروس کرونا قلب بودند.

“ما به وضوح شاهد افزایش بیماری عروق ویروس کرونا قلب در سراسر کشور ، به ویژه در کلانشهرها هستیم ، اما خوشبختانه مرگ و میر در حال کاهش است و تعداد بیماران مبتلا به بیماری عروق ویروس کرونا قلب طی دو هفته گذشته افزایش یافته است ، اما به دلیل عدم رعایت مقررات نیز ممکن است پیش بینی کند احتمال افزایش مرگ و میر.

دکمه بازگشت به بالا