واکسن‌های کرونا چه تفاوتی با هم دارند؟

در این مقاله ، ما به تفاوت بین سه واکسن اصلی طراحی شده برای درمان بیماری عروق کرونا قلب خواهیم پرداخت ، و به برخی از س questionsالات متداول پاسخ خواهیم داد.

واکسن های کرونا چه خصوصیاتی دارند؟

در حال حاضر سه نوع واکسن در سه شرکت دارویی وجود دارد انگلیسی – فایزر، نوین و آسترازنکا ساخت اروپا و آمریکا ، اخیراً در برخی کشورها عرضه شده است. جدول زیر مقایسه کلی این سه واکسن را ارائه می دهد.

تفاوت واکسن های تاج چیست؟

در مرحله بعدی ، مشخصات این واکسن ها را با جزئیات بیشتری بررسی خواهیم کرد.

واکسن مدرن

در تاریخ 16 نوامبر ، خبر تولید آن منتشر شد. این واکسن نیز به گروه mRNA تعلق دارد و میزان کارایی آن در حدود 94٪ است.

تفاوت واکسن های تاج چیست؟

واکسن مدرن را می توان تا 30 روز در دمای اتاق نگهداری کرد و می توان آن را تا دو ماه در دمای -20 درجه سانتیگراد نگهداری کرد. در واقع می توانید آن را با یک فریزر معمولی حفظ کنید. تا پایان امسال 20 میلیون واحد از این واکسن تولید می شود.

تأثیر این واکسن روی بیماری شدید نیز برای افراد بالای 16 سال مثبت است و تأیید می شود.

قیمت آن 38 دلار بیشتر از واکسن های Pfizer و Astraznka است. این شرکت مدرن به دنبال سود قابل توجه است!

واکسن Astraznka

این واکسن در تاریخ 23 نوامبر اعلام شد.

تفاوت واکسن های تاج چیست؟

واکسن Astraznka (آکسفورد) برخلاف دو واکسن کاملاً سنتی دیگر ، بر اساس ماده فعال AZD1222 ساخته شده است که مبتنی بر ویروس سرماخوردگی شامپانزه ضعیف است. این ویروس برای انسان کاملاً بی خطر است و تنها عامل تحریک سیستم ایمنی بدن در برابر ویروس تاج است.

اثر بخشی واکسن Astrazka 60 تا 91٪ است و به دوز تزریق بستگی دارد. این واکسن هیچ عارضه جانبی قابل توجهی در افراد نداشت.

همه افراد در هر گروه سنی می توانند تزریق کنند و همان اثر را داشته باشند. علاقه واکسن آکسفورد این است که از شیوع همه گیر و میزان انتقال آن می کاهد.

این هزینه 3 تا 4 دلار است و از 2 مورد قبلی بهتر است زیرا حمل و نقل و ذخیره سازی آن تا 6 ماه آسان است. البته نمی توان از تأثیر کمتر آن چشم پوشی کرد! تا پایان سال 2020 ، حدود 200 میلیون واحد از این واکسن تولید می شود.

استرازنکو گفت که پس از پایان اپیدمی تاج ، سودآوری را در نظر دارد.

آیا مقاله ای دارید که فکر کنید واجد شرایط حضور در مجلات معتبر علمی است؟ از آنجا که حتی یک غلط املایی یا املایی کوچک می تواند تمام تلاش شما را تلف کند ، ترجمه کار علمی را به متخصصان بسپارید تا آنها بتوانند آن را به زبان مورد نیاز شما ترجمه کنند. بدون شک بهترین و تخصصی ترین روش ها بهترین نتیجه را می گیرند: Transis یک بستر ترجمه آنلاین ترجمه شده است که به شما امکان می دهد از خدمات ترجمه فارسی به انگلیسی و خدمات ترجمه متن و مقاله ISI استفاده کنید.

واکسن Biontech – Pfizer

در 9 نوامبر ، Pfizer موفقیت خود را در تولید واکسن Crown اعلام کرد.

تفاوت واکسن های تاج چیست؟

این واکسن تا 90٪ موثر است و در گروه واکسن های mRNA قرار دارد. این دسته ها حاوی ماده ژنتیکی ویروس نیستند ، بلکه فقط کد ژنتیکی آن هستند. از آنجا که برای ساخت این نوع واکسن به ویروس واقعی نیاز نیست ، میزان تولید آن به طرز چشمگیری زیاد است. از طرف دیگر ، از نظر هزینه محصول ارزان تر از روش های سنتی است.

تأثیر این واکسن در هر صورت مشخص نیست ، یعنی نمی توان با اطمینان گفت که آیا بدن از بیماری شدید محافظت می کند یا خیر. یکی از معایب واکسن Pfizer این است که باید در دمای پایین حدود 70- درجه نگهداری شود و حمل آن آسان نیست.

این واکسن فقط برای افراد بالای 16 سال مجاز است و هزینه آن 20 دلار است. Pfizer دوست دارد از این طریق سود خوبی کسب کند. تا پایان سال 2020 ، حدود 50 میلیون واکسن تولید می شود.

آیا افرادی که از ویروس کرونا رنج می برند نیز باید واکسینه شوند؟

اگر فردی به بیماری کرونا قلب ، سرماخوردگی یا آنفولانزا مبتلا باشد ، نباید واکسینه شود. مردم باید منتظر بهبودی کامل باشند. این مورد در مورد کسانی که با بیمار قرنطینه شده اند نیز صدق می کند. در حالی که احتمال آلوده شدن فرد به ویروس وجود دارد ، وی باید صبر کند و پس از این مدت می تواند واکسینه شود.

آیا می خواهید در مورد زیست شناسی ، رویدادهای جهان و تحولات اخیر در تاج بیشتر بدانید؟ منابع معتبر خارجی را زیر نظر داشته باشید. بیشتر مقالات معتبر و تأثیرگذار در توسعه علوم به زبان انگلیسی نوشته شده اند.

دانشجویان زیست شناسی از جمله کسانی هستند که باید همیشه دانش خود را حفظ کنند. اگر مهارت های زبانی شما به اندازه کافی خوب نیست ، می توانید کار را به یک مترجم متخصص بسپارید!

تفاوت بین یک زیست شناس متخصص و یک مترجم منظم در ترجمه تخصصی متون زیست شناسی روشن می شود. Transis شما را در این مسیر همراهی می کند و مقالات شما را با بهترین کیفیت ترجمه می کند.

چه کسانی نباید واکسن تاج دریافت کنند؟

چه کسی نباید واکسینه شود ، به تشخیص پزشک بستگی دارد ، به عنوان مثال ، افرادی که آلرژی دارند یا قبلاً دچار شوک آنافیلاکتیک یا واکنش های شدید آلرژیک شده اند ، می توانند واکسینه شوند.

اگر شخصی قبلاً به بیماری هایی مانند دیابت یا سیستم ایمنی ضعیف مبتلا شده باشد ، باید فوراً واکسینه شود که این امر خطر ابتلا به بیماری شدید کرونا قلب را افزایش می دهد.

استفاده از واکسن های تاج برای زنان باردار هیچ مشکلی ندارد ، اما بهتر است ابتدا خطر را ارزیابی کرده و در صورت لزوم واکسن بزنید.

عوارض جانبی واکسن های تاج چیست؟

بیشتر افراد عوارض جانبی خفیف تا متوسط ​​دارند. به عنوان مثال ، تورم در محل تزریق ، سردرد ، سردرد ، لرز ، خستگی و تب از عوارض آن است. این موارد در سه روز اول اتفاق می افتد و حدوداً دو روز فروکش می کند. در صورت جدی شدن این عوارض ، فرد باید با مرکزی که تزریق در آن انجام شده تماس بگیرد تا اقدامات بعدی برای درمان سریعتر انجام شود.

* تبلیغات

دکمه بازگشت به بالا