علمی و پزشکی

کدام واکسن کرونا برای کودکان ۵ تا ۱۱ سال مجوز می‌گیرد؟

خبر روزانه/ زنجان رئیس انستیتو پاستور ایران در پاسخ به اینکه مجوز تزریق واکسن کراون به کودکان 5 تا 11 ساله صادر شده است، گفت: واکسن تولیدی این مرکز احتمالا تا پایان ماه مجوز تزریق دریافت می کند. ”

اولیرز بیگلری در گفت وگو با خبر روزانه، با اشاره به اینکه سازمان غذا و دارو تحقیقات بر روی واکسن پستاکوف برای گروه سنی 2 تا 28 سال را تایید کرده است، گفت: نوع واکسن اکنون برای گروه سنی 12 تا 18 سال قابل استفاده است، از جمله در به غیر از بزرگسالان، مجوز تجویز برای کودکان 2 تا 18 ساله اخذ می شود.

وی افزود: در حال حاضر کمیته فنی واکسن بین سنین 5 تا 11 سال موافقت کرده است و منتظر تحقیقات بیشتر برای دریافت مجوز برای این گروه سنی در ستاد مرکزی کرون هستیم و در این مورد پستاکوف تنها واکسن ایرانی است. برای گروه سنی فوق “دریافت مجوز تزریق؛ البته چنین مجوزی دارای واکسن “سینافارم” است که یک واکسن وارداتی است.

رئیس انستیتو پاستور ایران یادآور شد: قطعا واکسن پاستاکوف برای کودکان 5 تا 11 ساله تایید می شود و معتقدیم حداکثر تا پایان ماه جاری تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ خواهد شد.

زمان دریافت دوز چهارم به شرکت کنندگان در آزمایش واکسن ایرانی-کوبایی فرا رسیده است

وی گفت: بر اساس تحقیقات پیش بینی کردیم که دو دوز در هیچ یک از واکسن ها کافی نباشد، بنابراین واکسن مزدوج را در سه دوز آزمایش کردیم.

بیگلری ادامه داد: این طرح نشان داد که تجویز سه دوز بسیار موثرتر است و 96.5 درصد می تواند از بیماری شدید عروق بیماری کرونا قلب و بستری شدن در بیمارستان پیشگیری کند. بنابراین ما واکسن را در سه دوز تولید کردیم.

وی گفت: افراد واکسن کونژوگه را در دوز اول و دوم و نوبت سوم واکسن پاستاکوک پلاس تزریق می کنند که در این دوز یادآوری می شود که همیشه خطر ایمنی در بدن وجود دارد.

بیگلری با اشاره به اینکه ما تنها تولیدکننده واکسنی بودیم که دوز تقویت کننده تولید کردیم، گفت: امروز شاهد هستیم که همه واکسن‌های دنیا می‌خواهند دوز سوم یا چهارم را معرفی کنند.

رئیس انستیتو پاستور در ایران افزود: امروز واکسن پاستاکووک به عنوان دوز اول و دوم در کشور معرفی شد و پاستاکوووک پلاس به عنوان تقویت کننده یا یادآوری وزارت بهداشت مورد استفاده قرار گرفت.

این مقام مسئول درباره شرکت کنندگان در واکسن کونژوگه نوترکیب و دریافت واکسن اصلی گفت: طبق تحقیقات انجام شده سطح ایمنی شرکت کنندگان در این آزمایش خوب بود.

وی افزود: بر اساس گزارش وزارت بهداشت که در هفته جاری منتشر شد، افرادی که در این مطالعه واکسن دریافت کرده اند باید حدود 6 ماه پس از آخرین نوبت یادآوری، نوبت چهارم واکسن «تامین پلاس» را دریافت کنند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا