آخرین خبرها از واکسن‌های ایرانی کرونا / ۴ واکسن جدید در راه است

آخرین خبرها از واکسن‌های ایرانی کرونا / ۴ واکسن جدید در راه است

رئیس کمیته علمی ستاد ملی تاج آخرین آخرین اخبار تولید و آزمایشات بالینی واکسن های ایرانی “Crown” را تشریح کرد.

در مصاحبه ای با خبر روزانه ، دکتر مصطفی گانی وی در مورد واکسن های تاج ایرانی که در مرحله اخذ کد اخلاقی و ورود به یک آزمایش بالینی هستند ، گفت: واکسن نوترکیب دارای مجوز از دانشگاه علوم پزشکی باکیاتالا است. واکسن مشترکی که توسط بانک ملی با فناوری ویروسی غیرفعال تولید شده است ، احتمالاً تا پایان ژوئن کد اخلاقی دریافت می کند و واکسن RNAP با فناوری MRNA (مشابه واکسن مدرن) تا پایان ژوئن مجوز اخلاق دریافت می کند و اوایل تیر.

وی با بیان اینکه آزمایش بالینی واکسن های مذکور از ماه ژوئن تا ژوئیه آغاز می شود ، افزود: ما همچنین یک واکسن مشترک سیناژن با ژاپن و استرالیا داریم که تحت کد اخلاقی دارای مجوز است. این واکسن توسط فناوری نوترکیبی تولید می شود و آزمایش بالینی آن در ماه ژوئن یا ژوئیه آغاز می شود. فاز اول این واکسن در کشورهای دیگر ساخته شده است و مانند واکسن اسپوتنیک با مجوز از کشور دیگری در ایران تولید می شود. بنابراین ، 3 یا 4 واکسن دیگر به واکسن های موجود اضافه می شود ، که می تواند نمونه کارهای واکسن را تا ماه اکتبر در کشور متنوع کند.

در مورد مراحل آزمایشات بالینی سه واکسن “Fakhra” ، “Coopar” و “Conjuga” (که توسط انستیتوی پاستور ایران و کوبا تولید می شود) ، گانی گفت: “این پذیرفته شده است ، اما مرحله اول باید تکمیل شود ، که ممکن است یک ماه طول بکشد. ” واکسن های تولید شده توسط انستیتوی پاستور کوبا و واکسن کوپارز در آزمایش های بالینی قرار دارد و هنوز نتایج دقیق آن گزارش نشده است.

وی در پاسخ به این سال که چه مقدار واکسن های ایرانی می توانند در برابر ویروس جهش یافته اصلاح شوند ، اظهار داشت: ابتدا یک واکسن از شرکت Renap یا همان Moderna مشابه ، ایجاد یک واکسن جدید برای هر جهش حدود دو ماه طول می کشد. و بیشتر – واکسن آدنوویروس ، که هنوز هیچ یک از واکسن های تولید شده توسط این فناوری به مرحله کمیته اخلاق نرسیده است ، اما ما در حال کار بر روی آنها هستیم.

وی در مورد آخرین اخبار مربوط به راه اندازی خط تولید واکسن اسپوتنیک در ایران گفت: Octover قرارداد تولید دارد و فکر می کنم تا دو ماه آینده بتواند در تولید موفق شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا