آموزش نصب و تنظیمات کنترل فاز

کنترل فاز بار شیواامواج چیست ؟

این تجهیز که به یکی از پر کاربرد ترین تجهیزات در برق صنعتی تبدیل شده ترکیبی از کنترل فاز و کنترل بار است همانطور که در آموزش های قبل توضیح دادیم برای راه اندازی الکترو موتور های سه فاز نیاز است که حفاظت هایی در مدار انجام دهیم تا در برابر اختلالات ولتاژو جریان به الکترو موتور ما آسیبی وارد نشود، همچنین مداراتی را یاد گرفتیم که در آنها از از دو تجهیز حفاطتی کنترل بار و کنترل فاز استفاده میکردیم و همانطور که در بالا گفتیم کنترل فاز بار ترکیبی از این دو تجهیز است.

کنترل فاز بار شیواامواج چه مزیت هایی نسبت کنترل فاز و کنترل بار های معمولی دارد؟

اساساً  نیاز است کنترل بار و کنترل فاز در اکثر مدارهای برق صنعتی کنار هم باشند و یک آمپر متر هم برای نمایش جریان نیاز هست پس به ct جهت اندازه گیری هم نیاز داربم ، این تجهیز این مسئله را حل کرده است عملاً چهار تجهیز در یک دستگاه قرار دارد.

قابلیت های کنترل فاز بار

1 جلوگیری از آسیب رسیدن به الکترو موتور دربرابر اختلالات ولتاژ

2 جلوگیری از آسیب رسیدن به الکترو موتور دربرابر اختلالات جریان

3 نمایش جریان مصرفی الکترو موتور

4 دارا بودن ct داخلی که هم برای کنترل بار استفاده میشود و هم برای آمپر متر ( عبور مستقیم سیم تا قطر 25 میلی متر و حداکثر جریان 60 آمپر)

تنظیم کنترل فاز سه فاز | تنظیمات کنترل فاز شیوا امواج | خطاهای کنترل فاز

آیا کنترل بار چیز خوبی است؟

کنترل کننده بار که گاهی اوقات به عنوان کنترل کننده تقاضای پیک نیز شناخته می شود، وسیله ای است که میزان برقی را که خانه شما می تواند در یک لحظه توسط شبکه برق مصرف کند، محدود می کند. می توان آن را از راه دور از پنل الکتریکی خود به کار انداخت. این دستگاه ها توسط صاحبان خانه هایی که به دنبال کاهش مصرف برق خانوار خود و صرفه جویی در مصرف برق هستند، قابل استفاده است. از این دستگاه ها می توان برای کنترل سوئیچ های بار، لوازم خانگی و وسایل الکتریکی که خاموش و روشن می شوند، استفاده کرد.

هم چنین این دستگاه ها برای تنظیم توان مصرفی بار فردی استفاده می شوند. برنامه ‌های کاربردی یا یک تامین‌ کننده انرژی شخص ثالث نیز می ‌توانند از کنترل‌ کننده‌ های بار برای کاهش مصرف انرژی برای اوج مصرف خانگی شما استفاده کنند. شرکت های برق می توانند مصرف انرژی شما را از طریق کنترل مستقیم بار مدیریت کنند. این بدان معنی است که می توانید آبگرمکن و تهویه مطبوع خود را در زمان پاسخگویی به تقاضای اوج خاموش یا خاموش کنید. این برای مشتریان مسکونی چه معنایی دارد؟ در ازای آن، تأمین ‌کننده انرژی ممکن است مشوق ‌های مالی یا کاهش هزینه ‌های قبض برق را ارائه دهد.

طریقه ریست کردن رله کنترل بار

بعد از اینکه رله عمل کرد باید رله ریست شود تا به حالت کار عادی بازگردد.
ریست کردن کنترل بار به سه طریق قابل انجام است:

١- با استفاده از دکمه ریست روی دستگاه
٢- با قطع مدار تغذیھ رله برای چند لحظه
۳ –  ریست اتوماتیک که با اتصال دو ترمینال t1 و t2 بعد از حدود یک دقیقه به  طور خودکارانجام میشود.

نمایندگی فروش انواع رله کنترل فاز، سه فاز، تنظیم، مدار، تک فاز، لطفا جهت استعلام خرید رله کنترل بار، سفارش، دریافت مشخصات فنی و دانلود کاتالوگ کلیک کنید

نمایندگی اشنایدر الکتریک در زمینهٔ مهندسی برق و تولید تجهیزات الکتریکی، الکترونیکی، تولید، توزیع و انتقال انرژی الکتریکی فعالیت می کند. با مراجعه به سايت ما می‌توانيد به راحتی و با اطمینان از اصالت کالا، خرید رله کنترل فاز مورد نظر خود را انجام دهید.

مرجع مقاله: بابا ادیسون

دکمه بازگشت به بالا