آموزش ژست عکاسی در طبیعت

اگر در طبیعت هستید، هرگز فرصت عکاسی را از دست ندهید. طبیعت بهترین نور و پس زمینه را به طور رایگان در اختیار ما می‌گذارد. پس چرا عکس‌های عالی ثبت نکنیم؟ تنها مساله باقی مانده یک ژست جذاب و درست است. اگر با ژست‌های حرفه‌ای آشنا نیستید یا جلو دوربین مؤذب می‌شوید این مقاله برای شماست! در این مطلب از عکس پرینت قرار است انواع ژست عکاسی در طبیعت را به شما یاد بدهیم. پس برای ثبت زیباترین قاب‌ها با ما همراه باشید.

۱. ژست عکاسی دخترانه پاییزی

حتما شنیده‌اید که به پاییز، پادشاه فصل‌ها گفته می‌شود. این لقب واقعا برازنده طبیعت پاییز است. فضای طبیعی و رنگ‌ها در این موقع از سال تکرارنشدنی هستند. برای عکاسی در پاییز از ایده‌های زیر استفاده کنید. از برگ‌ها و المان‌های این فصل در عکستان غافل نشوید. لباس‌های بافتنی، کلاه و شالگردن در عکس پاییزی دخترانه جلوه خیلی زیبایی دارند. در نهایت لبخند بزنید و خاطرات این فصل را با ثبت عکس ماندگار کنید.

۲. ژست عکس دخترانه در ساحل و دریا

حتما چند ژست عکاسی در طبیعت ساحلی را یاد بگیرید. فضای وسیع دریا معمولا درخت و نیمکتی ندارد که به آن تکیه دهید. پس خیلی مهم است که بتوانید با ژست درست، عکس طبیعی و زیبایی ثبت کنید. حالت‌های نشستن، قدم زدن و به دل آب زدن از ژست‌های جذاب دخترانه در ساحل هستند.

۳. ژست عکاسی در طبیعت جنگل و دشت

هر جا که دشت و جنگلی دیدید از زیبایی آن برای گرفتن عکس استفاده کنید. پس زمینه سبز واقعا جلوه عالی دارد. البته به شرطی که سعی کنید لباستان سبز و قهوه‌ای نباشد و با طبیعت پشت سرتان ادغام نشوید. برای عکاسی تک نفره دخترانه در جنگل، معمولا از استایل اسپرت استفاده می‌شود. اما در دشت‌های گل و مزرعه می‌توانید پیراهن‌های حریر و دخترانه بپوشید.

۴. ژست عکاسی پروفایل دخترانه در طبیعت

حالا که در طبیعت نور و زمینه خوب داریم، چرا عکس پروفایل و اینستاگرام نگیریم؟ در این سبک عکاسی روی بالاتنه و صورت تمرکز کنید. برای تنوع، می‌توانید از گل‌‌ها و عناصر طبیعی، کنار صورتتان استفاده کنید.

۵. ژست عکاسی دخترانه در طبیعت با گل ها

معمولا دختران به زیبایی و لطافت گل‌ها تشبیه می‌شوند. پس چه خوب می‌شود اگر هر دو این زیبایی را در یک عکس ثبت کنید. یکی از ایده‌های جذاب عکاسی دخترانه استفاده از گل‌ ها است. اگر در طبیعت هستید حتما ایده‌های عکاسی زیر را امتحان کنید.

شما هم می‌توانید عکس‌های حرفه‌ای و فوق‌العاده‌ای داشته باشید. کافی است در هر فرصتی تمرین کنید و ژست‌های بالا را اجرا کنید. اگر به آموزش پایه‌ نیاز دارید سری به مقاله بزنید. برای هم مقاله جداگانه‌ای در وبلاگ قرار داده‌ایم.

در آخر یادتان باشد یک عکس خوب فقط با چاپ ماندگار می‌شود. سعی کنید در کنار ثبت عکس در شبکه‌های اجتماعی، حتما نسخه چاپ شده آن را هم داشته باشید. با مراجعه به سایت می‌توانید عکس‌هایتان را در انواع محصولات خلاقانه فتوبوک، پولاروید، شاسی، بوم،در اینجا ژست‌های متنوعی را در محیط‌های طبیعی معرفی کرده‌ایم. می‌توانید بخوبی از این الگوها الهام گرفته و در سفرهای خود به طبیعت از آن‌ها استفاده کنید.

انواع ژست‌های عکاسی در طبیعت

برای راحتی کار، ژست‌های عکاسی در طبیعت را در گروه‌های مختلف دسته بندی کرده‌ایم. می‌توانید از این ژست‌ها الگو گرفته و با خلاقیت خود عکس‌های بی‌نظیر و خاطره‌انگیزی ثبت کنید.

عکاسی در دشت‌

دشت‌های باز فضایی عالی برای انواع ژست‌های عکاسی در اختیار شما قرار می‌دهند. ژست‌های نشسته یا ایستاده در میان علفزارها، درعین سادگی زیبایی خاصی دارند. تلألو نور خورشید بر روی چمنزارها جلوه ژست‌ها را دوچندان می‌کند.

ژست عکاسی درمیان گُل‌ها

هنگامی که در طبیعت با بوته‌ها و درختچه‌های گُل‌ها روبرو می‌شویم بطور ناخودآگاه دوست داریم با آن‌ها عکس بگیریم. چه بهتر است که با کمی خلاقیت و اجرای ژست‌های متنوع این عکس‌ها را زیباتر کنیم. اجرای ژست‌های مختلف اعم از نشستن در میان گُل‌ها یا ایستادن یا حتی دراز کشیدن در بین آن‌ها بسیار معمول است.

طبیعت کوهستان

مناطق کوهستانی فرصت‌های کم‌نظیری برای عکاسی فراهم می‌کنند. برای نمایش زیبایی مسحور کننده کوهستان لازم نیست تا قله بروید، هرچند نماهای از بالا منحصربفرد خواهند بود. توصیه می‌شود حس شادی ناشی از حضور در کوهستان را در چهره خود نمایش دهید.

ژست عکاسی در طبیعت جنگلی

گشت‌وگذار در جنگل بخودی خود بسیار هیجان انگیز است و اگر با ژست‌های مناسب عکاسی همراه شود، تجربه‌ای بی‌مانند خواهد بود. عکاسی بصورت ایستاده در کنار درختان بلند قامت، یا قدم زدن در جاده‌های جنگلی از ژست‌های عالی برای عکاسی در جنگل هستند. سایه روشن نور از لابلای شاخسارها را از دست ندهید.

ژست عکاسی در کویر

طبیعت کویر بر خلاف جنگل، صاف و یکدست به‌نظر می‌رسد اما درواقع زیبایی‌های کویر به‌هیچ وجه دست‌کمی از جنگل و فضای سبز ندارد. آرامش و بی‌کرانگی کویر دستاویز خوبی برای اجرای زیباترین ژست‌های عکاسی است. توجه داشته باشید بهترین زمان عکاسی در کویر هنگامی است که از شدت نور مستقیم خورشید، کاسته شده باشد.

ژست عکاسی در ساحل دریا

خوشبختانه طبیعت چهارفصل ایران به شما امکان سفر به سواحل در تمامی ایام سال را فراهم می‌کند. قدم زدن در سواحل یا تماشای دریا از فراز صخره‌ها را با ژست‌های دلخواه تجربه کنید. اگرچه عکاسی هنگام غروب و طلوع آفتاب در سواحل ممکن است آسان نباشد اما ژست‌های طلوع و غروب بصورت ضدنور یا سیلوئت بسیار زیبا هستند.

ژست عکس اسپرت در طبیعت

رفتن به طبیعت یعنی دور شدن از رفتارهای رسمی روزمره، بنابراین ژست‌های عکاسی در طبیعت نیز از این امر مستثنی نیستند. سادگی و غیر رسمی بودن در زست‌های عکاسی اسپرت به بهترین وجه نمایش داده می‌شوند. سعی کنید در این ژست‌ها خودتان باشید و بی تکلف.

ژست عکس کودک در طبیعت

هنگامی که کودکان را در طبیعت آزاد می‌گذاریم شاهد خلق زیباترین ژست‌ها بطور اتوماتیک و بدون برنامه‌ریزی هستیم. کافی است موقعیت شناس خوبی باشید تا این ژست‌های زیبا را ثبت کنید. بهترین زاویه دوربین، در ارتفاع هم‌سطح چشمان کودکان بدست می‌آید.

ژست عکاسی هنگام طلوع و غروب

ساعت طلایی یا هنگام طلوع و غروب آفتاب همیشه بهترین ساعت برای عکاسی پرتره شناخته می‌شود. کافی است دوربین خود را برای این شرایط تنظیم کرده و به‌گونه‌ای از سوژه عکاسی کنید که ضمن حفظ زیبایی ژست، درخشش طلایی یا نقره‌ای نور آفتاب را هم ثبت کنید.

ژست عکس زن و شوهر در طبیعت

در فلسفه چینی، آسمان مظهر پدر و زمین مظهر مادر است. اگر با همسر خود به دامان طبیعت می‌روید مثل این‌ است که به نهاد پاک خود بازگشته‌اید. ژست‌های ترکیبی با همسر به بهترین وجه نشان‌دهنده احساسات هستند. سوژه‌های در حال حرکت، پویایی زندگی را نمایش می‌دهند. در این ژست‌ها سعی کنید حداقل یک عنصر متحرک در کادر وجود داشته باشد.

ژست عکس دخترانه در طبیعت

آنچه که ژست‌های عکاسی دخترانه را از سایر ژست‌ها متمایز می‌کند، حس سرزندگی و نشاط موجود در این ژست‌هاست. دختران جوان بخوبی با طبیعت هماهنگ می‌شوند و بواسطه زیبایی چهره و پوشش مناسب، بهترین ژست‌ها را بصورت خودجوش اجرا می‌کنند.

رفتن به طبیعت فرصت بسیار خوبی برای اجرای ژست‌های متنوع عکاسی است. با توجه به وضعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی می‌توانید مناسب‌ترین ژست‌ها را برگزینید.

 کاغذ عکس، مخیلی از افراد عادت کرده اند که به جای استفاده از طبیعت و لذت بردن از آن غرق در عکس گرفتن می شوند پس چه بهتر که ژست عکس گرفتن در طبیعت را بدانند تا عکس های زیبای داشته باشند.

انواع ژست عکس گرفتن در طبیعت

نور در عکاسی بسیار حائز اهمیت است. در طبیعت شما دارای دو نور هستید نور آفتابی که در روز های عادی دیده میشود و نور روزهای ابری که در روز های باران، برف با رنگی خاکستری گرفته میشوند.این نکات را در قسمت آموزش عکاسی توضیح خواهیم داد.

تاریخچه عکاسی طبیعت | دوربین عکاسی نیکون دیجی کالا | دوربین نیکون d3300 دیجی کالا

ژست گرفتن یکی از جلوه های مهم در عکاسی است که به عهده سوژه است بک لایت و بک گراند را عکاس آماده میکند، برای ژست عکس گرفتن در فضای باز اگر می خواهید عکس های زیباتری داشته باشید به ادامه مقاله و گالری عکس های ژست عکاسی توجه فرمائید.در عکاسی طبیعت تجهیزات زیادی لازم نیست شما باید بتوانید برای پیدا کردن سوژه های ناب راحت حرکت کنید.

ژست گرفتن برای بعضی افراد شاید کار سختی باشد با تماشای عکس ها در ادامه میتوانید کمی ژست گرفتن برای عکاسی را تمرین کنید تا بتوانید عکس هایی زیبا با ژست های شیک داشته باشید.

  • ژست عکس دخترانه در طبیعت
  • ژست زیبا برای عکس در طبیعت
  • ژست عکس زیبا برای طبیعت
  • در طبیعت
  • ژست عکاسی زیبا برای طبیعت
  • در طبیعت
  • ژست عکس غمگین در طبیعت

در عکاسی طبیعت عمق میدان مسئله مهمی است هر چه عمق میدان ما در طبیعت بیشتر باشد عکس زیبا تری خواهیم داشت در عکاسی طبیعت توجه داشته باشید که پلان های جلویی را کامل واضح قرار دهید بک گراند در پلان های پشتی اگر تار شد مشکلی برای عکس ما ایجاد نمیکند و عمق میدان را بهتر به نمایش میگذارد.

خط افق را فراموش نکنید و به جای گیری آن در عکستان توجه داشته باشید اگر بتوانید خطوط طلایی و یک سوم ها را نیز رعایت کرد بی شک میزان رضایتمان از عکس گرفته شده بیشتر میشود.

ژست عکس خانوادگی در طبیعت

برای جلو گیری از لرزش دست در لنز های تله شما میتوانید از سه پایه استفاده کنید.عکس گرفتن در طبیعت رسالت بزرگی است چون وظیفه انتقال حس های نابی که از طبیعت در جان انسان رخنه میکند با عکسی است که شما نشان دیگران می دهید.

جدیدترین ژست های عکاسی دخترانه در فضای باز

دختران علاقه زیادی به عکس گرفتن در فضای باز و طبیعت زیبا دارند، حال ایده های جذاب و لاکچری زیادی برای ژست عکاسی دخترانه وجود دارد و از آنجا که فضای باز نور و پس زمینه را به طور رایگان در اختیار افراد قرار می دهد، می توان عکسهای زیبا و فوق العاده جذابی در طبیعت زیبا به ثبت رساند، بنابراین در صورتی که علاقمند به عکاسی از خود در محیط بیرون و مناظر طبیعی زیبا هستید و در این زمینه برای ژست عکاسی از خود ایده ای ندارید، می توانید از انواع ژست عکسهای زیبای گلچین شده در اینجا دیدن کنید و الگو بگیرید.

هر یک از فصول بهار، پاییز، تابستان و زمستان زیبایی خاص خود را دارند و ایده های جذابی برای گرفتن عکسهای زیبا در طبیعت می باشند، اما فصل پاییز با خودنمایی برگ های زرد پاییزی و ایجاد فضای عاشقانه و رویایی یکی از زیباترین فصول برای بهره بردن از فضا به منظور ثبت عکسهای زیبا و جذاب می باشد، حال استفاده از المان های این فصل همچون برگ های پاییزی، لباس های بافت و شال گردن و کلاه برای دختران می توانند در جذابیت و زیبایی عکسها تاثیر زیادی داشته باشند، در اینجا می توانید انواع دیگر ژست عکاسی دخترانه در فضای باز را مشاهده کنید و لذت ببرید.

امیدواریم از تماشای گالری در طبیعت نهایت استفاده را برده باشید و بتوانید از آن های برای داشتن عکسی زیبا استفاده کنید.

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

منبع: youtube.com

 

دکمه بازگشت به بالا