تاثیر شامپو فرش بر نرمی و احساس لطافت فرش‌ها

قالیچه ها و فرش های دستباف چه فوایدی برای سلامتی بدن دارند؟!

نانو فرش و مبلمان: ممکن هست بخواهید فرش های منزلتان را عوض کنید، اما ندانید چه مدل فرشی بخرید؟ یا حتی ممکن هست بخواهید اطلاعاتتان را راجع به فرش های دستباف و ماشینی به روز کنید. بسیاری از افراد به هنگام خرید تنها به دو نکته قیمت و زیبایی فرش دقت می کنند، اما آیا به این نکته توجه کرده اید که فرش مورد نظرتان بر روی سلامت شما و خانواده تان چه تاثیری دارد؟ همانطور که می دانید فرش های ایرانی در کشورهای مختلف آمریکایی و اروپایی زبانزد هستند و طرفداران بسیاری دارند، ولی این شهرت تنها به زیبایی آن ها ختم نمی شود، بلکه بر روی سلامتی شما تاثیر بسزایی دارد. حال در این مقاله به بررسی فواید فرش های دستباف برای سلامتی بدن خواهیم پرداخت.

فواید فرش های دستباف برای سلامتی بدن

محصولات نانو دکتر بیز: فرش های خوش رنگ و زیبا در ابتدای امر مخصوص پادشاهان و کاخ های بزرگ بودند و مردم معمولی به دلیل گرانی توانایی استفاده از آن ها را نداشتند. با گذشت هزاران سال و پیشرفت صنعت، دستگاه هایی به کمک هنرمندان قالی باف و فرش باف آمدند تا در سبب تسهیل در امور بافت فرش ها شوند. با کمک این دستگاه ها، فرش ها در زمان سریعتر و به شیوه آسان تری آماده می شدند. قیمت فرش ها کمتر شد و تحت عنوان فرش ماشینی روانه بازار شدند. اگرچه فرش های ماشینی از لحاظ طرح و نقش، متنوع و زیبا هستند و نسبت به قالی ها و فرش های دستی ارزان تر می باشند، اما مشکلاتی هم برای مصرف کننده ایجاد می کنند.

فرش های دستی با توجه به خلاقیت هنرمند تهیه می شوند، گره به گره و طرح به طرح هر قالی و فرش دستی ساعت ها زمان می برد تا بافته شود. ابریشم و پشمی که در تهیه این فرش ها استفاده می شود در کنار طرح های اصیل فرش ها، خواهان زیادی دارند. بسیاری از مردم تمایل به استفاده از فرش های خلاقانه و ساخته بشر دارند، اما این فرش ها به جز طرح های اصیل دیگر چه فوایدی دارند؟

ضد حساسیت و آلرژی

شامپو بدنه خودرو نانوسان: فرش های دستباف از موادی همچون پشم و ابریشم تهیه می شوند که کاملا طبیعی هستند و با پوست بدن سازگار می باشند، در حالی که فرش های ماشینی از الیاف و رنگ های مصنوعی تهیه شده اند که می تواند سبب حساسیت های پوستی و شوند. بنابراین، اگر کودکانی دارید که ساعت ها در منزل می دوند یا خودتان تمایل دارید ساعاتی در روز، بر روی زمین بنشینید، پیشنهاد می شود از این فرش های دستباف در منزلتان استفاده کنید.

افرادی که پوست های حساسی دارند و به سادگی پوستشان متورم یا قرمز می شود، بهتر است در منزل خود از قالی های مصنوعی و ماشینی استفاده نکنند، زیرا الیاف مورد استفاده در ساخت فرش های ماشینی دارای مواد شیمیایی هست، اما بالعکس فرش ها و قالیچه های دست بافته به دلیل الیاف طبیعی که دارند از ایجاد حساسیت و آلرژی بر روی پوست جلوگیری می کنند.

جلوگیری از بیماری های تنفسی

فرش ها و قالیچه های دست بافت به سادگی و آسانترین راه ممکن تمیز می شوند. به دلیل استفاده از الیاف طبیعی در ساخت این فرش ها، این امکان به مصرف کننده داده می شود تا به راحتی و با مقداری آب و شامپو فرش را تمیز کند. اما، ماجرا به ظاهر تمیز ختم نمی شود، فرش های دستباف به طور کامل و از عمق تمیز می شوند که این باعث کاهش گرد و خاک و مواد آلرژی زا داخل منزل خواهد شد. بنابراین، از ایجاد بسیاری از بیماری های تنفسی همچون و حساسیت ها جلوگیری می شود. در حالی که فرش های ماشینی گرد و خاک را در خود جمع کرده و با هر حرکتی بر روی آن، ذرات گرد و خاک در هوا پخش شده و سبب بروز مشکلات تنفسی و آلرژی زا می شوند.

همچنین بخوانید:

حفظ سلامت استخوان ها

شاید برای شما جالب باشد که بدانید از نظر طب سنتی، فرش های ماشینی طبع سردی دارند که برای استخوان ها مناسب نیستند، اما فرش های دستباف طبیعت دو گانه ای دارند. از لحاظ علمی ثابت شده است که فرش های دستباف عایق های مناسب حرارتی هستند. پشم طبیعی گرمای بسیاری به خود جذب می کند که باعث گرم شدن محیط خانه در زمستان و همچنین کمک کننده به تنظیم دمای منزل در تابستان می شود. از طرفی، رطوبت را جذب می کند که به از بین بردن رطوبت اضافی خانه تان کمک می کند. به همین دلیل فرش های دست بافته برای استخوان ها مفیدتر بوده و از جذب سرما و رطوبت به استخوان ها جلوگیری می کند. در حالی که تحقیقات انجام شده نشان می دهد که الیاف مصنوعی در فرش های ماشینی سبب افزایش دردهای استخوانی و حتی کاهش تراکم استخوان ها خواهد شد.

بهترین شامپو فرش | بهترین شامپو فرش نانو | بهترین مارک شامپو فرش نی نی سایت

 افزایش آرامش محیط خانه

پشمی که در تولید فرش های دستی استفاده می شود، گرمای طبیعی، نرمی و لطافت را به ارمغان می آورد، اما آیا می دانستید پشم یک عایق صدای قوی و طبیعی است؟ طبق تحقیقات علمی اثبات شده است، پشم یک عایق صدای طبیعی است، به این معنا که صداهای اضافی را جذب می کند و محیط خانه را آرامتر می کند. بنابراین، از فواید فرش های دستباف افزایش آرامش و سکوت در محیط خانه است.

تصفیه کننده هوا

از دیگر فواید فرش های دستباف می توان به پاک کنندگی محیط اشاره کرد. آن ها تمیز کننده و تصفیه کننده هوا نیز می باشند و میکروب ها و آلودگی های هوا را جذب می کنند (پشم به طور طبیعی آلودگی را تا 30 سال به خود نگاه می دارد). الیافی همچون پشم یک ضد باکتری قوی هستند که به تمیزکردن هوای خانه و مبارزه با باکتری ها و آلرژی ها کمک می کنند.

سازگار با محیط زیست

دنیای مد یکی از اصلی ترین عوامل آلوده کننده کره زمین است، اما فرش ها و قالیچه های دستباف به دلیل طبیعی بودن برای مشکلی ایجاد نمی کنند. فرش های دستباف از الیاف مصنوعی و مواد شیمیایی ساخته نشده اند به همین دلیل مقاومت بالایی دارند. در حالی که فرش های ماشینی و صنعتی با چسب ها و مواد شیمیایی تهیه می شوند که این مواد با گذر زمان پوسیده شده یا آسیب می بینند. فرش های ماشینی در مقایسه با فرش های دستباف که مقاومت بالایی (همچون ابریشم که بیشتر از 50 سال بدون آسیب باقی می ماند) دارند، از عمر کوتاهی برخوردار هستند

دکمه بازگشت به بالا