علمی و پزشکی

کاهش محدودیت‌های سفری در دانمارک

براساس یک گزارش شفاف به نقل از فوربس ، دانمارک به یکی از کشورهای اروپایی تبدیل شده است که با کاهش محدودیت های سفر شروع به از سرگیری فعالیت های گردشگری کرده اند.

اکنون دانمارک به گردشگران از اتحادیه اروپا و منطقه شینگن اجازه می دهد که مطابق قانون وارد کشور شوند.

تصمیم جدید دانمارک ، که از 14 مه به اجرا درآمد ، به ساکنان اتحادیه اروپا و منطقه شینگن با وضعیت نارنجی یا زرد اجازه می دهد وارد کشور شوند. پیش از این فقط سفرهای لازم به دانمارک امکان پذیر بود.

محدودیت های سفر برای گردشگران قرمز همچنان وجود دارد ، اما در حال حاضر هیچ یک از کشورهای اتحادیه اروپا و شینگن در گروه هلال احمر نیستند. در نتیجه ، دانمارک اکنون پذیرای گردشگران از تمام کشورهای اتحادیه اروپا و منطقه شینگن است.

با این حال ، قبل از پرواز ، مسافران باید اثبات نتیجه منفی آزمایش تاج را ارائه دهند. البته این قانون درمورد مسافرانی که از کشورها و مناطق زرد سفر می کنند اعمال نمی شود.

مسافران کشورهای نارنجی که قصد سفر به دانمارک را دارند و می توانند واکسیناسیون و ایمنی در برابر ویروس کرون و آزمایش تاج منفی را ثابت کنند ، مجاز به ورود به دانمارک هستند. کسانی که این فرصت را ندارند باید حداقل چهار روز قرنطینه شوند تا نتیجه نهایی آزمایش عروق بیماری کرونا ثبت شود.

از 12 ماه مه ، تعداد کل افراد آلوده به ویروس در دانمارک 262159 نفر و تعداد کل مرگ و میر ناشی از ویروس 2499 نفر بوده است.

روند واکسیناسیون در دانمارک پس از ممنوعیت استفاده از واکسن Astrazenka به تأخیر افتاد. تاکنون 52/27 درصد از دانمارکی ها حداقل یک واکسن تاج دریافت کرده اند و 16/72 درصد نیز کاملاً واکسینه شده اند.

دکمه بازگشت به بالا