برگرداندن پیج اینستاگرام بدون ایمیل و شماره

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی بسیار محبوب است و در کشور ما نیز کاربران بسیار زیادی دارد و افراد در جهت ارتباط با دوستان و به اشتراک‌گذاری زندگی شخصی و حتی فروش محصولات خود استفاده می‌کنند. خرید فالوور فیک ممکن است منجر به کاهش اعتماد واقعی مخاطبان به حساب شما شود و ارتباط با مخاطبان واقعی را سخت تر کند . اما اگر پیج اینستاگرام ما به هر دلیلی بسته شده یا حتی هک شود به چه صورت می‌توانیم پیج خود را بازگردانیم؟ در ادامه این مطلب به بازگردانی پیج اینستاگرام می‌پردازیم و روش آن را به طور کامل توضیح می‌دهیم. پس ادامه این مطلب کاربردی را از دست ندهید.

چرا پیج من غیر فعال شده است؟

دلایل مختلفی برای غیر فعال شدن پیج اینستاگرام وجود دارد و جالب این است که این برنامه قبل از غیر فعال شدن به شما هیچ اخطاری نمی‌دهد و تنها زمانی که بخواهید به اکانت خود وارد شوید با یک پیغام ارور مواجه خواهید شد. البته توجه داشته باشید که این پیغام را با پیغام وارد کردن اشتباه پسورد و نام کاربری اشتباه نگیرید. خود اینستاگرام دلایل غیر فعال کردن پیج را عنوان نکرده اما طبق تجربه دلایل آن می‌تواند کپی رایت، آپلود مطالب برخلاف سیاست‌های اینستاگرام، متصل کردن اکانت به برنامه‌های شخص ثالث و حتی ریپورت شدن زیاد از سمت کاربران دیگر باشد.

کپی رایت چیست؟

خبر خوب این است که اگر اکانت شما به اشتباه غیر فعال شده باشد، بازگرداندن آن کار دشواری نیست و تنها چند روز زمان خواهد برد. از آنجایی که کپی رایت یکی از دلایل عمده غیر فعال شدن اکانت اینستاگرام است آن را در ادامه توضیح می‌دهیم. کپی رایت در واقع یک حق است که باعث می‌شود تمامی مزایای یک اثر به صاحب اثر برسد و شخص دیگری نتواند بدون اجازه از این محتوا استفاده کند. کپی رایت شامل موارد زیر می‌شود:

  • کتاب
  • طراحی و نقاشی
  • تصاویر
  • موزیک
  • فیلم‌های سینمایی

کپی رایت به بیان بسیار ساده یعنی این که شما اجازه ندارید از آثار دیگران بدون اجازه‌ی آن‌ها استفاده کنید و تمام ارزش و اعتبار آن محتوا به خود شخص تولیدکننده تعلق دارد. مثلا شما اجازه ندارید که از یک فیلم سینمایی یا موزیک ویدئو بدون اجازه‌ی صاحب اثر استفاده کنید. تحت شرایط اینستاگرام، به طور کلی شما نمی‌توانید محتوایی که موجب نقض حقوق شخص دیگری می‌شود را به اشتراک بگذارید. در واقع مثلا شما نمی‌توانید عکسی را از پیج شخصی فردی دانلود کنید و آن را در صفحه شخصی خود یا یک پیج عمومی به اشتراک بگذارید؛ چرا که این کار باعث نقض حریم شخصی فرد مذکور می‌شود. موارد زیر شامل کپی رایت در اینستاگرام می‌شوند:

  • به اشتراک گذاشتن یک موزیک، حتی در صورتی که آن را خریداری کرده باشید.
  • به اشتراک گذاشتن یک ویدئو با پخش صدای یک موزیک کپی رایت در پس‌زمینه
  • به اشتراک گذاشتن پستی از یک هنرمند بدون تخصیص حق کپی رایت به او
  • کپی از یک محتوا و استفاده از آن در راستای تبلیغات
  • ویرایش کردن محتوای شخص دیگری
  • محتوایی را از یک شبکه اجتماعی دیگر دانلود کرده باشید و یا آن را از گوگل دانلود کرده باشید

 حل مشکل کپی رایت پست اینستاگرام

به اصلی‌ترین بخش از این مطلب می‌رسیم، جایی که قرار است راهکارهایی را با هم مرور کنیم که به شما کمک می‌کنند تا بتوانید پست دلخواه خود را بدون مشکل در این شبکه اجتماعی پربازدید به اشتراک بگذارید. نوشتن نام صاحب اثر در کپشن: همان‌‌طور که در بالا هم اشاره کردیم، در صورتی که موزیک، قسمتی از یک فیلم سینمایی، عکس و یا ویدئوهای مختلف را به اشتراک می‌گذارید و نام صاحب اصلی آن را می‌دانید حتما در قسمت کپشن به زبان انگیسی اشاره کنید که کلیه‌ی حقوق این پست مربوط به صاحب اثر است و شما تنها آن را به اشتراک گذاشته‌اید. برای اطمینان بیشتر می‌توانید پیج صاحب اثر را هم در قسمت کپشن تگ کنید تا احتمال حذف محتوا به حداقل برسد.

زمانی که اینستاگرام پستی را از ما به دلیل نقض قوانین کپی رایت حذف می‌کند، همه‌ی ماجرا به پایان نمی‌رسد و شما می‌توانید با ذکر دلیل برای این برنامه آن‌ها را قانع کنید که با روش درستی از محتوای شخص دیگر در حال استفاده هستید. برای این کار به روی پست حذف شده در بخش نوتیفیکیشن اینستاگرام کلیک کنید تا با دکمه‌ی Submit Dispute مواجه شوید. راه‌های کپی رایت موسیقی: بیش از هر چیز دیگری شاید شما بخواهید یک موزیک جذاب را در صفحه شخصی خود یا یک صفحه‌ی عمومی به اشتراک بگذارید، اما اگر این آهنگ جزو دسته‌ی کپی رایت باشد، در سریع‌ترین زمان ممکن حذف خواهد شد. چاره‌ی این کار چیست؟

  • طبق الگوریتم‌های اینستاگرام، آهنگی که جزو دسته‌ی کپی رایت باشد به سرعت شناسایی شده و از این برنامه حذف می‌شود. برای حل این مشکل باید دو کار کلی را انجام دهید. اول این که اطلاعات موزیک از جمله نام، نام آلبوم، نام خواننده، سال انتشار و دیگر اطلاعات را تغییر دهید تا وارد الگوریتم‌های این برنامه نشود. راه دوم هم این است که آهنگ مورد نظر را کمی تغییر دهید، این تغییر می‌تواند اضافه کردن یک ثانیه وویس به آهنگ توسط برنامه‌ی Inshot باشد. یا ادیت‌های حرفه‌ای‌تر و میکس دو آهنگ و غیره. زمانی که شما یک آهنگ را ویرایش می‌کنید چون نسخه‌ی نهایی با نسخه‌ی اصلی تفاوت دارد (حتی کوچک‌ترین تفاوتی) دیگر جزو آهنگ‌های کپی رایت اینستاگرام حساب نمی‌شود و استفاده از آن مجاز است.
  • از سایت‌هایی مثل و استفاده کنید. در این سایت‌ها آهنگ‌های بدون کپی رایت وجود دارد و استفاده از آن‌ها هیچ مشکلی را برای شما ایجاد نخواهد کرد. البته در این سایت‌ها باید اشتراک تهیه کنید که خیلی از نظر قیمتی کار به صرفه‌ای نیست، اما از طرفی می‌توانید نام موزیک مورد نظر را انتخاب کرده و آن را از بستر اینترنت دانلود کنید.
  • به جای این که تنها یک دقیقه از آهنگ مورد علاقه‌ی خود را به اشتراک بگذارید که یک اسلاید اینستاگرام را اشغال کند، زمان بیشتری از آهنگ را انتخاب کنید تا ۲ یا ۳ اسلاید کلی را تشکیل دهد. با این کار الگوریتم‌های اینستاگرام بسیار سخت‌تر می‌توانند به دنبال نقض کپی رایت در پست‌های چند اسلایده باشند تا یک پست تک اسلایده.

روش بازگردانی پیج اینستاگرام

مراحل را به ترتیب پشت سر بگذارید اما به خاطر داشته باشید که تنها در صورتی اکانت بازیابی می‌شود که به اشتباه غیر فعال شده باشد و در صورت نقض قوانین ممکن است بازگردانی پیج اینستاگرام شما امکان پذیر نباشد. البته این تنها راه نیست و در ادامه سایت بازگردانی پیج اینستاگرام را معرفی می‌کنیم. برای ثبت درخواست بازگردانی پیج اینستاگرام از طریق به این سایت مراجعه کنید. در صفحه اول باید اطلاعات مختلف خود را وارد کرده و آن را برای اینستاگرام ارسال کنید. فیلد اول از شما می‌خواهد که نام کامل خود را وارد کنید و در فیلم دوم و سوم باید به ترتیب ایمیل و نام کاربری خود را وارد کنید.

اگر واقعا به اشتباه اکانت اینستاگرام شما غیر فعال شده است آن را توضیح دهید و عنوان کنید که هیچ کاری بر خلاف قوانین این شبکه اجتماعی انجام نداده‌اید و از آن‌ها بخواهید تا پیج شما را بازگردانی کنند. ممکن است در فرآیند ارسال این شکایت از شما خواسته شود تا عکس سلفی از خود ثبت کنید تا اینستاگرام از هویت شما اطمینان حاصل کند. این پروسه معمولا چند روز بیشتر طول نمی‌کشد و جوابی از سمت اینستاگرام دریافت خواهید کرد که پیج شما مجدد فعال شده است یا این که دلایلی برای غیر فعال شدن آن وجود دارد. توجه داشته باشید که می‌توانید بیشتر از یک بار در این صفحه شکایت ثبت کنید.

فعال کردن پیج غیر فعال شده توسط خود کاربر

چند سال قبل اینستاگرام، قابلیتی را به این شبکه اجتماعی اضافه کرد که شما به کمک آن می‌توانید اکانت خود را برای مدتی غیر فعال کرده و از فضای مجازی فاصله بگیرید. این کار تنها از طریق مرورگر گوشی یا لپ تاپ امکان پذیر است و نمی‌توانید با برنامه اینستاگرام اکانت خود را موقتاً غیر فعال کنید. فعال کردن مجدد اکانت بسیار ساده است و تنها کافیست که در حالت عادی وارد اکانت خود شوید و نام کاربری و رمز خود را وارد کنید. در ابتدا بسته به مدت زمانی که از این شبکه استفاده نکرده‌اید باید برخی از قوانین جدید را تأیید کنید تا دسترسی به اکانت فعال شود.

بازگردانی پیج اینستاگرام هک شده

برای هکرها اینستاگرام یکی از اهداف محبوب است و از طریق هک اکانت‌های اینستاگرام به اطلاعات شخصی دسترسی پیدا کرده و از آن در جهات مختلف استفاده می‌کنند. اگر متوجه شدید که اکانت شما هک شده است در سریع‌ترین زمان ممکن اقدامات گفته شده در ادامه را انجام دهید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که ایمیل دریافتی از سمت اینستاگرام را چک کنید. اگر این ایمیل به این منظور بود که ایمیل آدرس اکانت شما تغییر کرده است به احتمال بسیار زیاد اکانت شما در خطر است؛ چرا که یکی از راحت‌ترین روش‌های هک اکانت اینستاگرام تغییر ایمیل به ایمیل مورد نظر هکر است.

  • به بخش Get help sign in در گوشی‌های اندرویدی و Forgot password در ایفون‌ها مراجعه کنید.
  • در گوشی‌های اندرویدی نام کاربری، ایمیل یا شماره تلفن را وارد کرده و گزینه Next را بزنید.
  • حال روی گزینه Need more help کلیک کنید و مراحل گفته شده را پشت سر بگذارید.

توجه داشته باشید که بازگرداندن پیج اینستاگرام بدون ایمیل و شماره تلفن امکان پذیر نیست و حتما باید از یکی از این دو مورد استفاده کنید. البته اگر ورود دو مرحله‌ای را فعال کرده باشید کد‌های بک آپ می‌تواند راه چاره شما باشد ولی باید آن‌ها را در جایی امن نگه‌داری کنید. پس از این که با لینک دریافتی از طریق شماره تلفن به اکانت خود وارد شدید در اولین اقدام پسورد خود را تغییر دهید و دسترسی برنامه‌های شخص ثالث به اکانتتان را مسدود کنید. برای گزارش کردن اکانت هک شده خود نیز می‌توانید مراحل زیر را انجام دهید.

بازگردانی پیج اینستاگرام حذف شده

اگر خودتان یا کسی که اطلاعات اکانت شما را داشته است اکانت اینستاگرام شما را حذف کرده دیگر هیچ راهی برای بازگردانی آن پیج وجود ندارد. در واقع پیج حذف شده در اینستاگرام به هیچ روشی امکان بازگردانی ندارد. شما می‌توانید اکانت جدیدی با همان ایمیل یا شماره تلفن ایجاد کنید ولی استفاده از نام کاربری یکسان امکان پذیر نیست. یکی از دلایلی که اینستاگرام پیج شما را غیر فعال می‌کند استفاده از برنامه‌های غیر رسمی و شخص ثالث و ربات‌های مختلف است. پس برای بازگرداندن پیج نیز نیازی نیست از ربات استفاده کنید و به راحتی طبق گفته‌های بالا در صورتی که پیج شما اشتباهاً غیر فعال شده باشد می‌توانید آن را مجدد فعال کنید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا