درآمد اینفلوئنسرهای اینستاگرام

یکی از مشاغل نوظهور که به واسطه پیشرفت فضای مجازی و فراگیری آن در زندگی مردم به وجود آمده است، اینفلوئنسر شدن است. در واقع به زبان عامیانه شاخ های مجازی و افرادی که فالوور های بالایی در فضای مجازی دارند، اینفلوئنسر نامیده می شوند. در سال های اخیر افراد زیادی توانستند در اینستاگرام به شهرت زیادی دست پیدا کنند و حتی به بالای 10 میلیون فالوور نیز برسند. شاید در گذشته فقط از طریق بازیگر شدن یا فوتبالیست شدن این امکان وجود داشت، اما در حال حاضر با فعالیت مفید و مستمر در اینستاگرام، افراد زیادی به شهرت می رسند و پس از آن با تبلیغات به درآمدهای هنگفت دست پیدا می کنند. در این مقاله قصد داریم بگوییم که اینفلوئنسرهای ایرانی چقدر از اینستاگرام درآمد دارند و پردرآمدترین افراد در این حوزه را به شما معرفی کنیم.

اینفلوئنسر یعنی چی؟

قبل از هر چیز بهتر است با معنی کلمه اینفلوئنسر آشنا شوید و متوجه شوید که چه کسانی این عنوان را با خود یدک می کشند. همانطور که اشاره داشتیم با فراگیر شدن فضای مجازی در زندگی مردم، بسیاری از افراد اقدام به فعالیت های مستمر در زمینه های مختلف آموزش آشپزی، بلاگری، آموزش آرایشگری، تولید محتوای طنز و … کردند. به افرادی که توانسته اند با تولید محتوا در زمینه های مختلف به شهرت دست پیدا کنند اینفلوئنسر می گویند.

درآمد اینفلوئنسرهای ایرانی اینستاگرام از کجاست؟

اکثر درآمد اینفلوئنسرها از طریق تبلیغات در فضای مجازی به دست می آید و نمی توان درآمد ثابتی را به طور ماهیانه برای آنها عنوان کرد. اما قطعا هر چقدر فالوور بیشتری داشته باشند و البته بازدید از پیجشان نیز بیشتر باشد، قیمت تبلیغات نیز بالا می رود.

درآمد شاخ های اینستاگرام ایرانی چقدر است؟

شاید در سال های اخیر اگر کسی می گفت که روزی می رسد که افراد از طریق گوشی تلفن همراه به درآمدهای میلیونی و میلیاردی برسند، کمتر کسی این حرف را باور می کرد. اما اینستاگرام در این سال ها که حدود 10 سال است توانسته کاملا جای مهمی را در زندگی مردم بدست آورد و شاید اکثر مردم روزانه 3 الی 4 ساعت از وقت خود را در این فضا بگذرانند. البته این پلتفرم فقط در ایران اینقدر محبوب نیست و اینفلوئنسرهای زیادی در خارج از ایران وجود دارند که درآمدهای نجومی و غیرقابل تصوری دارند.

در این سال ها به حدی اینفلوئنسر شدن جذاب به نظر رسیده است که اکثر جوانان و نوجوانان به این شغل علاقه مند شده اند و شاید تعداد زیادی از آنها حداقل برای یک بار هم که شده به فکر این کار افتاده باشند. شغل های جدیدی در این فضای با عنوان های بلاگری، اینفلوئنسر، واینر، اینستاگرامر، ولاگر و … به وجود آمده است و افراد زیادی از همین طریق پولدار شده اند.

درآمد اینفلوئنسرهای ایرانی اینستاگرام در سال 1402 

  • صدف بیوتی ماهی 30 میلیارد تومان
  • اِمِل ایجاد ماهی 20 میلیارد تومان
  • الناز گلرخ ماهی 20 میلیارد تومان
  • سرنا امینی ماهی 17 میلیارد تومان
  • حسن ریوندی ماهی 15 میلیارد تومان
  • علی صبوری ماهی 7 میلیارد تومان
  • محمد امین کریم پور ماهی 5 میلیارد تومان
  • میلاد قاسمی خواه ماهی ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان
  • مستر تستر ماهی ۲ میلیارد تومان
  • شقایق محمودی ماهی ۱ میلیارد تومان

علت معروف شدن اینفلوئنسرها 

احتمالا شما هم تجربه کرده اید که وارد اینستاگرام و فضای اکسپلور در آن می شوید و پس از مدتی متوجه می شوید که چندین ساعت از زمان حضورتان در اکسپلور گذشته است. قطعا این موضوع به علت محتوای جذاب و خلاقانه است که می تواند مخاطبان را تا این حد جذب کند که متوجه گذر زمان نشوند.

الگوریتم اینستاگرام به شکلی طراحی شده است که اکسپلور طبق سلیقه مخاطبان نمایش داده می شود و به همین دلیل هم شما به هر چیزی که علاقه داشته باشید در این فضا مشاهده می کنید. همین امر سبب می شود که شما هر ویدیویی که در اینستاگرام مشاهده می کنید مطابق میلتان است و ساعت ها گرفتار تماشای آن می شوید.

اما باید به این توجه داشته باشید که عده زیادی به جای مصرف کننده محتوا بودن، ترجیح می دهند که تولید کننده محتوا باشند. تولید کننده های محتوا یا همان اینفلوئنسرها تلاش می کنند تا محتوای مورد استقبال مردم را تولید کنند. از محتوای طنز گرفته تا محتوای آموزشی در زمینه های مختلف همیشه مورد استقبال مردم بوده اند و باعث محبوبیت افراد شده اند.

برای نخستین بار Influencer ها در سال ۲۰۰۰ میلادی با ساخته شدن یک سرویس اشتراک ویدیو بـه نام یوتیوب «YouTube» شکل گرفتند. با گذشت زمان وقتی این سرویس اشتراک ویدیو توسط کمپانی بزرگ گوگل خریداری شد. افرادی زیادی از سراسر دنیا ویدئوهای جذاب در حوزه هاي مختلف منتشر می‌کردند و بعد از چند سال بـه واسطه وجود ویدئوهای عالی مخاطبان فراوانی بسوی خود جذب کرد.

محتوایی که اینفلوئنسرها ارائه می دهند چیست؟

محتوای اینفلوئنسرها محتوای ثابت و مشخصی نیست و شما ممکن است در طول روز با ویدئوهای عجیب و غریبی مواجه شوید که هیچگاه به ذهنتان خطور نمی کرده است تا کسی در مورد همچین موضوعی تولید محتوا کند. اما بیشترین محتوایی که توسط اینفلوئنسرها تولید می شود، محتوای طنز، پست های انگیزشی و محتوای آموزشی است. محتوای آموزشی در زمینه های مختلف مانند خطاطی، اینستاگرامر شدن، یوتیوبر شدن، کارهای کامپیوتری، ترفندهای عکاسی و … می باشد.

انواع اینفلوئنسرهای اینستاگرام

بهترین اینفلوئنسر بر اساس تخصص و تولید محتوای جذاب یا چهره های مشهور در چند دسته مختلف قرار می‌گیرد کـه هر کدام بر اساس تاثیر گذاری کـه در شبکه هاي اجتماعی دارند در چند زیر مجموعه قرار می‌گیرد. کـه در ادامه با انواع آنها بـه ترتیب آشنا خواهیم شد.

سلبریتی ها

سلبریتی ها همان افراد سرشناس و محبوب جامعه هستند که به خاطر شهرتشان فالوور بالایی نیز دارند. به عنوان مثال خواننده ها، بازیگران، فوتبالیست ها و … در این دسته قرار می گیرند که همگی فالوورهای میلیونی دارند و البته برخی از آنها فعالیت مستمر و حتی کسب درآمد از اینستاگرام دارند.

بلاگرها

بلاگرها در این سال ها توانسته اند جایگاه مهمی را در فضای مجازی به خود اختصاص دهند. بلاگری در واقع روتین روزمره‌ی افراد است که می تواند برای مردم جذابیت داشته باشد. به عنوان مثال زندگی روزمره یک ورزشکار، زندگی معمولی زوج ها که چالش های مختلف خود را به اشتراک می گذارند و یا هر شغل دیگری شامل محتوای بلاگری می شود. به عنوان مثال حتی بلاگر با شغل آبدارچی نیز وجود دارد و با فعالیت مستمر در اینستاگرام توانسته فالوور های زیادی را به خود جذب کند.

اینفلوئنسرهای ایرانی چگونه فالوورهای خود را بالا نگه می دارند؟

یکی از راه های محبوب ماندن در اینستاگرام بالا نگه داشتن فالوورهای پیج است. اینفلوئنسرهای ایرانی هم مجبور هستند همیشه فالوورهای پیج شان را بالا نگه دارند چون این موضوع رابطه مستقیم با درآمدشان دارد. به همین دلیل سریع ترین و ساده ترین راه است. شاید برای شما جای تعجب داشته باشد اما اینفلوئنسرهای ایرانی هم هر از گاهی فالوور می خرند تا فالوورهای جدید جایگزین فالوورهایی باشد که اخیرا ریزش کرده اند. به همین دلیل است که همیشه گفته ایم خرید فالوور اینستاگرام اصلا کار غیراصولی و عجیبی نیست و تمام پیج های بزرگ در اینستاگرام از این روش برای بالا بردن فالوورهایشان استفاده می کنند.

کلام آخر

اینفلوئنسرها یکی از افراد پردرآمد در این روزها محسوب می شوند که نرخ ثابتی برای تبلیغات آنها وجود ندارد. با توجه به تعداد فالوورها، تعداد بازدید از پست ها و استوری های اینستاگرامشان، تعداد لایک ها و کامنت ها و به طور کلی تعامل با مخاطبانشان، می توانند نرخ تبلیغات را مشخص کنند. همچنین با توجه به رشد روزافزون استفاده از اینستاگرام در زندگی مردم، افراد زیادی برای تبلیغات در این فضا درخواست می دهند و می توان گفت که همیشه مشتری برای اینفلوئنسرها وجود دارد. در این مقاله سعی کردیم پردرآمدترین اینفلوئنسرهای ایرانی در اینستاگرام را به شما معرفی کنیم. دراین پست بـه بررسی درآمد اینفلوئنسرهای ایرانی اینستاگرام می‌پردازیم. درآمد شاخ هاي اینستاگرام گاهی سرسام آور می شود. اگر تا همین 10 سال پیش بحث از چنین رقم هایي می شد، کسی باور نمی‌کرد کـه مثلاً یک نفر با استفاده از یک تلفن همراه هوشمند درآمد میلیاردی داشته باشد. اما با فراگیر شدن شبکه هاي اجتماعی این امر حالا عادی شده اسـت. اما شاید بازهم باور نکنید کـه برخی چـه درآمدهای نجومی دارند.

طیف وسیع رو‌بـه رشد استفاده کاربران از شبکه هاي اجتماعی مخصوصاً اینستاگرام باعث شده اسـت تا بسیاری افراد از این شبکه اجتماعی برای هر چـه بهتر زندگی کردن استفاده کنند. تا حدی کـه مقداری زیادی روی زندگی افراد تاثیرگذار نیز اسـت. این شبکه اجتماعی هم فواید داد هم معیاب از فواید بخواهیم بگوییم . عده اي از کاربران از شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام برای سرگرمی استفاده میکنند.

یا افرادی هستند از راه‌هاي مختلف کـه کامل بشما در ادامه این پست توضیح میدهیم مشغول کسب درآمد هستند. اما این شبکه اجتماعی معایب خودش را نیز دارد، از مهمترین معیاب تمایل بسیار زیاد افراد از تقلید کارها، رفتارها و حت ي سبکخ زندگی اینفلوئنسرهای ایرانی در زندگی خوشان اسـت، چون ممکن اسـت نوع رفتار یا زندگی اینفلوئنسرهای ایرانی همیشه هم درست نباشد.

اینفلوئنسر یعنی چه؟

از وقتی کـه اینفلوئنسر داخل شبکه‌هاي اجتماعی باب شده اسـت خیلیا دوست دارند اینفلوئنسر بشوند حقیقتش این کـه کـه حرفه خوبی بـه حساب می‌آید زیرا هم درآمد خوبی دارد می‌ توانیم بگوییم از پردرآمدترین شغل هاي ایران نیز هست و هم چنین از نظر زمان و مکان انعطاف پذیری بسیار خوبی دارد. البته این وقتی کـه این موضوع را از بیرون بـه آن نگاه کنیم .اما مـا امروز اینفلوئنسر شدن از نزدیک بررسی کنیم.

مـا هم چنین بشما آموزش میدهیم چگونه بهترین اینفلوئنسر اینستاگرام بشویم و برای یک اینفلوئنسر شدن چـه مهارت‌هایي می توانند بشما کمک کنند و باید با چـه چالش‌هاي روبرو شوید. معنی کلمه اینفلوئنسر بـه معنی «تاثیر گذاشتن» می‌باشد ولی در فضای مجازی همانند اینستاگرام بـه فرد یا افرادی گفته می شوند کـه با نوع الگو رفتاری خود باعث تحت تاثیر قرار دادن اشخاص دیگر می شوند.

درآمد شاخ های اینستاگرام ایرانی چقدر است؟

شاید ۱۰ سال پیش کـه در مارکت جهانی، شبکه اجتماعی تازه‌اي بـه نام اینستاگرام رونمایی شد، کمتر کسی تصور میکرد کـه این شبکه در فاصله زمانی کوتاه، گوی سبقت را از همتای خود فیس‌بوک و سایر اپلیکیشن‌هاي مجازی برباید و امروز بـه یکی از پرکاربرترین و البته مهمترین قطب هاي سرمایه‌‌سازی در جهان بدل شود.

حال چند سالی می شود کـه نسل تازه‌اي از افراد در کالبد عناوینی چون سلبریتی، بلاگر، اینفلوئنسر، واینر، اینستاگرامر و … جا خوش کرده و با پیروی از سرخط جهانی در حوزه‌هاي مختلفی مانند جهان‌گردی، غذا، مد، طنز، ورزش و …بـه بیان دیدگاه‌ها و عقاید خود بطور مستقیم می پردازند و بخاطر داشتن تعداد دنبال‌کنندگان بالا، منبع معتبری برای تبلیغات کالاها و محصولات برندهای تجاری محسوب میشوند.

رآمد اینفلوئنسرها یا بلاگرهای ایرانی

صدف بیوتی ماهی ۱۲ میلیارد تومان

اِمِل ایجاد ماهی ۱۰ میلیارد تومان

الناز گلرخ ماهی ۷ میلیارد تومان

سرنا امینی ماهی ۶ میلیارد تومان

حسن ریوندی ماهی ۴ میلیارد تومان

علی صبوری ماهی ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان

محمد امین کریم پور ماهی ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان

میلاد قاسمی خواه ماهی ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان

مستر تستر ماهی ۲ میلیارد تومان

و شقایق محمودی ماهی ۱ میلیارد تومان بـه صورت تقریبی درآمد دارند.

اینفلوئنسرها چگونه معروف می شوند؟

علت این کـه اینفلوئنسرها می توانند دیگران تحت تاثیر قرار بدهند دلایل فراوانی می‌تواند وجود داشته باشد. مثلاً یا چهره محبوب هستند یا تخصص خاصی دارند کـه می توانند دیگران را همسوی خود کنند ودر نتیجه بـه‌واسطه داشتن این خصوصیات کاربران خاص خودرا جذب می کنند. تعداد افرادی وجود دارند معنی کلمه اینفلوئنسر در اینستاگرام رابه معنی شاخ مجازی تشبیه می کنند.

برای نخستین بار Influencer ها درسال ۲۰۰۰ میلادی با ساخته شدن یک سرویس اشتراک ویدیو بـه نام یوتیوب «YouTube» شکل گرفتند. با گذشت زمان وقتی این سرویس اشتراک ویدیو توسط کمپانی بزرگ گوگل خریداری شد. افرادی زیادی از سرار دنیا ویدئوهای جذاب در حوزه هاي مختلف منتشر می‌کردند و بعد از چند سال بـه واسطه وجود ویدئوهای عالی مخاطبان فراوانی بسوی خود جذب کرد.

بیوتی اینفلوئنسر های ایرانی

ملینا تاج با ۲.۱میلیون فالور

شبنم نظیف با تعداد ۱.۳میلیون فالور

صدف بیوتی ۴ میلیون فالوور

الناز گلرخ ۴.۹ میلیون فالوور

نازنین فرا ۲.۵ میلیون فالوور

شل بیوتی ۲.۵میلیون فالوور

دنیز بیوتی ۹۲۸ هزار فالوور

هاریکا رضایی ۱۵۳ هزار فالوور

کیف آرایش ۴۳۱ هزار فالوور

سحرالهی ۵۹۶ هزار نفر فالوور

مهشید بیوتی ۷۱۹ هزار فالوور

سما بیوتی ۱۹.۶ هزار فالوور

اینفلوئنسرهای آموزش آشپزی

نواب ابراهیمی ۲.۷ میلیون فالوور

شف حسینی ۳۲۸ هزار فالوور

کاپیتان عابد ۲۵۱ هزار فالوور

اشرف سلطانی ۱.۵ میلیون فالوور

مسترتابه ۹۹۵ هزار فالوور

آذر ماهی صفت ۵۱۵ هزار فالوور

شف طیبه ۳۵۴ هزار فالوور

تسترهای معروف اینستاگرام ایرانی

امیر جابری ۱.۹ میلیون فالوور

میلاد تیستر ۱.۵ میلیون فالوور

فود اسپای ۱.۹ میلیون فالوور

مهدیس فود ۸۶۰ هزار فالوور

‌مزه‌گردی ۹۱۹ هزار فالوور

نوید سپید‌نام ۵۶۶ هزار فالوور

فودیسم ۵۱۳ هزار فالوور

مجید تیستر ۴۵۳ هزار فالوور

اینفلوئنسرهای ورزش و سلامت

آرات حسینی ۶ میلیون فالوور

پزشک مون ۱.۳ میلیون فالوور

پزشک کی ۹۳۵ هزار فالوور

مونا کاکاوند ۶۶۹ هزار فالوور

آتنا بیباک ۴۹۶ هزار فالوور

سمین یوگا ۲۳۰ هزار فالوور

فائز فیت ۲۸۵ هزار فالوور

محتوایی کـه اینفلوئنسرها ارائه می دهند چیست؟

اما این پایان کار یوتیوب نبود بعد ها بـه واسطه انتشار ویدیوهای اموزنده یا سرگرم کننده کـه طبق معمول آموزش استفاده از یک ابزار یا یک وسیله یا حتی ویدئو سرگرم کنند مانند فیلمهای طنز یا فیلم سینمای یوتیوب برای کاربران فعال خود پنل کسب درآمد از یوتیوب را راه اندازی کرد تا افراد را ترغیب بـه تولید ویدیوهای جذاب برای یوتیوب کنند.

افراد با فعال سازی تنظیمات کسب درآمد از یوتیوب بـه واسطه تولید ویدئوهای پر مخاطب می‌توانستند درآمد بسیار خوبی بدست بیاورند کـه بـه این افراد یوتیوبر نیز می گفتند وقتی شبکه هاي مشهور و قدیمی توییتر – Twitter و فیسبوک ساخته شدند باعث شد تا چهره هـای سرشناسی را جذب خود کند کـه بـه این افراد نیز اینفلوئنسر می گفتتند.

انواع اینفلوئنسرهای اینستاگرام

بهترین اینفلوئنسر بر اساس تخصص و تولید محتوای جذاب یا چهره هاي مشهور در چند دسته مختلف قرار می‌گیرد کـه هر کدام بر اساس تاثیر گذاری کـه در شبکه هاي اجتماعی دارند در چند زیر مجموعه قرار می‌گیرد. کـه در ادامه با انواع انها بـه ترتیب آشنا خواهیم شد.

  1. سلبریتی ها

سلبریتی ها، چهره هاي سرشناس و محبوب جامعه هستند کـه بواسطه بـه فعالیت‌هاي یا زمینه کار کـه در گذشته و حال دارند در بین کاربران بـه شهرت و محبوبت رسیده‌اند. بخاطر همین شهرت، پیچ شخصی Celebrity ها در شبکه‌هاي اجتماعی فالورهای بسیار زیادی دارد. بـه عبارت دیگر، هر کدام از افرادی کـه در زمینه ورزشی، موسیقی یا بازیگران سینما و تلویزیون و… کـه نزد مرد شناخته شده اند و طرفداران زیادی دارند بـه آن ها Celebrity می‌گویند.

Celebrity هاي مشهور اینستاگرام طبق معمول در پیج اینستاگرامی خودرا از فعالیت‌هاي کـه انجام میدهد یا انجام داده‌اند محتواهای بـه اشتراک می گذراند یا افرادی هستند کـه درباره مشکلات مردم یا حتی افرادی هستند کـه برای کمک بـه مردم در امور خیریه نیز شرکت میکنند. بـه دلیل شهرت زیاد سلبریتی ها بسیار از کسب و کارهای کوچک و برای فروش بیشتر و شناخت بهتر برندشان از سلبریتی ها کمک می گیرند.

  1. اینفلوئنسرهای متخصص

براساس اطلاعات بالا ذکر کردیم همه ی میدانند “اینفلوئنسر اینستاگرام” چیست. انها متخصصان یک جامعه خاص هستند کـه محصولات، نرم افزارها یا حتی افکار مربوط بـه حوزه تخصص خودرا تأیید یا بررسی می کنند. دیگران در جامعه نیز هنگام انتخاب یک محصول یا استفاده از دانش و تجربه انها جذب انها می شوند. عده‌اي از این دسته متخصان افرادی هستند بـه دلیل همین دانش و معروفیت هم احترامی ویژه‌اي مردم برای انها قائل می شوند.

  1. بلاگرها

بلاگرهای شبکه هاي اجتماعی افرادی هستند کـه پس از تعیین یک هدف خاص شروع بـه ایده پردازی کرده و بـه دنبال آن یک استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام انتخاب کرده و شروع بـه تولید محتوا میکنند. از این رو افراد زیادی کـه دارای کسب و کارهای بزرگ هستند یا کسب و کار سازمانی دارند برای آنکه محصولات انها بهتر دیده شود طبق معمولً کالا یا خدمات خود رابه بلاگرها می دهند تا برای انها تبلیغ کنند.

یکیدیگر از ویژگی خوب بلاگر نقد و بررسی یا آنباکسینگ محصولات هست، چون بلاگرها کالاها دریافت میکنند و بـه‌صورت کاملا بی طرف شروع بـه نقد و بررسی محصولات می پردازند ان ها تمام نقاط قوت و ضعف یک محصول را برای کاربرانشان شرح می دهند تا قبل از خرید محصول از یک فروشگاه اگاهی قبلی داشته باشد.

تعرفه تبلیغات شاخ های اینستاگرام

تعرفه تبلیغات این چهره‌ها برای هر استوری بین ۵ تا ۱۵۰ میلیون تومان اسـت. حال آنکه تعداد زیادی از چهره هاي اینستاگرامی پس از اخبار منتشر شده پیرامون فیلترینگ اینستاگرام تعداد زیادی از دنبال‌کنندگان خود رابه یوتیوب دعوت کرده و منبع درآمدی جداگانه در آنجا نیز ایجاد کرده‌اند. حال این عناوین گاه توخالی کـه درست مقابل دیدگان یک نسل، از دنیای شیشه‌اي خود بـه دنبال کنندگانشان کـه گاه برای آن‌ها بیشتر بـه صفرهای یک اسکناس شباهت دارند.

آن ها لبخند می‌‌زنند، جملات اتو کشیده تحویل میدهند، برای همراهی از آنان تشکر می کنند، بـه واسطه هر چند تگ، منشن، لایک یا کامنت برایشان هدیه درنظر میگیرند «هدیه‌اي کـه اسپانسر تقدیم می کند»، گاه بـه ضرورت یک موقعیت رنگِ پروفایلشان را سبز، بنفش یا نارنجی می کنند. امروز حامی فلان کمپین و فردا منتقد بـه مدیریت در کشور می شوند.

این افراد گاه همگام با مردم بـه فیلترینگ می‌تازند و گاه بـه دولتی کـه در زمان انتخابات برایش سینه چاک کرده بودند، بخاطر قیمت ارز، نقض برجام، گرانی و … بـه تندی انتقاد میکنند. غافل از این کـه این دنیای شیشه‌اي هرچه باشد شیشه اسـت و امکان دارد ناگهان بشکند و خرده‌هایش تیغ بر شاهرگهیچکس فکرش را نمی کرد که روزی برسد با غذا خوردن، لباس پوشیدن، دلقک بازی در آوردن و خنداندن مردم بتوان پول درآورد! اما الان روزی رسیده است که افرادی با همین کارها در اینستاگرام به درآمدهای نجومی رسیده اند. طوری پول در می آوردند که جراح مغز و اعصابش هم در نمی آورد!

تا چند سال پیش اگر به کسی می گفتید از اینترنت و شبکه های اجتماعی می توان به درآمدهای میلیاردی رسید قطعا شما را دیوانه خطاب می کرد اما الان به لطف همین شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام خیلی ها که چیزی برای از دست دادن نداشتن به درآمد غیرقابل تصورشان رسیده اند.

این روزها بازار شاخ های مجازی یا محترمانه ترش اینستافیمس ها خیلی داغ شده است. افرادی که تاثیرگذاری زیادی روی طرفداران شان دارند و هر چه بگویند مورد تاییدشان است. به خاطر همین هم از این فرصت برای پول درآوردن استفاده می کنند. با تبلیغ محصولات و خدمات کسب و کارهای دیگر درآمدشان روز به روز بیشتر می شود. حالا اینکه چقدر کیفیت این محصولات مورد تایید است خدا می داند! مشخص نیست فقط پول می گیرند تبلیغ می کنند، یا واقعا محصولات با کیفیت را به مردم معرفی می کنند.

اما این افراد چقدر درآمد دارند؟ بابت هر تبلیغ چقدر می گیرند؟ در روز چقدر تبلیغ می کنند؟ واقعا تا الان به این فکر کرده اید که اینفلوئنسرهای اینستاگرام چقدر درآمد دارند؟ اگر خیلی کنجکاو هستید که بدانید این شاخ های اینستاگرامی چقدر دارند پول به جیب می زنند حتما تا آخر این مطلب همراه من باشید.

اینفلوئنسر به چه کسی گفته می شود؟

اینفلوئنسر‌ به معنی تاثیرگذار است. در دنیای واقعی به کسی گفته می شود که تاثیرگذاری بالایی داشته باشد. یعنی قدرت نفوذ در دیگران و جهت دهی به افکارشان و تصمیم هایشان را داشته باشد. در دنیای واقعی اینفلوئنسر‌ها اشخاصی مثل اساتید و مدرسین، روزنامه نگارها، دانشمندان و گروه های خاصی هستند اما در فضای مجازی کاملا برعکس شده است.

قبلا به بازیگرهای معروف مثل محمدرضا گلزار، مهران مدیری، بهرام رادان، امین حیایی و … که افراد به شدت تاثیرگذاری روی طرفداران شان بودند اینفلوئنسر‌ گفته می شد. بیشتر هم در تبلیغات تلویزیونی از این افراد استفاده می شد. اما الان افرادی در اینستاگرام روی کار آمده اند که تاثیرگذاری چند برابری نسبت به بازیگران و سوپراستارهای سینمای ایران دارند.

در اینستاگرام اینطور جا افتاده، هر کسی که تعداد فالوورهای زیادی داشته باشد فرد تاثیرگذاری است و بهش اینفلوئنسر‌ گفته می شود. بدون آنکه مهم باشد این فالوورها از چه راهی جذب شده اند یا اینکه با چه محتوایی ترغیب به فالو کردن فرد مورد نظر کرده اند.

اینفلوئنسر‌های اینستاگرام به شاخ های مجازی هم معروف هستند. حالا چرا شاخ های مجازی؟ در دنیای واقعی به کسی شاخ گفته می شود که قدرت بالایی داشته باشد. مثلا اگر یادتان باشد لات های قدیمی که یک محله ازشان می ترسیدن هم جزء شاخ های آن زمان بود. دلیلش چی بود؟ چون قدرت بالایی داشتن و یک محله را در دست داشتند.

توی اینستاگرام هم افرادی که تعداد فالوورهای زیادی دارند قدرتشان زیاد است، به راحتی می توانند هر کاری که دلشان بخواهد را انجام دهند. چون تعداد افرادی که به عنوان پشتیبان شان هستند زیاد است.

مثلا اگر بخواهند کسی را تخریب کنند یا برعکس کسی را تشویق کنند به راحتی با تعداد فالوورهای بالایی که دارند این کار برایشان مثل آب خوردن است. فقط کافیه بگویند مثلا فلان برند لباس خیلی خوب است و من هم دارم ازش استفاده می کنم، سیل عظیمی از فالوورهایشان می روند و از آن برند لباس استفاده می کنند.

اینفلوئنسر‌ مارکتینگ از چه زمانی روی بورس آمد؟

اینفلوئنسر‌ مارکتینگ به واسطه شبکه های اجتماعی محبوب مثل اینستاگرام روی بورس آمد البته ناگفته نماند قبلا هم از اینفلوئنسر‌ها برای بازاریابی و معرفی محصولات جدید استفاده می شد. اینفلوئنسر‌ مارکتینگ به معنی بازاریابی از طریق افراد تاثیرگذار در جامعه است. حالا چرا خیلی از برندها از افراد تاثیرگذار برای تبلیغات شان استفاده می کنند؟ دلیلش کاملا روشن است چون قدرت بالایی در جهت دهی افکار عمومی دارند. یعنی به راحتی می توانند در تصمیم گیری افراد نقش داشته باشند.

به عنوان مثال اگر بهرام رادان از محصولات نوین چرم استفاده کند و فقط عکسی از آن منتشر کند، بدون آنکه جلوی دوربین بیاید و بگوید محصولات نوین چرم خیلی خوب هستند، دنبال کنندگانش می فهمند که نوین چرم برند خیلی خوبیه چون بهرام رادان ازش استفاده می کند. دنبال کنندگانش هم دوست دارند از بهرام رادان پیروی کنند، پس به خاطر همین از برند نوین چرم استفاده می کنند. به همین راحتی، به این می گویند اینفلوئنسر‌ مارکتینگ به زبان ساده!

این برای قدیم بود الان کمی تغییر پیدا کرده است. به لطف اینفلوئنسر‌های جدید یا در واقع همان شاخ های مجازی تازه وارد خیلی از کسب و کارها توانایی تبلیغ کردن از طریق این افراد را پیدا کرده اند. دیگر اینفلوئنسر‌ مارکتینگ محدود به برندهای بزرگ نمی شود! هر کسی با هر بودجه ای می تواند از طریق افراد تاثیر گذار در اینستاگرام دیده شود.

اما چرا این مدل تبلیغات گران است؟ نکته مهم در اینفلوئنسر‌ مارکتینگ دقیقا این است که برندی که تبلیغات خود را به این افراد واگذار می کند فقط یک پست تبلیغاتی در قالب استوری یا پست ویدیویی اینستاگرام از آن ها نمی خرد! در واقعا اعتبار شخص را می خرد. شخص تاثیرگذار باید از اعتبار خود برای معرفی برند مورد نظر خرج کند. به خاطر همین در بسیاری از مواقع بازخورد این تبلیغات خیلی خوب است. تنها دلیل گران بودن این نوع تبلیغات هم دقیقا همین موضوع است.

اینفلوئنسر‌های اینستاگرام چقدر درآمد دارند؟

همانطور که می دانید منبع درآمد اصلی اینفلوئنسر‌های اینستاگرامی تبلیغات است. در واقع با معرفی برندهای مختلف در پیج شان (در قالب پست و استوری) کسب درآمد می کنند. این یک روش فوق العاده برای است. درآمد هر کدام از اینفلوئنسر‌ها به میزان تاثیرگذاری و نرخ تعامل با مخاطبان شان بستگی دارد. ممکن است اینفلوئنسر‌ی با 1 میلیون فالوور تعرفه تبلیغات کمتر از فردی باشد که فقط 300 کا فالوور دارد. این دقیقا بستگی به میزان تاثیرگذاری فرد دارد.

یه روز خیلی کنجکاو شدم تا بدونم اینفلوئنسر‌های خیلی تاثیرگذار با فالوورهای بالا چقدر درآمد دارند. خواستم با یک سری از این اینفلوئنسر‌ها ارتباط بگیرم و ازشان تعرفه تبلیغاتی شان را بپرسم اما هیچ راه ارتباطی جداگانه ای نداشتند و هر چقدر هم دایرکت زدم پاسخگو نبودن!

تصمیم گرفتم با یکی از شرکت های واسط برای تبلیغات در اینستاگرام تماس بگیرم تا اطلاعات بیشتری از تعرفه تبلیغاتی بعضی از اینفلوئنسر‌های خاص مثل صدف بیوتی، سرنا امینی، ماری آچ ام و … بگیرم. قیمت ها شوکه کننده بود! تعرفه بعضی هاشون از 50 میلیون تومان برای هر استوری شروع می شود تا … تازه جالب اینجاست که پلن های تبلیغاتی مختلفی دارند. مثلا خیلی از این اینفلوئنسر‌ها محتوای تبلیغاتی را هم خودشان درست می کنند یعنی از نوشتن سناریوی تبلیغ تا اجرای آن بر عهده خودشان است.

به این قیمت ها نگاه کنید: تازه خیلی از این اینفلوئنسر‌ها خیلی هم معروف نیستند اما تعرفه تبلیغاتی شان باور نکردنی است! اگر فقط روزی یک استوری تبلیغاتی منتشر کنند درآمد ماهانه شان از میلیارد هم می گذرد.

همانطور که متوجه شدید به راحتی با یک حساب سر انگشتی می توانید از درآمد ماهانه خیلی از این اینفلوئنسر‌های اینستاگرامی با خبر شوید. فقط کافی است تعرفه تبلیغاتی شان را بپرسید تا همه چیز برای تان روشن شود.

پر درآمدترین اینفلوئنسر‌های اینستاگرامی چه کسانی هستند؟

قبلا در مقاله نام افرادی که بیشترین درآمد از اینستاگرام را دارند عنوان کردم اما در این قسمت هم قصد دارم نام چند اینفلوئنسر که درآمد بسیار بالایی از اینستاگرام دارند را به شما می گویم.

پانیذ اسماعیلی

احتما همتون پانیذ رو می شناسید، همون دختر کوچولوی بامزه که با شیرین زبونی هایش خیلی زود توی اینستاگرام معروف شد. کلیپ معروف خوردن گوجه سبزش که توی اینستاگرام وایرال شد و معروفش کرد نقطه شروع محبوبیتش بود. حالا مادر پانیذ اسماعیلی مدیریت پیج اش را بر عهده دارد که یکی از گران قیمت ترین تعرفه های تبلیغاتی در اینستاگرام محسوب می شود. همانطور که در تصویر بالا دیدید تعرفه تبلیغاتی در این پیج از همه گران تر است.

خانواده استخری

پیج خانواده استخری هم یکی از محبوب ترین پیج ها در اینستاگرام است. همانطور که می دانید این پیج برای شاهرخ استخری بازیگر معروف سینما و تلویزیون ایران است. با پست هایی که از خودش و خانواده اش منتشر می کند باعث شد در اینستاگرام هم به محبوبیت بالایی دست یابد. هم اکنون یکی از پر درآمدترین اینفلوئنسرهای اینستاگرام محسوب می شود که تعرفه تبلیغاتش از 80 میلیون تومان برای استوری های سریالی شروع می شود.

صدف بیوتی

صدف بیوتی یکی از معروف ترین و محبوب ترین بلاگرهای بیوتی ایرانی است که در آمریکا زندگی می کند. صدف سال ها در ایران زندگی کرده است و چند سالی است به آمریکا مهاجرت کرده است. در این سال ها علاوه بر بلاگری در حوزه بیوتی توانسته جوایز متعددی را در فستیوال های مختلف دریافت کند. صدف بیوتی جزء یکی از پولسازترین اینفلوئنسرهای ایرانی در اینستاگرام محسوب می شود که فقط با برندهای بزرگ لوازم آرایشی همکاری می کند.

سرنا امینی

سرنا امینی جزء یکی از محبوب ترین واینرهای اینستاگرامی محسوب می شود. واینر به کسی گفته می شود که کلیپ های کوتاه طنز درست می کند. نرخ تعامل در پیج سرنا امینی بسیار بالاست و گاهی وقت ها بازدید ویدیوهای جدیدی که منتشر می کند از تعداد فالوورهای فعلی اش هم بیشتر می شود. این نشان دهنده این است که هنوز هم ویدیوهای سرنا به صورت وایرال دست به دست پخش می شود. یکی از گران ترین تعرفه های تبلیغاتی بین واینرهای اینستاگرام متعلق به پیج سرنا امینی است که البته این به خاطر تاثیرگذاری و نرخ تعامل بالا با فالوورهایش است.

محمد امین کریم پور

محمد امین کریم پور را هم همه ما با کلیپ های طنزش می شناسیم. او یکی از قدیمی ترین افرادی است که در این حوزه شروع به فعالیت کرد و در کنار عرفان علیرضایی توانست خیلی زود به محبوبیت بالایی دست پیدا کند. درآمد ماهانه محمد امین کریم پور بین 2 الی 3 میلیارد تخمین زده شده است.

علی صبوری

علی صبوری قبل از حضورش در برنامه خندوانه معروف بود. حدود 300 کا فالووری در اینستاگرام داشت که در مسابقه خنداننده شو شرکت کرد. البته حضورش در برنامه خندوانه به معروفیت اش کمک بسیاری کرد. علی صبوری علاوه بر ساخت ویدیوهای طنز در اینستاگرام بازیگری هم می کند. در چند سریال تلویزیونی حضور داشته است اما خیلی ها اعتقاد دارند که او به درد بازیگری در سریال های تلویزیونی نمی خورد. از این حرف ها گذشته علی صبوری هم در لیست پولسازترین اینفلوئنسرهای اینستاگرامی قرار دارد.

جمع بندی و پایان

در این مقاله سعی کردم درآمد اینفلوئنسرهای ایرانی در اینستاگرام را به شما بگویم. اینفلوئنسرهای اینستاگرام یکی از پولسازترین افرادی هستند که در اینستاگرام فعالیت بیزینسی دارند. اینطور نیست که فکر کنید کارشان ساده است و برای هیچی دارند پول می گیرند. اصلا اینطور نیست! هر کاری سختی های خودش را دارد اما به شیرینی درآمدش واقعا می ارزد. سخنگوی سازمان امور مالیاتی اعلام کرد مجموع تراکنش‌های واریزی برای 123 اینفلوئنسر در سال 1400 بیش از 2.3 هزار میلیارد تومان بوده است. به گفته موحدی، برای این افراد حدود 17 میلیارد تومان مالیات تشخیص داده شده و آن‌ها در پلتفرم‌های خارجی همچون اینستاگرام فعال بوده‌اند.

براساس قانون بودجه سال 1400، درآمد حاصل از تبلیغات در رسانه‌های کاربرمحور مشمول مالیات می‌شود. آیین‌نامه اجرایی دریافت مالیات از اینفلوئنسرها در مردادماه همان سال تصویب شد و سازمان امور مالیاتی فرایند مالیات‌ستانی را آغاز کرد.

حال «مهدی موحدی بک‌نظر»، سخنگوی سازمان امور مالیاتی، در گفت‌وگو با ایلنا به آمارهای جالبی درباره روند مالیات ستانی از اینفلوئنسرها اشاره کرده است.

به گفته وی، اداره کل امور مالیات مؤدیان متوسط در تهران مأمور شناسایی اینفلوئنسرهای مشمول مالیات‌دهی بوده و این اداره وضعیت اظهارنامه‌های سال 1399 و 1400 این اینفلوئنسرها با دنبال‌کننده بالای 500 هزار را مورد بررسی قرار داده است. درنهایت 551 کاربر و فعال مجازی دارای بیش از 500 هزار دنبال‌کننده شناسایی بودند که مشمول مالیات بر درآمد می‌شدند:

«تعداد قابل‌توجهی از این افراد تا به امروز شناسایی شده‌اند و برای 123 اینفلوئنسر که درآمد قابل‌توجهی داشتند، درآمد تشخیصی صادر شده است. تراکنش‌ها و حساب‌های این افراد شناسایی شدند و تقریباً مجموع تراکنش‌های واریزی برای این 123 اینفلوئنسر در سال 1400 بیش از 2.3 هزار میلیارد تومان بوده‌ است.»

سخنگوی سازمان امور مالیاتی درباره میزان وصول مالیات از 123 اینفلوئنسر شناسایی‌شده اظهار داشت صرفاً برای تعداد 123 اینفلوئنسر شناسایی‌شده حدود 17 میلیارد تومان مالیات تشخیص داده شده است که 23 نفر از اینفلوئنسرها این مالیات را پذیرفته‌اند و در قالب توافق ماده 238، مالیات را می‌پردازند.

اینفلوئنسر شیرازی | اینفلوئنسر مالیات | اینفلوئنسر مشهدی

وی در پاسخ به این سؤال که آیا فعالان در پلتفرم‌های داخلی هم مشمول مالیات خواهند شد، گفت: «تعداد دنبال‌کننده‌ها در این پلتفرم به 500 هزار نفر نمی‌رسد و افرادی که درآمد آن‌ها شناسایی شده است، در پلتفرم‌های خارجی مانند اینستاگرام فعالیت داشتند.»

آن‌طور که موحدی اعلام کرده است، معیار تشخیص درآمد اینفلوئنسرها لزوماً واریزی به حساب بانکی آن‌ها نیست:

«برخی از این افراد در فضای مجازی شناسه هویتی تعریف‌شده‌ای نداشتند با اسامی مستعار و متفاوت از شناسه هویتی و مشخصات سجلی خودشان در رسانه‌های کاربرمحور فعالیت می‌کردند. طبیعتاً برای شناسایی هویت این افراد و میزان درآمد آن‌ها، لازم به شناسایی هویت اصلی این افراد بود؛ بنابراین شرکت‌های واسطی که تبلیغاتی برای این افراد جذب می‌کردند، باید شناسایی می‌شدند تا به هویت اصلی و شماره حساب بانکی این افراد دسترسی پیدا کنیم. ما توانستیم از طریق شرکت‌های واسط تبلیغاتی این افراد را شناسایی کنیم.»

سخنگوی سازمان امور مالیاتی همچنین اعلام کرد در این بین 628 بلاگر و اینفلوئنسر مورد شناسایی قرار گرفتند، اما هنوز اظهارنامه‌ای ندارند: «برای آن‌ها باید اظهارنامه برآوردی تولید شود و تا امروز برای حدود 300 نفر از این افراد اظهارنامه برآوردی تولید شده و قرار بر این است که اطلاع‌‍رسانی‌های لازم انجام شود تا مالیات به‌حق این افراد شناسایی گردد.»

اطلاعات بیشتر: خرید شماره مجازی

شما هم می توانید جزء این بلاگرها و اینفلوئنسرهای محبوب در اینستاگرام باشید فقط باید خودتان بخواهید و از همین حالا کارتان را شروع کنید. هنوز هم دیر نشده می توانید به درآمدی مثل درآمد اینفلوئنسرهای ایرانی برسید.

امیدوارم از این مقاله هم استفاده کافی را برده باشید. میزان درآمد گفته شده برای هر اینفلوئنسر در این مقاله به صورت تخمینی بوده و دقیق نیست! اگر شما هم اینفلوئنسری را می شناسید که درآمد بالایی دارد در قسمت کامنت ها به ما معرفی کنید.

شهرت باد آورده‌شان شود.

 

 

دکمه بازگشت به بالا