برترینهای کسب و کارعمومی

چرا آنالیز کاربران اینستاگرام اهمیت دارد؟

یکی از وظایف ادمین پیج اینستاگرام، تحلیل دوره‌ای صفحه به کمک آموزش آنالیز اینستاگرام است. این کار از طریق ابزارها و سایت‌های آنالیز صفحه اینستاگرام انجام می‌شود. در این تجزیه‌ و تحلیل، آمار پست، نرخ تعامل فالوور، نرخ تعامل کاربران دیگر صفحات، پست‌های پربازدید و غیره را دریافت خواهید کرد و با استفاده از این اطلاعات می‌توانید صفحه را به شکلی بهتر در آینده مدیریت و برنامه‌ریزی کنید.

هر کسب‌وکاری اهداف منحصربه‌فرد خود را دارد که ممکن است شامل افزایش فالوور، خرید اکسپلور اینستاگرام ، افزایش کلیک، افزایش نرخ تبدیل، فروش بیشتر و غیره باشد؛ اما زمانی که هدف مشخص شد، می‌توانید از تجزیه‌وتحلیل اینستاگرام خود اطلاعات بیشتری کسب کنید. در ادامه این مقاله از کارینو نکاتی برای آنالیز هرچه بهتر پیج اینستاگرام به شما خواهیم گفت.

آموزش آنالیز پیج اینستاگرام | آنالیز اینستاگرام | آنالیز فالوور های اینستاگرام

دلایل اهمیت آنالیز پیج اینستاگرام

تحلیل اینستاگرام و آموزش آنالیز پیج اینستاگرام موضوع مهمی است که اگر در این شبکه اجتماعی پرطرف‌دار فعال هستید نباید از آن غافل شوید. در ادامه به دلایلی برای اهمیت آنالیز پیج اشاره می‌کنیم:

درک مخاطب هدف

اگر با یک مشاور اینستاگرام بنشینید، قطعاً به شما توصیه می‌کنند که صفحه اینستاگرام را تجزیه‌وتحلیل کنید تا به اطلاعات جمعیتی دست بیابید. به‌عبارت‌دیگر، شما باید جنسیت، موقعیت جغرافیایی، سن، زبان و غیره را بدانید و سپس می‌توانید از این داده‌ها برای شخصی‌سازی و مدیریت محتوا در آینده استفاده کنید.

صرفه‌جویی در زمان و هزینه

یکی دیگر از مزایای آنالیز پیج اینستاگرام کاهش هزینه و زمان است. وقتی فرایندی را درک نمی‌کنید، باید زمان زیادی را صرف رفع اشکال کنید. اما خوشبختانه استفاده از سایت‌های تحلیلی صفحه اینستاگرام مزیت جلوگیری از این مشکل را دارد. با اطلاعات به‌دست‌آمده از تجزیه‌وتحلیل، می‌توانید متوجه شوید که چه نوع محتوایی مورد علاقه مخاطب است.

برنامه‌ریزی کمپین‌ها

یکی دیگر از مزایای آنالیز اینستا امکان برنامه‌ریزی دقیق‌تر است. زیرا درک حداقلی از الگوها به شما امکان می‌دهد کمپین را به روشی عمیق‌تر کشف و طراحی کنید.

قابلیت‌های ابزار آنالیز پیج اینستاگرام

برای آموزش آنالیز اینستاگرام یک سری از فاکتورها مهم و اساسی و قابلیت‌های مختلف وجود دارد که در ادامه به این ویژگی‌های آنالیز اشاره خواهیم کرد:

Union Metrics

Union Metrics یکی دیگر از ابزارهای تجزیه‌وتحلیل صفحه اینستاگرام است که برای استفاده باید پول پرداخت شود، اما با کمک آن می‌توانید یک گزارش ماهانه رایگان دریافت کنید. این گزارش اطلاعات مهمی مانند هشتگ‌های جذاب و مفید، پست‌های محبوب و پسند شده و اطلاعات مربوط به ساعات فعالیت فالوور و کاربر را در اختیار شما قرار می‌دهد. ازآنجایی‌که این ابزار می‌تواند تحلیل 30 روز گذشته را در اختیار خریداران خود قرار دهد، برای مطالعه و پیگیری عملکرد کوتاه‌مدت صفحه بسیار مؤثر است.

  • نظارت بر نرخ تعامل، عملکرد استوری و برداشت‌ها
  • امکان ردیابی هشتگ‌ها و رقبا
  • آشنایی با موضوعات موردعلاقه کاربران

برنامه Hootsuite

معیارهای آنالیز پیج اینستاگرام

معیارهایی که می‌توان برای تجزیه‌وتحلیل صفحه اینستاگرام استفاده کرد شامل تعداد فالوورها، لایک‌ها، نظرات، استوری‌ها و لایو، اشتراک‌گذاری‌ها و ذخیره است. البته در آموزش آنالیز اینستاگرام به این شاخص‌ها معیارهای سطح اول می‌گویند که همه چیز را فقط در ظاهر و با یک سری اعداد ساده نشان می‌دهد. برای تحلیل صفحه اینستاگرام به معیارهای دقیق‌تری نیاز داریم که به آنها سطح معیار سطح دوم می‌گویند.

اگر بخواهید وضعیت صفحه خود را با اینفلوئنسرهای معروف مقایسه کنید، قطعاً ناامید خواهید شد. علاوه بر این، این مقایسه کمکی به بهبود وضعیت صفحه شما نخواهد کرد.

اهمیت آنالیز پیج تبلیغاتی پیش از سفارش تبلیغ

اولین قدم در ایجاد این است که قبل از سفارش تبلیغ به تحلیل محتوای آگهی توجه کنید. زمانی که می‌خواهید محصول یا خدمات خود را در صفحه اینستاگرام تبلیغ کنید، ابتدا باید صفحه آگهی یا صفحه ناشر آگهی را با توجه به ابزارهای آنالیز تحلیل کنید. اهمیت این سؤال زمانی مشخص می‌شود که برای انجام تبلیغات برنامه‌ریزی کرده باشید و مبلغ مشخصی را به‌عنوان بودجه در نظر گرفته باشید. اما در نهایت به دلیل انتخاب نکردن صفحه تبلیغاتی مناسب، بازخورد مناسبی دریافت نخواهید کرد.

به عنوان مثال، اگر هدف شما جذب فالوور بیشتر باشد و صفحه تبلیغات را آنالیز نکنید، این امر محقق نخواهد شد؛ و تجزیه و تحلیل صفحه کسب‌وکار، و تجزیه و تحلیل صفحه رقیب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، بنابراین قبل از سفارش آگهی لازم است با کمک آموزش آنالیز اینستاگرام صفحه موردنظر را تحلیل و ارزیابی کنید.

اگر برای شما هم سوال «؟» پیش آمده، کلیک کنید.

تحلیل پیج اینستاگرام با insights

البته اگر می‌خواهید از این ابزار استفاده کنید باید پروفایل خود را به حالت تجاری تغییر دهید که اصلاً سخت نیست. شاید تنها ایراد ابزار Insights این باشد که آمار ارائه شده توسط این بخش، آمار مقایسه‌ای بین هفته‌ای است که در آن هستید با هفته قبل است. به‌هرحال این قابلیت پیشرفت شما را نیز به شما نشان می‌دهد که خود اینستاگرام به‌صورت رایگان در اختیار صفحات تجاری قرار داده است. اگر سئو را در اینستاگرام شروع کرده‌اید، بهتر است قسمت insights را بررسی کنید تا تأثیرش را بر اینستاگرام ببینید.

چرا آنالیز پیج اینستاگرام مهم است؟

تجزیه و تحلیل پیج به شما کمک می‌کند رقبای خود را بررسی کنید و ببینید که چگونه کار می‌کنند و چرا در حال بهبود هستند. این به شما امکان می‌دهد دید بهتری نسبت به رقبای خود داشته باشید و کسب‌وکار را هوشمندانه‌تر مدیریت کنید.

بهترین ابزار و سایت‌های آنالیز پیج اینستاگرام

برای علاقه‌مندان به تحلیل اکانت اینستاگرام و آموزش آنالیز پیج اینستاگرام تا از بهترین سایت‌های آنالیز پیج اینستاگرام به شکل رایگان در این زمینه را ارائه کرده‌ایم.

این سایت یکی از بهترین است که می‌توانید تنها با چند کلیک تمام اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورید.

Crowdfire

پلتفرم مفید دیگر crowdfire است که فرصت‌های زیر را برای صاحبان مشاغل آنلاین فراهم می‌کند:

  • زمان انتشار پست‌ها
  • اندازه‌گیری عملکرد صفحه
  • ارائه پیشنهاداتی مانند مقالات و وب‌سایت‌ها برای ایجاد محتوای مرتبط با حوزه کاری شما و همچنین اطلاعات در مورد نوع محتوا و استراتژی‌های صفحه در مقایسه با رقبا.
  • استفاده از نمودار آسان و قابل فهم بارگذاری کاربر و ترسیم روند صفحه با توجه به اطلاعات اینستاگرام شما.
  • تجزیه و تحلیل دقیق معیارها و داده‌ها در دوره‌های زمانی طولانی

سخن پایانی

همان‌طور که در این مقاله خواندید، ابزار Insight اطلاعات خوبی برای آنالیز صفحه اینستاگرام ارائه می‌دهد. اما این داده‌ها کافی نیست. اگر می‌خواهید اساساً صفحه خود را آنالیز کنید و از داده‌های به دست آمده برای بهبود کیفیت محتوا و جذب فالوورهای بیشتر استفاده کنید، باید از ابزارهای تحلیل دیگری استفاده کنید که می‌توانند رایگان یا حتی پولی باشند. اما اگر می‌خواهید یک گزارش جامع دریافت کنید، باید نسخه پولی آنها را دریافت کنید. با این حال نگران نباشید، نسخه‌های رایگان نیز می‌توانند اطلاعات خوبی را برای بهبود کیفیت پست‌هایتان در اختیار شما قرار دهند؛ بنابراین با کمک آموزش آنالیز اینستاگرام به همراه ارتباط با متخصصین در ، بیشترین بازدید را کسب کنید.

سؤالات متداول

منظور از آنالیز پیج اینستاگرام چیست؟

منظور از آنالیز پیج اینستاگرام بررسی قسمت‌های مختلف یک صفحه از جمله فالوورها، پست‌ها، استوری‌ها و موارد دیفراست. در این روش نرم‌افزارها و ربات‌های مخصوص صفحه اینستاگرام را بررسی کرده و اطلاعات لازم را در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

تحلیل پیج رقبا چه اهمیتی دارد و چه کمکی می‌کند؟

آنالیز پیج رقبا باعث می‌شود مخاطبانتان را بهتر بشناسید. با شناخت مخاطب هدفتان می‌توانید به محتوایی که به آن علاقه دارند و جذابیت بیشتری برایشان دارد و باعث تعامل بیشتر می‌شود دست یابید.

دکمه بازگشت به بالا